Spring naar bijdragen

Ogdak's Zj


Ogdak
 Share

Recommended Posts

Make sure you put your avatar up.

btw, were in germany are you located?

You mean that one:

88323.jpg

...Avatar size is too small for it to look good.

I live in Ruesselsheim... right next to Frankfurt. I've been registered for a while now, I just never posted... because I don't understand shit you guys are talking about. laugh.gif Don't speak or read dutch, and babelfish is a pain in the behind.

Anyways... will you get your ZJ done this year?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

You mean that one:

Don't speak or read dutch, and babelfish is a pain in the behind.

Anyways... will you get your ZJ done this year?

Jep, that's the one

About dutch, just keep reading, one day you will get the hang off it cool.gif

I hope to have it driveable rolleyes.gif this year, what about yours?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zo on-topic maar weer.

Tijd om de elektriek aam te pakken.

Allereerst begonnen aan een extra accubak.

Hier het fundament.

DSCF2141.JPG

Heb niet alle stappen gefotografeerd, dus hier al op z'n plek.

DSCF2165.JPG

DSCF2170.JPG

vanaf de onderkant.

DSCF2171.JPG

Met de optima yellow top's

DSCF2166.JPG

DSCF2167.JPG

Op de nieuwe accubak komt ook de steun voor de control box van de lier.

Vindt het mooier om hem weg te werken dan dat ie op de bull-bar staat.

DSCF2174.JPG

Zo dus

DSCF2176.JPG

Geheugensteuntje voor hoe het e.e.a. gemonteerd zit.

DSCF2173.JPG

Wordt zeer binnenkort "bedraad".

Ander punt van aandacht is de dynamo. De standaard dynamo van mijn ZJ levert 90 Amp's.

En met dubbele accu's, lier en een zware e-fan is dat dus niet bijster.

Dus gekozen voor een "high output alternator" van mean green.

Als je ze naast elkaar legt duidelijk zichtbaar dat de MG overall wat groter is.

Trucje van MG om bij stationair toerental meer power te leveren, zit mede in het diameter verschil van de poulie.

DSCF2183.JPG

En zoals de website beweerd "Easy 5 Minute Installation" klopt aardig, past allemaal prima.

DSCF2184.JPG

DSCF2186.JPG

De poulie heeft een extra "groove", multi functional zullen we maar zeggen.

DSCF2185.JPG

Deze ook maar vast op z'n plek gezet.

DSCF2187.JPG

Tijd om de boel te bedraden dus, door iemand met verstand van zaken. www.jeepie.nl aka Rene vergezeld van Willem.

Hier een detail van het nieuwe profi kabel werk, 35MM litze kabel, solide kabeschoenen en krimpkous om de boel af te werken.

DSCF2208.JPG

Een extra massa punt.

DSCF2209.JPG

"Van alle markten thuis die Rene, verzameling kabelschoenen en niet te vergeten "de tang",

en de verfbrander om de "kous" te doen krimpen, mooi spul hoor.

DSCF2210.JPG

Hier de control box van de lier opnieuw bedraad.

DSCF2212.JPG

De "mannen" in actie. Bedankt jongens.

DSCF2216.JPG

En het andere uiteinde.

DSCF2213.JPG

To be continued.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de Jeep van dichtbij gezien en bekeken vrijdag.

Echt geloof mij. Het is een mega project.

Zeker als je ziet hoe alles tot in de puntjes perfect gedaan is.

Otto geen dank voor de werkzaamheden afgelopen vrijdag.

Want ook dit moest tot in de puntjes 100% goed gedaan worden.

Het was mij een genoegen, en ik denk (weet zeker) Willem idem.

Mazzel Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo en weer verder.

Volgens mij was ik hier gebleven, alleen een beetje ingezoomd op de lier bekabeling.

DSCF2225.JPG

Het handeltje een beetje knap "opgebonden".

DSCF2226.JPG

Een ogenschijnlijke wirwar van kabels, lang leve de gekleurde tie-raps

DSCF2214.JPG

Ik dacht dat ik mooie accuklemmen had, maar helaas.

Het stuk draadeind op de klem is tekort als er 3 kabelschoenen gemonteerd moeten worden.

DSCF2220.JPG

Dus met de haakse slijper het stuk draadeind eraf.

DSCF2221.JPG

Vervolgens een gat boren en draad M10 tappen.

DSCF2223.JPG

De na en voor situatie.

DSCF2217.JPG

Een nette RVS bout erin, en het oogt beter dan een moer die er maar gedeeltelijk op past.

DSCF2224.JPG

Zo even naar heel wat anders, tijd om de achteras setup af te stellen.

Dus as opgekrikt en wat blijkt loopt vast tegen de achterkant van de rocker panel, terwijl er boven en achter nog voldoende ruimte is

DSCF2188.JPG

DSCF2189.JPG

Maar geen nood, kwestie van de control armen uitdraaien, eerst de onderste

vervolgens de bovenste om de "hoeken" in de aandrijfas weer te stellen en de as gaat naar achter.

Krik er weer onder en nu geen probleem meer bij de "rockers" maar wel bij de achterbumper.

Dus die moet langs de zwarte lijn ingekort worde.

DSCF2192.JPG

DSCF2194.JPG

Krik er weer onder, en ja hoor past nu wel mooi in de wielkast.

DSCF2196.JPG

En het stoffige totaal plaatje.

DSCF2199.JPG

Maar door het naar achteren plaatsen van de as ben ik niet meer zo gelukkig met de "boven"

bevestiging van de achter shocks.

DSCF2197.JPG

Dus moet ook de "bovenbrug" naar achteren, hier de oude bevestiging.

DSCF2200.JPG

En hier de nieuwe locatie, bijkomend voordeel het brandstof filter past nu weer op de originel plaats.

DSCF2203.JPG

DSCF2204.JPG

zo dat was het wel voor April 2006, mazzel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...