Spring naar bijdragen

Ogdak's Zj


Ogdak
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Zoo, zijn we weer.

Vanwege de nieuwe stuurpomp moet ik ook ergens een plek vinden/maken voor het reservoir.

Wel, die komt op de aux. accubak naast de lier control box.

DSCF2318.JPG

Mooi een paar gaatjes M10 in getapt.

DSCF2319.JPG

En vervolgens het reservoir gemonteerd.

DSCF2321.JPG

DSCF2322.JPG

Een ander onderdeel van de stuurinrichting, de bracket voor de hulpcilinder aan de spoorstang.

PAST NIET, sorry moest er even uit.

Bij stuuruitslag naar links loopt de bracket "aan" tegen het diff. deksel, dusssss.

De haakse slijper er maar weer in.

DSCF2320.JPG

En weer opnieuw vastlassen.

DSCF2330.JPG

resultaat, nog niet veel speling,

DSCF2333.JPG

Maar wel genoeg.

DSCF2331.JPG

Zoals inmiddels wellicht van mij bekend, "van de hak op de tak"

Even naar het onderwerp koeling.

Heb laaaaaaaaaang geeeeeeeeeeeeleden al eens mijn mechanische fan gedemonteerd en

vervangen voor een electrische fan uit een Fo.d Tau.us.

Maar dat moet je dan wel op een of andere manier gaan aansturen.

Wil geen fan hebben die bij het aanzetten van het contact 100% begint te "loeien".

Dus dit is de aansturing.

DSCF2340.JPG

Dat is dus de sensor welke afhankelijk van het type radiator(crossflow of downflow)

aan de "lage" flow kant tussen de lamellen van de radiator geduwd dient te worden.

De sensor wordt aangesloten op deze unit.

Welke uiteindelijk variabel het toerental van de fan regelt.

Afhankelijk van de middels "jumpers" ingestelde gewenste temperatuur.

De mogelijke waarden zijn: 148, 158, 166, 173, 180(default), 187, 194, 202 en 212 allen in Fahrenheit.

De unit kan met/zonder nadraaitijd worden geschakeld(gele draad).

En is ook voorzien van een AC schakeling, dat wil zeggen bij het inschakelen van de airco

gaat de fan op 50% capaciteit draaien(blauwe draad).

Op het A4'tje nog even het verschil in downflow(van boven naar beneden) en crossflow.

Mijn ZJ is dus crossflow.

DSCF2343.JPG

Gemonteerd. linker binnenzijde schutbord.

DSCF2344.JPG

Hoofd bekabeling aangesloten

DSCF2346.JPG

Om het geheel te testen.

DSCF2347.JPG

Met de verfbrander als warmtebron, en jawel de fan begon op een goed moment te draaien.

DSCF2348.JPG

Vooruit lopend op de "nabije" toekomst, ook maar vast een sticker geplakt.

DSCF2349.JPG

DSCF2350.JPG

En tot slot.

Do.ge Dur.ngo onderdelen om de stuurinrichting verder af te maken

"Thanks to OverkillZJ's project thread at Mallcrawlin.com."

DSCF2351.JPG

DSCF2352.JPG

Zoo dat was het wel weer voor nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoo, vandaag weer een dagje ouderwets geleuteld.

Heb eindelijk genoeg onderdelen om de stuurinrichting af te maken.

Om het een en ander pas te maken moest de Do.ge bracket aangepast en de traverse omlaag.

Maar 't past nu precies.

Zal van het weekend wel even een paar pic's uppen, heb er niet veel gemaakt ivm zwarte handen cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwil mee naar t rock crawlen... :blink:

Volgens mij was dat een ander topic :ph34r:

B) Echt Cool zoals jij de hele boel aanpakt

thnx. B)

Het vervolg,

Uiteindelijk het luchtinlaat traject voor elkaar.

Gezien het ruimtegebrek in het vooronder heeft de standaard air box en intake moeten wijken.

Een snorkel vond ik niet echt noodzakelijk, dus is dit het geworden, "Dual air tube intake".

DSCF2356.JPG

Met filter,

DSCF2362.JPG

en pre-filter.

DSCF2363.JPG

Ziet er dan zo uit.

DSCF2361.JPG

Inmiddels weer een aardig stap voorwaarts gemaakt met betrekking tot de stuurinrichting.

Een handvol haakse koppelingen,

DSCF2364.JPG

een paar meter leiding.

DSCF2365.JPG

Een gebruikte automaatoliekoeler welke voortaan als stuurbekrachtigingsolieKOELER door het leven zal gaan.

DSCF2366.JPG

Komt hier naast de originele automaatoliekoeler te zitten.

DSCF2370.JPG

Vervolgens passen en meten om al die haakse hydroliek koppelingen weg te werken.

DSCF2369.JPG

En dat paste dus niet. Te weinig "hoogte" tussen stuurhuis en stuurolie pomp.

Dus die mooie nieuwe do.ge du..angry bracket aangepast door er aan de onder kant een stuk af te slijpen, was niet genoeg.

Gelukkig inmiddels ruim een jaar geleden rekening gehouden met de mogelijkheid van een verstelbare traverse.

Oftewel traverse in de lage stand gemonteerd waardoor de voorkant van het blok iets omhoog kwam,

waardoor ik nu pak em beet 4mm speling heb tussen multiriem en persleiding van het stuurhuis.

DSCF2377.JPG

DSCF2378.JPG

Leidingen op lengte, klaar om de koppelingen te laten persen.

DSCF2386.JPG

Koeler gemonteerd en aangesloten.

DSCF2389.JPG

Overige leidingen inmiddels geperst en aangesloten.

DSCF2390.JPG

DSCF2392.JPG

Ook nog wat onderhouds spullen gehaald.

DSCF2367.JPG

de oude,

DSCF2385.JPG

de nieuwe.

DSCF2394.JPG

Deze keerring nog vervangen.

DSCF2397.JPG

Ook de bracket aan de automaat t.b.v. het stangenstelsel van de tussenbak "verhoogd"

DSCF2395.JPG

Vanavond de eerste verse olie(stuurbekrachtigings) er in gekiepert, begint zowaar ergens op te lijken nu.

nog ?? nachtjes dromen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt niet gekozen voor een snorkel, dit had ik niet gedaan.

Kvind een snorkel een zeer goede upgrade, heb al meermaals ervan genoten, je hoeft helemaal geen

schrik meer te hebben van onbekende/diepe modderbakken of plassen.

Voor de rest is dit weer TOPPIE!! rolleyes.gif

RESPECT otto!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt niet gekozen voor een snorkel, dit had ik niet gedaan.

De reden dat ik niet voor een snorkel heb gekozen is

-De hoogte vanaf de grond tot Throttle Body is 145 cm.

-De constructie van een snorkel heeft nogal wat voeten in de aarde temeer ik de ruimte van de filterbox nodig had.

Zoals ik eerder al schreef, kwestie van afwegen. En wie weet wat de toekomst brengt smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...