Spring naar bijdragen

APK keuring


jeeped
 Share

Recommended Posts

Yup, alleen 55.

dan kan je er wel vanuit gaan dat het niet je lambda sensor is, maar als je CO2 te hoog is zou ik dan ff langs een LPG boer rijden, en ff af laten stellen. Als ik nu mijn ZJ zou uit lezen kom ik ook uit op de lambda sensor en dat terwijl ie gewoon goed is, maar die word door de LPG instalatie uit gezet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan kan je er wel vanuit gaan dat het niet je lambda sensor is, maar als je CO2 te hoog is zou ik dan ff langs een LPG boer rijden, en ff af laten stellen. Als ik nu mijn ZJ zou uit lezen kom ik ook uit op de lambda sensor en dat terwijl ie gewoon goed is, maar die word door de LPG instalatie uit gezet

Ik heb de ervaring dat het uitlezen van codes niet altijd zaligmakend is. Het OBD systeem verteld je niet welke sensor daadwerkelijk stuk is :P. Het is een leidraad om een storing in die betreffende hoek te zoeken. Erger nog, een storing hoeft zelf niet eens altijd een code te veroorzaken!

En wat ik al eerder aangaf, ik kom op het internet tegen dat bij een G3 installatie de lambda weldegelijk gebruikt word. Correct the internet if I'm wrong...

Ook al rijd ik niet op benzine, toch eens gekeken via de boordcomputer wat me verbruik is. Stond steevast op 17,6ltr per 100km en nu op 18,7ltr per 100km.... Marginaal verschil, maar kennelijk ook op benzine een hoger verbruik. Ik weet niet zeker of dit me wat verteld, want volgens mij werkt de lambda nog niet bij zo'n koude motor??

bewerkt door Ramon2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar welk OBD systeem heb je dan? Ik neem aan OBD2 toch?

Maar een G3 installatie kan je LPG boer ook uit lezen op fout code's, misschien een tip om dat te doen, en gelijk ff af laten stellen. Is goedkoper dan een andere sonde

Tot 1996 is OBD1, die heb ik dus.

Ook een mogelijkheid: vacuum lek. Dit ga ik eerst controleren. Als dit goed is knoop ik er een andere O2 sensor aan vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot 1996 is OBD1, die heb ik dus.

Ook een mogelijkheid: vacuum lek. Dit ga ik eerst controleren. Als dit goed is knoop ik er een andere O2 sensor aan vast.

Ik weet wel een goeie O2 sensor te zitten, jij kent hem ook wel ;)

Het schijnt dat ie vaak bij jouw op de stoep staat met z'n bezem :D

Dus ff vragen of ie een keer met de ZJ komt en daar ff uit slopen, merkt ie toch niet :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of jouw lambda hetzelfde is als voor de 4.0, mocht dat zo zijn heb ik er nog 1 liggen (500 km gebruikt) die je rustig mag proberen voor je er 1 koopt. Ik rij dagelijks over de 15 langs Geldermalsen. (als je het wilt proberen stuur je maar een pm)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of jouw lambda hetzelfde is als voor de 4.0, mocht dat zo zijn heb ik er nog 1 liggen (500 km gebruikt) die je rustig mag proberen voor je er 1 koopt. Ik rij dagelijks over de 15 langs Geldermalsen. (als je het wilt proberen stuur je maar een pm)

PM verstuurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:wacko::no::lol:

Vandaag keuren, niet goed.

1 Gordel (wist ik, een klein scheurtje)

2 wiellager had een lichte brom maar geen speling

3 Staat te breed op de wielen (Grijs kenteken mag 2% afwijken van standaard 168Cm + 2% =171,5Cm, die van mij staat op 195) :lol:.

Ik kom al 3 jaar bij de zelfde Garage, Nooit problemen er werd altijd gemeten dat de banden niet meer dan 3 cm uitstaken en dat was altijd goed.

Wat nu te doen, graag jullie mening

A. keurings bandjes er elk jaar onderzetten.

B. Nieuwe RDW keuring en de wiel breedte op het kenteken laten zetten

C. Gelijk om laten keuren naar Geel kenteken en ook hier de wiel breedte

op het kenteken laten zetten.

Grt Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbsup::no::D

Vandaag keuren, niet goed.

1 Gordel (wist ik, een klein scheurtje)

2 wiellager had een lichte brom maar geen speling

3 Staat te breed op de wielen (Grijs kenteken mag 2% afwijken van standaard 168Cm + 2% =171,5Cm, die van mij staat op 195) :worshippy:.

Ik kom al 3 jaar bij de zelfde Garage, Nooit problemen er werd altijd gemeten dat de banden niet meer dan 3 cm uitstaken en dat was altijd goed.

Wat nu te doen, graag jullie mening

A. keurings bandjes er elk jaar onderzetten.

B. Nieuwe RDW keuring en de wiel breedte op het kenteken laten zetten

C. Gelijk om laten keuren naar Geel kenteken en ook hier de wiel breedte

op het kenteken laten zetten.

Grt Ed

Ed, is ie al afgemeld?

anders gewoon een ander apk station. en de kleine zaken wel eerst oplossen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bron: Apkinfo.net

Waarop wordt tijdens de APK gelet als het gaat om de banden onder mijn auto?

