Jump to content

The Blue Laredo

Forum member
  • Content count

    267
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

The Blue Laredo last won the day on October 20 2014

The Blue Laredo had the most liked content!

Community Reputation

17 Good

About The Blue Laredo

  • Birthday 03/17/1964

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Emst (Gld)

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    CJ-7
  • Bouwjaar
    1980

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Enable
  1. Seat Ibiza, bouwjaar 2002, van 2e eigenaar, volledige onderhoudshistorie aanwezig. Slechts 135000 km. gelopen. Vorige jaar december grote beurt gehad bij 128000. Distributieriem vervangen bij 77000 km. Wordt geleverd met nieuwe APK. Staat nu op goede winterbanden met stalen velgen. Extra set lichtmetalen velgen met goede zomerbanden. Stootlijsten zijn eraf maar worden los bijgeleverd. Forumprijs € 1200,00 Tel: 06-14413970
  2. The Blue Laredo

    Jeeptour 21 januari 2018

    Voor mij geldt hetzelfde. Het is bijna een thuiswedstrijd, we hadden graag meegedaan, maar helaas. Kan geen inschatting maken hoe groot de groep Jeepers is met een auto die verplicht stil moet staan vanwege de overgangsregeling, maar vraag me wel af in hoeverre het handig is om een toertocht te organiseren in een periode dat een aantal mogelijke deelnemers door de overheid worden uitgesloten.
  3. The Blue Laredo

    Stroomverdeler AMC V8

    Stroomverdeler AMC V8 met nieuwe verdelerkap en rotor. Prijs € 80,=
  4. The Blue Laredo

    Elektrische koelvinnen voor CJ7, V8

    Mag slotje op ,is verkocht via dit forum.
  5. The Blue Laredo

    Elektrische koelvinnen voor CJ7, V8

    Twee elektrische koelvinnen op aluminium frame, passend op radiateur Jeep CJ7, V8 Koelvinnen zijn 14 inch in diameter, per vin 1250 cfm luchtverplaatsing en naar voorkeur links- of rechtsom draaiend(zuigen of blazen) Ik heb deze vinnen altijd aan de achterzijde van de radiateur gehad in combinatie met een koeltunnel en machanische vin. Door de minimale dikte van de vinnen zijn deze prima te monteren achter de koeltunnel ter ondersteuning van de mechanische vin die op de krukaspoelie zit. Prijs € 70,00
  6. The Blue Laredo

    Resurrection of the Mohawk...

    Hoi Wrangler266, Ik heb me afgelopen jaren bezig gehouden met soortgelijke(body-off) restauratie en daar veel plezier aan beleefd. Ben benieuwd welke methode jij kiest om je chassis te conserveren. Na alle voor en tegens te hebben afgewogen heb ik gekozen om mijn chassis te laten galvaniseren en naar alle tevredenheid. Succes met deze mooie klus en ik zal je topic met veel interesse volgen. Groet, Bart
  7. The Blue Laredo

    stuurpomp yj

    je hebt pb Groet, Bart
  8. The Blue Laredo

    Dutch Jeep Camp 2 t/m 5 juni 2017 Sportlandgoed

    Ingeschreven, na 4 jaar restauratie zijn we er weer bij
  9. The Blue Laredo

    Kick-down aansluiten noodzakelijk?

    JeePee en Ab, bedankt voor de info. Ik ga de kick-down zeker in ere herstellen nu ik op de hoogte ben van bovenstaande. Mogelijk heeft één van jullie beiden nog aanvullende informatie over hoe de kick-down moet worden afgesteld. Zo ja, dan hoor ik dat graag, Alvast bedankt, groet Bart
  10. The Blue Laredo

    Kick-down aansluiten noodzakelijk?

