BULL Geplaatst May 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2006 Gaaf hoor Ogdak, Helemaal top. Respect. BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smartlap Geplaatst May 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2006 Och... is ook Mopar Hoewel... weinig Mopar meer aan jouw stuurinrichting, het stuur zelf buiten beschouwing gelaten. 'k ben wel benieuwd naar het gezicht van de APK keurmeester... Ik niet (denk dat ik namelijk al weet wie dat is) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst May 31, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2006 Ik niet (denk dat ik namelijk al weet wie dat is) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 8, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2006 Zoo, zijn we weer. Vanwege de nieuwe stuurpomp moet ik ook ergens een plek vinden/maken voor het reservoir. Wel, die komt op de aux. accubak naast de lier control box. Mooi een paar gaatjes M10 in getapt. En vervolgens het reservoir gemonteerd. Een ander onderdeel van de stuurinrichting, de bracket voor de hulpcilinder aan de spoorstang. PAST NIET, sorry moest er even uit. Bij stuuruitslag naar links loopt de bracket "aan" tegen het diff. deksel, dusssss. De haakse slijper er maar weer in. En weer opnieuw vastlassen. resultaat, nog niet veel speling, Maar wel genoeg. Zoals inmiddels wellicht van mij bekend, "van de hak op de tak" Even naar het onderwerp koeling. Heb laaaaaaaaaang geeeeeeeeeeeeleden al eens mijn mechanische fan gedemonteerd en vervangen voor een electrische fan uit een Fo.d Tau.us. Maar dat moet je dan wel op een of andere manier gaan aansturen. Wil geen fan hebben die bij het aanzetten van het contact 100% begint te "loeien". Dus dit is de aansturing. Dat is dus de sensor welke afhankelijk van het type radiator(crossflow of downflow) aan de "lage" flow kant tussen de lamellen van de radiator geduwd dient te worden. De sensor wordt aangesloten op deze unit. Welke uiteindelijk variabel het toerental van de fan regelt. Afhankelijk van de middels "jumpers" ingestelde gewenste temperatuur. De mogelijke waarden zijn: 148, 158, 166, 173, 180(default), 187, 194, 202 en 212 allen in Fahrenheit. De unit kan met/zonder nadraaitijd worden geschakeld(gele draad). En is ook voorzien van een AC schakeling, dat wil zeggen bij het inschakelen van de airco gaat de fan op 50% capaciteit draaien(blauwe draad). Op het A4'tje nog even het verschil in downflow(van boven naar beneden) en crossflow. Mijn ZJ is dus crossflow. Gemonteerd. linker binnenzijde schutbord. Hoofd bekabeling aangesloten Om het geheel te testen. Met de verfbrander als warmtebron, en jawel de fan begon op een goed moment te draaien. Vooruit lopend op de "nabije" toekomst, ook maar vast een sticker geplakt. En tot slot. Do.ge Dur.ngo onderdelen om de stuurinrichting verder af te maken "Thanks to OverkillZJ's project thread at Mallcrawlin.com." Zoo dat was het wel weer voor nu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blauwiskud Geplaatst June 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2006 tring.. wat moet je nou nog zeggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst June 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2006 Je bent weer goed bezig Otto. Heb je nou geen last met in en uit veren van de stuur stang. Kan hij dan niet tegen je diff komen. Het zit er echt erg dicht bij. Mazzel Rene Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2006 heeft alleen zijdelinkse beweging.. beweegt altijd met de as mee, met inveren weer top otto....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 8, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2006 Idd zoals beest al zegt, spoorstang beweegt alleen maar zijdelings. Positie t.o.v. het diff verandert niet met "flexen" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst June 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2006 Ik zit helemaal vooraan bij het Jeep Camp!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst June 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2006 Idd zoals beest al zegt, spoorstang beweegt alleen maar zijdelings.Positie t.o.v. het diff verandert niet met "flexen" Oke dat dacht ik al. Maar wilde het even 100% zeker weten. Nice job... