Spring naar bijdragen

Ogdak's Zj


Ogdak
 Share

Recommended Posts

Otto lijkt het jou leuk dat ik samen met de broer van mijn zwager eens bij jou langs kom.

Deze man is autojournalist en wil graag je Grand eens bekijken en met jou babbelen over een stukje in een autoblad.

Als jou het leuk lijkt hoor ik het wel.

Groeten Walter

mooi mooi, wordt de auto wereld beroemd in heel nederland wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder met de achteras maar weer, missen nog een paar bumpstops.

Deel van het bassis materiaal, steigerpijp, plaat en een paar moeren M10.

DSCF2233.JPG

DSCF2235.JPG

De originele achter veerpost ontdaan van verf en tectyl.

DSCF2236.JPG

Vervolgens het plaatje met de moer er "onder"gelast.

DSCF2237.JPG

Stuk draadeind om de steigerpijp vast te zetten

DSCF2238.JPG

DSCF2239.JPG

"cupje" voor de feitelijke bumpstop er onder.

DSCF2240.JPG

En de "stops" er in, Deze exemplaren zijn afkomstig van Beest z'n Zj welke overwaren na het

plaatsen van een setje "acossen" voor, thanks.

DSCF2241.JPG

Natuurlijk nog wel een plateau "fabben" om de bumpstop op af te steunen, anders gaan de shocks alsnog naar de filistijnen.

DSCF2242.JPG

DSCF2245.JPG

Gevolgd door een theoretische "flextest".

DSCF2247.JPG

DSCF2248.JPG

Waarna het opruimen van de werkplek kon beginnen.

DSCF2249.JPG

DSCF2251.JPG

Op een beetje stof na dan, hier en daar.

DSCF2250.JPG

En ook nog een plekje voor m'n stickers gevonden.

DSCF2252.JPG

En dan (afgelopen week) komt er een pakketje uit Charlotte(NC).

Ben via dit topic http://www.mallcrawlin.com/forum/showthrea...75427#post75427

bij deze jongens http://www.carolinarockshop.com/ terecht gekomen.

In het bijzonder bij Andy, hij heeft het nodige moeten doen om internationale zaken af te kunnen handelen.

Uiteindelijk werd het wachten op een paar essentiele onderdelen voor de stuurinrichting van de week beloond.

DSCF2255.JPG

Een van de onderdelen is een PSC SG-621MR stuurhuis.

Hier de spec's:

13-16:1 variable ratio(Ik had 12.7:1 op mijn oem stuurhuis)

3/4"x30 input shaft

Large 3.125" piston diameter

Metric o-ring type ports

Modified for Cylinder Assist(Voorbereid op de toekomst)

DSCF2259.JPG

In combinatie met een,

SP-1405 Hi-Displacement P-Series PS Pump w/Reservoir Can

en een,

SC-2201K 1.75"Bore x 8"Stroke Cylinder Assist Steering Cylinder

Heb je dan dus ongeveer deze stapel onderdelen, helaas nog niet geheel compleet.

Tijdens het vervoer is de doos kapot gegaan waardoor er nu het een en ander mist,

waaronder toch wel een essentiel onderdeel te weten een pulley.

DSCF2262.JPG

Een en ander reeds gecommuniceerd met Andy, ben er van overtuigd dat dat goedkomt.

Tot slot vandaag het verschil tussen oud en nieuw.

DSCF2268.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Stuurhuis "PSC SG621MR" installatie.

Verschil met standaard zijn deze 2 extra poorten welke de hulpcilinder gaan aansturen.

DSCF2270.JPG

Ander verschil tov mijn standaard stuurhuis is de bevestiging 3 vs 4 bouten.

DSCF2269.JPG

Dus eerst maar een pasvorm maken om het 4de gat in de "carosserie" in 1 keer op de juiste plaats te krijgen

DSCF2272.JPG

DSCF2274.JPG

En vervolgens op de juiste plek.

DSCF2276.JPG

Eerst een kleintje.

DSCF2277.JPG

En vervolgens met een 11mm boor van "binnen naar buiten" geboord.

DSCF2279.JPG

Reden hiervoor is dat ik anders op de rand van een stuk plaat zit, waardoor het te maken gat absoluut niet goed was uitgekomen

DSCF2281.JPG

Vervolgens een grootte "carro" ring 45 * M15 gehalveerd om het "hoogte" verschil uit te vullen.

DSCF2282.JPG

Aan de "binnenzijde" een shock adapter bus op de juiste lengte gedraaid.

e voila, stuurhuis zit.

DSCF2285.JPG

DSCF2284.JPG

Vervolgens een beetje aan het experimenteren met een paar stukken hoeklijn.

Om een bracket te maken welke de bevestiging voor de hulpcilinder aan de spoorstang moet gaan vormen.

DSCF2287.JPG

DSCF2288.JPG

Zoiets dus.

DSCF2289.JPG

DSCF2290.JPG

De andere kant aan de OA TB B :huh: ha ha (Over Axle Track Bar Bracket).

DSCF2292.JPG

Cilinder op z'n plek.

DSCF2291.JPG

Ook begonnen aan een bracket voor de nieuwe Hi-Displacement pomp.

Maar zonder de juiste pulley niet echt zinvol, meer om een idee te krijgen.

DSCF2298.JPG

DSCF2299.JPG

DSCF2300.JPG

Tot de volgende keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...