    Heren(of dames) technici, Heeft de kick-down bij een TF999 meerdere functies dan enkel het terugschakelen bij volledig intrappen van het gaspedaal? M.a.w. als ik van mening ben de kick-down niet nodig te hebben(vanwege de V8 in combinatie met en een korte diff overbrenging 4:10) is het dan toch noodzakelijk om deze te verbinden met de gasklep of kan ik dit in zijn geheel weg laten? Ik stel deze vraag op het forum omdat de meningen zijn verdeeld. De één zegt dat kan, de ander zegt dat de kick-down functie ook de druk in de bak reguleert en altijd moet worden aangesloten. Laat maar weten, in ben benieuwd naar jullie mening, groet Bart
  11. The Blue Laredo

    Motortemperatuur loopt op na 30 minuten

    Reneetje, bedankt voor de opmerkingen maar deze punten zijn al uitgesloten. Askanteling(caster) is akkoord en ik heb een nieuwe stuurdemper. Laat me eerst even een nieuw topic aanmaken binnen de juiste groep en daar de bevindingen van de specialist op vermelden. Alvast bedankt voor het medenken
  12. The Blue Laredo

    Motortemperatuur loopt op na 30 minuten

    Die veilige kilometers valt nog te bezien. Ik heb nog last van een pittige death wobble, die er bij +/- 50 km p/uur in komt. Alles nagekeken maar weet zelf niet meer hoe dit te verhelpen. Volgende week gaat de Jeep naar een specialistisch bandenbedrijf waar men gaat uitzoeken hoe dit probleem ontstaat en hoe we dit gaan verhelpen. Ik zal dit onder de juiste topic op dit forum vermelden.
  13. The Blue Laredo

    Build A New "blue Laredo".

    Na het oplossen van een motorproblematiek(zie mijn topic onder"Motoren"), weer verder met de realisatie van mijn project. Enige tijd geleden al een anti-wrapbar binnen gekregen(made bij Sjikita). Eerst de flensen op de achteras gelast, en in de RX10 gezet. Steun op de skidplate bevestigd. en anti-wrapbar gemonteerd.
  14. The Blue Laredo

    Motortemperatuur loopt op na 30 minuten

    Ja dank je, tot 1 december(overgangsregeling)
  15. The Blue Laredo

    Motortemperatuur loopt op na 30 minuten

    Inmiddels nieuwe pakkingen tussen throttle body en spacer en tussen spacer en manifold gemonteerd. Het aanzuigen van valse lucht is nu uitgesloten. Daarna nieuwe waterpomp(Flowkooler) gemonteerd. Na proefrit gelukkig geconstateerd dat de motortemperatuur niet meer op loopt maar de motor loopt niet fijn, we krijgen de ontsteking niet fijn afgesteld(back-fire) en aan de testkast meten we nog steeds een CO-waarde van 0,5%. Wel tot de conclusie gekomen dat het injectiesysteem zelf regulerend is(met lambda-sonde) en dat we de CO-waarde niet kunnen beïnvloeden. De lambdawaarde is 1 en duidt op een goede verbranding. Telefonisch contact opgenomen met Howell en van en techneut mogen vernemen dat een CO-waarde van 0,5% correct is. Deze waarde wordt door Howell softwarematig ingesteld. Tevens werd aangegeven dat dat 6-8 graden vervroeging te weinig was voor een mengsel van 0,5%. De vervroeging moet, volgens de medewerker van Howell richting 12-14 of zelfs 14 graden. Ontsteking meer vervroeging gegeven wat direct verbetering oplevert m.b.t. vermogen en doortrekken. De back-fire en onregelmatige loop blijven helaas aanwezig. Mede door het technische inzicht van Zandhopper(forumlid) besloten om de vacuümvervroeging te verwijderen. Dit geeft direct en positief resultaat. Motor loopt mooi stationair, trekt goed op en trekt ook door. Mogelijk is het hele probleem(ook het warmlopen) door dubbele vervroeging. De ECM van de injectiekit geeft waarschijnlijk ook een vervroeging mee en in combinatie met de vacuümvervroeging is dit te veel bij rustig rijden. Dit verklaart mogelijk ook de klacht dat het blok pas na 30 minuten warm liep. Maar goed, er zijn meerdere zaken verholpen(valse lucht, een betere waterpomp en vroegere ontsteking) dus mogelijk heeft alles bijgedragen aan de oplossing.
×