Spring naar bijdragen

Ogdak's Zj


Ogdak
 Share

Recommended Posts

Okee ik ben benieuwd....maar de lier en accu kabels waren toch wel goed :lol:

Ha ha, don't worry. :(

Details, en omdat ik er geen genoeg van kan krijgen.

De schroefveer valt er niet tussen uit.

DSCF2774.JPG

DSCF2777.JPG

DSCF2778.JPG

DSCF2779.JPG

Limiting strap doet waar die voor bedoeld is.

DSCF2780.JPG

DSCF2781.JPG

Nog even naar een ander stekkie Mudmiep en Jeepee bedankt voor het fotowerk.

ogdak12R.jpg

ogdak13R.jpg

ogdak14R.jpg

ogdak16R.jpg

Problemen met de lier, slechte massa bleek later was niet goed vast gezet.

ogdak17R.jpg

Mudmiep nog een rondje

ogdak20R.jpg

Leuk?

DSCF2788.JPG

Dennis denkt er anders over.

DSCF2789.JPG

ogdak29R.jpg

ogdak31R.jpg

Uiteindelijk toch weer problemen met de stuurinrichting.

Maar nu zonder olielekkage.

Gelukkig is het maandag en hebben we een geweldig weekend achter de rug

ogdak11R.jpg

Inmiddels weer thuis het stuurprobleem onderzocht.

Een gebroken pomp as, blauw verkleurd dus toch waarschijnlijk iets te lang "droog" gelopen.

DSCF2805.JPG

DSCF2808.JPG

DSCF2809.JPG

Voor de rest weinig noemenswaardige problemen, hier en daar bumpstops en remleidingen verlengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 4 dagen de auto en jouw/jullie brede smile life gezien te hebben...het blijft een echt waanzinnig mooi project/gezicht...respect man, heel veel respect...

Ook voor al die keren de laatste 2 jaar dat je "autoloos" op evenementen aan he thelpen was, met ook altijd die lach...Alsof je wist wat er ging komen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Problemen met de lier, slechte massa bleek later was niet goed vast gezet.

Oeps....normaal als ik iets vast zet krijg je het bijna niet meer los.

Die pomp ziet er lekker uit zeg. blink.gif

Sterkte Otto, en nogmaals een zeer mooi project waar je trots op mag zijn.

Mazzel Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 4 dagen de auto en jouw/jullie brede smile life gezien te hebben...het blijft een echt waanzinnig mooi project/gezicht...respect man, heel veel respect...

Ook voor al die keren de laatste 2 jaar dat je "autoloos" op evenementen aan he thelpen was, met ook altijd die lach...Alsof je wist wat er ging komen...

Niets aan toe te voegen.

Tis een GRANDioze Familycar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Top Otto,

ff tegenslag met die stuurpomp maar daar kom jij wel overheen! Die line-lockers zijn echt top! kheb zelf wel eens geprobeerd als ik een wiel van de grond had met de rem erop dan toch door te rijden maar dat lukt me niet. Dit ziet er veelbelovend uit. Die line-locks komen uit de dragracerij geloof ik he ? (kheb net ff snel gezocht). Je blijft me elke keer weer verbazen TOP!

Gr Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kon wel eens aan mij gelegen hebben rolleyes.gif

Ha ha, was idd die ene in dat pruts hoekje.

Afgelopen weekend de lier zover als kon los gehad, vastzetten van de massa ging toen iets makkelijker.

Top Otto,

ff tegenslag met die stuurpomp maar daar kom jij wel overheen! Die line-lockers zijn echt top! kheb zelf wel eens geprobeerd als ik een wiel van de grond had met de rem erop dan toch door te rijden maar dat lukt me niet. Dit ziet er veelbelovend uit. Die line-locks komen uit de dragracerij geloof ik he ? (kheb net ff snel gezocht). Je blijft me elke keer weer verbazen TOP!

Gr Bart

Idd was de line locks al eens tegengekomen in de sprint sport onder de naam van "launch control".

Uiteraard dan niet links en rechts gescheiden.

Ook al eens tegengekomen op US fora als parkeerrem in het veld.

Zodoende komt van het een het ander.

Aangezien mijn vooras een D30 in combinatie met 37"ers het zwakke punt is, wil ik dus niet investeren in deze as.

Met de line locks $35 per stuk, wou ik wel een gokje mee wagen, tot nog toe geen spijt van.

Wat die pomp betreft, balen maar komt ook wel weer goed, waarschijnlijk niet voor de a.s. academy in Wamel. ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
otto ,geweldig mooi gemaakt thumbsup.gif

smile.gif

Zojuist een mailtje uit de US of A gehad van Power Steering Components dat de te vervangen ondedelen voor mijn stuurpomp morgen op de post gaan.

In eerste instantie werd mij gevraagd de pomp op te sturen zodat deze kostenloos kon worden gerepareerd.

Later werd mij gevraagd of ik zelf in staat was de beschadigde onderdelen te vervangen, aangezien dit nogal zou schelen voor mij in de verzend kosten. Geweldig als mensen meedenken.

Geweldige service van pscmotorsports, thanks Kelvin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Zo, bijna alle foto's staan weer online. Heb ze niet geteld maar zijn er inmiddels om en na bij de 800

smile.gif

Zojuist een mailtje uit de US of A gehad van Power Steering Components dat de te vervangen ondedelen voor mijn stuurpomp morgen op de post gaan.