De banden onder uw auto worden gecontroleerd op beschadigingen. Zo mogen er geen bulten op zitten en mag het karkas van de band (dat onder het rubber zit) niet zichtbaar zijn. Daarnaast is er aandacht voor de diepte van het profiel (dit moet minimaal 1,6 millimeter zijn) en voor de bandenspanning. Als u brede banden onder uw auto hebt, zijn er nog twee punten van belang. Het eerste is dat de banden niet meer dan 3 centimeter buiten het spatbord mogen uitsteken. Dit wordt tijdens de APK gecontroleerd. Het tweede punt is de spoorbreedte. Dit is de afstand tussen het midden van de linkerband en het midden van de rechterband. Deze breedte mag niet meer dan 2% afwijken van wat voor uw auto normaal is. Dit wordt tijdens de APK niet gecontroleerd, maar de politie let hier wel op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De regels van de APK wijzingen nog al.

Twee weken geleden een CJ7 van '82 laten keuren op GrijsKenteken met 33x12.5x15 Coopers Mudjes op 10j velgen.

Ik heb de APK Keurmeester nog naar de breedte gevraagd(grijs kenteken),Maar hij kon er niets over vinden in het nieuwe APK regelement...

Ook met Flares van 16cm.

Seald Beam Koplampen ook niks gezegd!

Tis een raar ding die APK!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarop wordt tijdens de APK gelet als het gaat om de banden onder mijn auto?

De banden onder uw auto worden gecontroleerd op beschadigingen. Zo mogen er geen bulten op zitten en mag het karkas van de band (dat onder het rubber zit) niet zichtbaar zijn. Daarnaast is er aandacht voor de diepte van het profiel (dit moet minimaal 1,6 millimeter zijn) en voor de bandenspanning. Als u brede banden onder uw auto hebt, zijn er nog twee punten van belang. Het eerste is dat de banden niet meer dan 3 centimeter buiten het spatbord mogen uitsteken. Dit wordt tijdens de APK gecontroleerd. Het tweede punt is de spoorbreedte. Dit is de afstand tussen het midden van de linkerband en het midden van de rechterband. Deze breedte mag niet meer dan 2% afwijken van wat voor uw auto normaal is.Dit wordt tijdens de APK niet gecontroleerd, maar de politie let hier wel op.

Staat er ook ergens bij wat ze dan wel breed vinden, ik zou zeggen een een 12.5 niet breed is:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben helaas gezakt ohmy.gif ohmy.gif sad.gif sad.gif

Gordel moet vernieuwd worden ( had ik liggen ) maar kan extension bracket niet vinden dus moet maar eentje maken. Beugeltje waar de gordel mee op de vloer zit achter de console.

Verlichting ook niet helemaal goed aangesloten ( extra lampen vanwege 40 cm tot buitenkant)

chassis nummer is inmiddels gevonden onder de flens van mn sidebar ( voorste flens)

Moeten spatlappen op omdat door de verhoging en de tijdelijke smalle kleine originele bandjes de achterkant te hoog is. Mag met ducktape 2 flapjes aanhangen IDIOOT of niet ? mad.gif mad.gif huh.gif ohmy.gif

nieuwe apk norm is 50 cm hart koplamp tot aan de buitenzijde jeep zie andere post op het forum

gr mars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bron: Apkinfo.net

Het klopt dat ze dit schrijven op diverse sites maar wij keuren zelf ook en wij krijgen van de RDW te horen dat wij dit juist wel moeten controleren. Afwijking spoorbreedte kan van invloed zijn op de verkeersveiligheid meent de RDW en daarom moeten wij er juist op toezien dat dit niet meer als 2% afwijkt t.o.v. de originele spoorbreedte. We hebben zelfs steekproeven gehad waarbij de keurmeester dit nauwkeurig ging nameten.

Het aparte is wel als je de RDW belt en dit aan hun vraagt zeggen zij zelf ook dat ze hier niet naar kijken. Ze weten zelf bij de RDW niet hoe het allemaal in elkaar zit en waar ze op moeten letten maar de keurmeesters die wij geregeld over de vloer krijgen krijgen juist opgedragen om dit wel te controleren.

De afstand tussen het midden van de linkerband en het midden van de rechterband. Deze breedte mag niet meer dan 2% afwijken van wat voor uw auto geregistreerd staat.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ed, is ie al afgemeld?

anders gewoon een ander apk station. en de kleine zaken wel eerst oplossen;)

Wist jij dat er veel apk stations zijn die de afkeurpunten noteren zonder dat een wagen aangemeld is. En dat deze punten gewoon geregistreerd worden in een apart systeem. Dat is een tijd terug al ingevoerd om juist te voorkomen dat mensen de wagen achteraf ergens anders gaan keuren. Zo proberen wij gesjoemel tegen te gaan en slechte apk stations te ontmaskeren. Doen veel apk stations aan mee. Zo kunnen zij elkaar op de hoogte houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nieuwe apk norm is 50 cm hart koplamp tot aan de buitenzijde jeep zie andere post op het forum

gr mars

inmiddels heeft Dez al 5x apk gehad sinds hij dat berichtje gepost heeft...

is van 2005...

ps: die 50 cm regel heeft me wel gered bij APK. anders had ik nog extra lampen moeten bevestigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij staat er 1.81 op het kenteken. Dit heeft volgens mij niks met de spoorbreedte te maken maar wordt gemeten van spatbord naar spatbord.

Dit hebben ze 1x keer gedaan bij een keuring. Daarna nooit meer.

Maar als ik het dus goed begrijp gaat die 2% dus over de spoorbreedte en niet breedte van de auto.

bewerkt door Utah
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...