Spring naar bijdragen

"vrijstelling Mrb Oldtimers Vervalt!"


hkrant
 Share

Recommended Posts

Met een beetje geluk kan je over 7 jaar je diesel er weer terug in hangen.

 

Dat denk ik niet. Het zal er absoluut niet beter op worden straks en zeker niet nu alle nieuwe auto's ook nog eens vanaf 2021 1 op 25.6 minimaal moeten gaan lopen. Zal een uitdaging worden voor veel merken straks en als nieuwe auto's al aan zulke strenge regels moeten gaan voldoen zal het voor de oldtimers er zeker niet beter op worden.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idem. Dacht toch dat het minstens logisch zou zijn dat als ze zelf pas rijkelijk aat laat, mid dec, het in de eerste kamer besluiten, je minstens de kans krijgt de auto van lpg te ontdoen, herkeuren etc. Maar ik wacht ea af. En anders schorsen en 40 jaar oude donor Jeep zoeken. Meen dat er tussen 13 en 16 dec wel eens een protest actie van tafel kan komen. Een aantal duizend oldtimers rond / in Den Haag bv.

bewerkt door Marco Fennema
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, ik ook dus voor 31 dec schorsen.

 

Ik heb 3 brieven dat mijn voertuigen belasting vrij zijn (waren),ga alles schorsen. 1x motor. 1x Wagoneer met lpg en 1x Wagoneer op benzine.

De laatste was ik aan het restaureren, nieuwe vloeren, nieuwe dorpels binnen en buiten zijde, dus veel werk.

De ene helft was zga klaar, de andere kant wacht zolang het gewauwel al speelt.

 

Ik heb nu nog 7 jaar de tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde nog ff toevoegen dat ik ook een voertuig heb voor dagelijks verkeer en wegenbelasting betaal, de rest is hobby en voor de fun.

 

Ook discussies over auto,s ouder dan 2005 en geen groene kat, in bepaalde steden te weren.

 

Nou dan gaan we toch daar niet heen !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die brieven sturen ze omdat de ,,lobby,, allang klaar is, voor de buitenwereld nog ff moeilijk doen , slapen in het pluche beetje wauwelen en op het laatste moment doorheen-knallen.

 

 

En dan vergeten te schorsen en dan zeggen ja-maar meneertje U heeft toch die brief gehad.  :cry:

 

Tegenwoordig word gestolen door de witte boorden en die komen er openlijk zonder schromen vooruit, verbaas je maar nergens over.

 

Gebeurde vroeger ook, nu schaamt er zich niemand meer voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Baalde in het begin dat mijn CJ8 geen oldtimer was maar nu ik links en rechts de verhalen om me heen hoor en lees ben ik toch wel blij dat mijn cj8 geen oldtimer is en voorlopig ook niet zal worden.

 

Morgen met mijn buurman de gastanks onder zijn oldtimer vandaan halen. Hij kreeg ook een brief met hoe en wat qua kosten en die kosten waren niet mis voor zijn ruim 2700 kg wegende pickup.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn cj8 is geen oldtimer maar een grijs kenteken voertuig. Als mijn cj8 wel een oldtimer had geweest had ik hem op gas gezet en had ik nu met mijn cj8 langs de RDW kunnen gaan om hem daar te laten controleren en ben dus blij dat dit niet het geval is. Ga maar eens met een flink verbouwde auto langs de RDW. Dat kan wat uitdagingen opleveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook de brief gehad.

Weet iemand of je de gastank eruit en omzetting bij de RDW voor 1 januari geregeld moet hebben om je te kunnen aanmelden voor de overgangsregeling?

Of kan dat ook na 1 januari? 

Het is  :wacko: nog geeneens officieel en gaat dan 1 januari al in. Idioten zijn het daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfde vraag, wil in jan/febr naar Oostenrijk. Dus schorsen op 31 dec. Ontschorsen 28 jan, op lpg op vakantie en direct erna lpg eruit herkeuren half febr. en dan hoef ik ik pas 1 dec weer te schorsen ivm overgangregeling. Van 28 jan tot herkeuring betaal ik dan mrb voor lpg, dat is dan 3 weken.

Maar je mag in de nieuwe overgangregeling niet in dec//jan/feb mrb betalen en dan weer van mrt tot dec gebruik maken van regeling. Echter, met een zo laat besluit zetten ze wel voor het blok. Voor 2014 geldt voor benzine wagens dat ze in jan en febr niet hoeven te schorsen, pas in dec gaat de drie maanden schorsing in. Maar voor lpg ben je gelijk diesel gelijk de pineut 1 jan as.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles m.b.t. de voorgestelde wet is hier

 

http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2013/09/17/belastingplan-2014/belastingplan-2014.pdf

 

te vinden. (ook de antwoorden op hierboven gestelde vragen)

 

Even naar artikel 4.5 (vanaf pagina 39)

 

makkelijker kunnen we 't niet maken......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dat document staat niks over het weer origineel maken van het voertuig door om te laten keuren naar benzine. Het lijkt erop dat dit voor 1 januari 2014 moet gebeuren anders val je hier niet onder en krijg je niet de mogelijkheid te kiezen voor de overgangsregeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...