In eerste instantie werd mij gevraagd de pomp op te sturen zodat deze kostenloos kon worden gerepareerd.

Later werd mij gevraagd of ik zelf in staat was de beschadigde onderdelen te vervangen, aangezien dit nogal zou schelen voor mij in de verzend kosten. Geweldig als mensen meedenken.

Geweldige service van pscmotorsports, thanks Kelvin.

Wat bovenstaande hoezee stemming betrof een maand geleden, die is inmiddels iets getemperd.

Nog geen spullen gezien, en ook geen reacties meer op mijn emails gehad.

Het leek ook zo mooi unsure.gif .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, bijna alle foto's staan weer online. Heb ze niet geteld maar zijn er inmiddels om en na bij de 800

Wat bovenstaande hoezee stemming betrof een maand geleden, die is inmiddels iets getemperd.

Nog geen spullen gezien, en ook geen reacties meer op mijn emails gehad.

Het leek ook zo mooi unsure.gif .

mmmm klinkt niet zo.....maar ook daar vindt Ogdak wel een oplossing voor! ( lees: ff een hartig gesprek met de US kan geen kwaad)

Sterkte Otto,

Gr Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afgelopen tijd niet zo gek veel gedaan, toch maar begonnen met wat dingen.

Een aanpassing aan de mount van de hulp stuur cilinder op de spoorstang.

De slag van de hulpcilinder is 20 cm, deze zijdelings beweging is echter

meer dan de zijdelings beweging van de spoorstang van max. links naar max. rechts.

Dus schoof de bracket over de stuurstang. Idee is om 2 bussen te maken en deze aan

weerszijde van de bracket aan de spoorstang te lassen, zodat toch de spoorstang verstelbaar blijft

en de bracket "opgesloten" zit, zodat schuiven voorkomen wordt.

Men name een massief stuk as en boort er een gat in.

DSCF2820.JPG

Vervolgens de boel uitdraaien.

DSCF2821.JPG

Met dit als eindresultaat.

DSCF2822.JPG

Nog een paar gaten M10 voor het verlassen met de spoorstang.

DSCF2823.JPG

Om ze zo uiteindelijk vast te zetten.

DSCF2824.JPG

En jawel ik doe het nog steeds, van de hak op de tak.

De gesneuvelde stuurpomp, waarvan ik de inmiddels verwachte nieuwe onderdelen

nog steeds niet heb.

Dus een poging tot reparatie.

De as is gebroken daar waar het "gesplinde" gedeelte begint wat in het rotor lichaam zit.

Dus de as opgeboord en het afgebroken stuk doorboort, om vervolgens M8 te tappen.

DSCF2825.JPG

Imbus bout erin om een beetje idee te krijgen,

Als ik het zo zie nog een hoop twijfels.

DSCF2826.JPG

DSCF2827.JPG

Maar wie weet, draadeind en loc-tite.

DSCF2828.JPG

Het "herstelde" eindresultaat,

DSCF2829.JPG

in de rotor.

DSCF2830.JPG

DSCF2831.JPG

Pomphuis,

DSCF2832.JPG

alles weer in elkaar.

DSCF2833.JPG

En weer op een andere tak.

Een reserve v8 met een beetje werk

DSCF2837.JPG

DSCF2838.JPG

Het rechter kleppendesksel gedemonteerd,

DSCF2839.JPG

DSCF2840.JPG

gevolgd door het linker.

DSCF2841.JPG

DSCF2842.JPG

Rechter uitlaatspruitstuk gedemonteerd.

DSCF2843.JPG

Het verschil van een goede en niet goed werkende cilinder/zuiger.

Het is de rechterkant, rechts is de 2de van voren en links de 2de van achter

DSCF2844.JPG

Ook de achterste aan de rechterkant ziet er niet al te lekker uit.

DSCF2845.JPG

De linkerkant oogt qua werking een stuk beter.

DSCF2847.JPG

Tuimelaars en stoterstangen op volgorde.

DSCF2849.JPG

De deels gestripte "koppen" rechts,

DSCF2850.JPG

en links.

DSCF2851.JPG

Het inlaat gebeuren, al die zwarte zooi wat zich als sediment heeft afgezet.

Wordt veroorzaakt, heb ik me inmiddels laten vertellen, door het afwisselend

gebruik van minerale en synthetische motorolie. Daarnaast is dit blok een

aantal malen behandeld met Forte flush. Wat in deze situatie wellicht meer

slecht dan goed heeft gedaan. Door het loskomen van vaste delen welke mogelijk

tot verstoppingen elders heeft geleid. Conclusie is dat dit blok in eider geval

volledig uit elkaar gaat.

DSCF2852.JPG

DSCF2853.JPG

DSCF2854.JPG

De rechter "kop" gedemonteerd, duidelijk zichtbaar dat de achterste 2 cilinders

niet naar behoren hebben gefunctioneerd.

DSCF2856.JPG

DSCF2857.JPG

Ook de linker "kop" eraf.

DSCF2858.JPG

detail van de smurrie, en stinken dat het doet.

DSCF2860.JPG

DSCF2861.JPG

Tot slot hier de overbrenging van de nokkenas naar de gecombineerde

as voor ontsteking aan de bovenkant en oliepomp aan de onderkant.

DSCF2862.JPG

Zo dat waren wel weer de laatste ontwikkelingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...