Spring naar bijdragen

Offroad Budel 25-27 Oktober 2013


maurice coolen
 Share

Recommended Posts

Ik denk dat dit een zeer aan te raden evenement is. Voorheen hier bij ons net over de grens werd de FOC trophy gehouden. Voor vele 4x4 rijders een jaarlijks punt op de agenda. Daar werd destijds enorm veel moeite in gestoken (vergunningen, diverse terreinen, etc..

 

Gravers zorgde op het binnenterrein voor een mooi spectaculair baan, zodat de vele toeschouwers er met plezier vele jeeps zagen ploeteren. Dan vele stands en lokale autobedrijven die hun producten toonde en de lokale economie ook nog eens een beetje werd gestimuleerd. Ik geloof dat er het laatste jaar 2000 deelnemers meereden. Inmiddels al een paar jaar afgeschaft door de minder 4x4 geliefde groenmannen, ook al was dit voor een goed doel opgezet.

 

Het evenement in Budel gaat volgens mij op dezelfde voet verder. Zeker als ik hun facebook pagina zo bekijk.  https://nl-nl.facebook.com/OffroadBudel . Ik wil dus iedereen aanraden hieraan deel te nemen, want er wordt zelfs over een jaarlijks evenement gesproken. Uiteraard hoop ik dat de minderheid het niet gaat verpesten voor de meerderheid, want alleen dan zal het een lang leven beschoren zijn.

 

In Belgie was dit het grootste nationale 4x4 evenement en ik sta er niet van te kijken dat dit ook voor Nederland zou kunnen gebeuren.

 

PS. Ik heb geen enkele band hiermee, behalve dat ik enkele personen in de organisatie ken.

zo is het dennis naam komt bekend voor hahha

aan de inschrijvingen zal het niet liggen.

word lekker druk.

bewerkt door maurice coolen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me niet ingeschreven, pas net te horen gekregen dat ik dit weekend niet standby hoef te zijn. Ik ga zaterdagochtend en dan hopen dat er nog plek is voor de rode route en misschien zondag ook nog. Heb weliswaar geen navigator,maar denk niet dat het een probleem is aan te sluiten bij een groepje!? Lijkt me ook niet geheel onverstandig, zeker zondag niet als het weerbericht klopt.  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan was je me net voor  :P . Ik heb startnr 44. Ik ben er ook klaar voor. Morgenochtend eerst nog even werken. Dan de caravan aanhaken en wegwezen.

 

:)

 

Ik wilde ook morgen al gaan maar kan pas zaterdagochtend komen....

 

Ga wel vroeg op pad, op tijd in Budel, tentje opzetten, auto laten keuren en karren maar!  :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan was je me net voor  :P . Ik heb startnr 44. Ik ben er ook klaar voor. Morgenochtend eerst nog even werken. Dan de caravan aanhaken en wegwezen.

Ik heb geen startnummer gehad, Of is dat alleen voor de zware route??

Ik heb de makkelijke/toeristische route.

Ik had gedacht dat ik me morgen zou moeten aanmelden onder naam of kenteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag geweest. Ipv weekend alleen dus 1 dag en geen route gereden maar rondgereden op terrein. Was goed geregeld allemaal, het weer was prachtig en had toch graag gekampeerd. Maar omdat weer voor zondag minder was dit niet gedaan. Sfeer en vrijwilligers allemaal ontspannen en behulpzaam. Gaat toch kriebelen om tzt weer een volwaardige 4wd te prepareren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele leuke dag gehad. Volgend jaar hopelijk weer en dan een heel weekend. Was heel goed georganiseerd, alleen maar vriendelijke en enthousiaste medewerkers en mede 4x4 rijders.

 

Ik heb me aan mogen sluiten bij een groepje zuiderburen en we hebben heel de dag rondgereden en op de diverse terreintjes gespeeld. Ik weet niet of er vandaag minder deelnemers zijn als morgen, maar het was nergens druk of file rijden. Ze hebben echt hun best gedaan iedereen over de diverse routes te spreiden.