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst June 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2006 Ziet er weer mooi uit, ben nu al benieuwd naar nieuwe foto's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst June 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2006 van mijn part bouw je hem uit een Fo.d of vol.o of een volk.wagen..... Ongekend , wat een project. Klasse Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wrangler89 Geplaatst June 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2006 Jeep Grand Ogdak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 16, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2006 Zoo, vandaag weer een dagje ouderwets geleuteld. Heb eindelijk genoeg onderdelen om de stuurinrichting af te maken. Om het een en ander pas te maken moest de Do.ge bracket aangepast en de traverse omlaag. Maar 't past nu precies. Zal van het weekend wel even een paar pic's uppen, heb er niet veel gemaakt ivm zwarte handen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst June 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2006 Kwil mee naar t rock crawlen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eddie1974 Geplaatst June 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2006 Echt Cool zoals jij de hele boel aanpakt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 20, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2006 Kwil mee naar t rock crawlen... Volgens mij was dat een ander topic Echt Cool zoals jij de hele boel aanpakt thnx. Het vervolg, Uiteindelijk het luchtinlaat traject voor elkaar. Gezien het ruimtegebrek in het vooronder heeft de standaard air box en intake moeten wijken. Een snorkel vond ik niet echt noodzakelijk, dus is dit het geworden, "Dual air tube intake". Met filter, en pre-filter. Ziet er dan zo uit. Inmiddels weer een aardig stap voorwaarts gemaakt met betrekking tot de stuurinrichting. Een handvol haakse koppelingen, een paar meter leiding. Een gebruikte automaatoliekoeler welke voortaan als stuurbekrachtigingsolieKOELER door het leven zal gaan. Komt hier naast de originele automaatoliekoeler te zitten. Vervolgens passen en meten om al die haakse hydroliek koppelingen weg te werken. En dat paste dus niet. Te weinig "hoogte" tussen stuurhuis en stuurolie pomp. Dus die mooie nieuwe do.ge du..angry bracket aangepast door er aan de onder kant een stuk af te slijpen, was niet genoeg. Gelukkig inmiddels ruim een jaar geleden rekening gehouden met de mogelijkheid van een verstelbare traverse. Oftewel traverse in de lage stand gemonteerd waardoor de voorkant van het blok iets omhoog kwam, waardoor ik nu pak em beet 4mm speling heb tussen multiriem en persleiding van het stuurhuis. Leidingen op lengte, klaar om de koppelingen te laten persen. Koeler gemonteerd en aangesloten. Overige leidingen inmiddels geperst en aangesloten. Ook nog wat onderhouds spullen gehaald. de oude, de nieuwe. Deze keerring nog vervangen. Ook de bracket aan de automaat t.b.v. het stangenstelsel van de tussenbak "verhoogd" Vanavond de eerste verse olie(stuurbekrachtigings) er in gekiepert, begint zowaar ergens op te lijken nu. nog ?? nachtjes dromen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst June 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2006 Geweldig Otto, alleen heb ik mijn twijfels over de luchtinlaten. Je motor loopt minder wanneer de aangezogen lucht te warm gaat worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 20, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2006 Je motor loopt minder wanneer de aangezogen lucht te warm gaat worden. Heb je helemaal gelijk in, maar moest ergens een afweging maken. En ga er tenslotte geen sprint's mee rijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst June 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2006 Mooi , is ie nou klaar ? Hulde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 20, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2006 is ie nou klaar ? nope, nee, niente, no, nein Maar het schiet lekker op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst June 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2006 Je hebt niet gekozen voor een snorkel, dit had ik niet gedaan. Kvind een snorkel een zeer goede upgrade, heb al meermaals ervan genoten, je hoeft helemaal geen schrik meer te hebben van onbekende/diepe modderbakken of plassen. Voor de rest is dit weer TOPPIE!! RESPECT otto! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 20, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2006 Je hebt niet gekozen voor een snorkel, dit had ik niet gedaan. De reden dat ik niet voor een snorkel heb gekozen is -De hoogte vanaf de grond tot Throttle Body is 145 cm. -De constructie van een snorkel heeft nogal wat voeten in de aarde temeer ik de ruimte van de filterbox nodig had. Zoals ik eerder al schreef, kwestie van afwegen. En wie weet wat de toekomst brengt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst June 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2006 Zoals ik eerder al schreef, kwestie van afwegen. En wie weet wat de toekomst brengt Tja, stel je voor: Otto zonder project ... Mooi werk man! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst June 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2006 Ziet er goed uit Otto. Zeker de Pre-Filter is een goede zet. Als je die niet hebt dan is het schoonmaken van het filter een heftig werkje. Met een Pre-Filter ben je zo klaar. Dus die moet ik ook nog eens kopen. Nice Job Otto...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.