 

Een korte impressie:

 

http://www.youtube.com/watch?v=1LYoiCImDOI&feature=youtube_gdata'>

bewerkt door PepijnS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel leuk gereden gisteren, zaten prima speelplaatsen bij, steel bender en donkey.

Wilde vandaag weer gaan maar gisteren toen ik bijna thuis was vloog er een blade van de flex fan af

Deze vernielde de onderkant van de shroud, eerst dus maar een nieuwe fan monteren.

Iedereen veel plezier daar gewenst !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zelfde ongeluk trof mij ook, echter bij mij gebeurde het vrijdagmiddag op de heenweg al.

Ook ik miste twee bladen van de fan en heb donderdagavond nog een nieuwe gemonteerd. Na montage gecontroleerd of alles vrij liep en dat was gelukkig het geval.

Vrijdagmiddag vertrokken en al na 3 kilometer ging het verschrikkelijk mis. Bij het nemen van een rotonde en enorm lawaai met als resultaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaterdag ook naar Budel geweest. Stroeve start omdat een blauwe route niet helemaal duidelijk was op een bepaalt punt. Na een uur zoeken en rondrijden komen we nog 2 blauwe rijders tegen met hetzelfde probleem.(goede navigators?) 1 daarvan had de andere blauwe route en kwam er ook niet uit. Besloten om bij elkaar te blijven en gaan rijden. En het werd toch nog leuk, we vonden de weg met dank aan de rijder in de militaire laro. Stukken tankbaan tussendoor en diepe modderpaden. Was dit blauwe route of waren we toch op de rode beland. Maakte ons niet uit en er sloten zich nog een paar bij ons aan, rode en zwarte rijders. we hebben veel lol gehad. 2x mijn vriend laten rijden die ons eerst in een sloot liet schuiven met de achterkant (kwamen we makkelijk uit dankzij het optillen van de achterkant door mederijders) en 2e x reed ie het verkeerde spoor in en zakten we weg tot de bodem. gelukkig met achteruit weer los. Ook nog op een speelplaats geweest en de rode route gedaan. Het was een openbaring om te zien en voelen waar een standaard Jeep toe in staat was. na een voorzichtig begin gingen we op het laatst gewoon vol erin omdat het vertrouwen steeds groter werd. Dit gaan we vaker doen, wat mooi. En dat met een standaard Grand Cherokee 5.9. Ook mijn zoontje van 13 vond het geweldig en wil 3 november ook weer gaan. Dus zal me weer opofferen :P Kortom, een geweldige dag gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag ook naar budel geweest voor de toeristische route.

schitterende route wat ik er van gezien haha ik snapte helemaal niks van die routebeschrijving met hulp van Google maps toch wat mooie gebieden gezien op de route.

Ik was schijnbaar niet de enigste die er niet uit kwam en de organisatie zei al dat ze de volgende keer een betere zouden maken.

De route naar het keuringsterrein was zo vol met diepe sporen gereden dat ik met m'n differentieel vast liep, later kwamen ze met een kraan om de boel te fatsoeneren.

Op deze 2 puntjes na was het een schitterende route en zeker voor herhaling vatbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van verscheidene kanten inderdaad gehoord dat de routes niet altijd klopte. De route die ik meegereden heb op zaterdag klopte ook niet helemaal. Op een gegeven moment stonden we met zo 'n 15 wagens op hetzelfde doodlopende stuk vast en zelfs 2 keer terug gereden en opnieuw begonnen vanaf een van de speeltuintjes maar we kwamen steeds op hetzelfde doodlopende stuk uit.

 

Ik denk dat het aan de borden heeft gelegen. De ene keer stond een weg "verboden voor gemotoriseerd verkeer" / "Aleen bestemmingsverkeer" wel ingetekend en soms niet. Maar dat heeft de pret absoluut niet minder gemaakt.

 

En inderdaad ook nooit het gevoel gehad dat het druk was. Onderweg uiteraard wel veel anderen tegengekomen maar ze hebben echt hun best gedaan de deelnemers te verspreiden en zijn daar zeer goed in geslaagd 900 deelnemers had ik nooit verwacht.

 

Ik hoop echt dat er geen klachten zijn geweest, iedereen zich gedragen heeft en dit een terugkerend evenement gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...