Spring naar bijdragen

brandstof prijzen rijzen de pan uit


F.M
 Share

Recommended Posts

Griekenland ? Die logica ontgaat mij even........:unsure:

Denk wel dat de prijzen nog veel meer zullen gaan stijgen.

Kabinet is gevallen, even geen km heffing, maar al wel aan het afbouwen van de bpm. Er is dus nu ergens geld weg.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 160
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Griekenland ? Die logica ontgaat mij even........:unsure:

Denk wel dat de prijzen nog veel meer zullen gaan stijgen.

Kabinet is gevallen, even geen km heffing, maar al wel aan het afbouwen van de bpm. Er is dus nu ergens geld weg.....

Eurlings wil niet meer na de verkiezingen.. stiekem nu een eerlijker versie van de km heffing invoeren. :)

Ik zou ook de Grieken de schuld geven, voor de verandering. Brengt wat leven in de brouwerij.

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk wel dat de prijzen nog veel meer zullen gaan stijgen.

Kabinet is gevallen, even geen km heffing, maar al wel aan het afbouwen van de bpm. Er is dus nu ergens geld weg.....

Km heffing is misschien wel (tijdelijk) van de baan, maar de 'aanloop' ernaar toe gaat (voorlopig) door. Dit betekent inderdaad lagere BPM voor nieuwe auto's maar, en dat is het oneerlijke, een forse verhoging van de wegenbelasting voor bestaande auto's. Iedereen die dus géén nieuwe auto kan/gaat kopen gaat fors meer betalen komende jaren.

Dat moet dus teruggedraaid worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Griekenland ? Die logica ontgaat mij even........:bye1:

omdat Griekenland de boekhouding niet op orde heeft en een begrotingstekort heeft :lol:. is de euro flink onder druk komen te staan ten opzichte van de us $ dollar. en laten we het hopen dat het bij Griekenland blijft. want als er nog meer euro-landen volgen dan krijgt de euro flinke klappen. want de olie barrels worden nog steeds in dollars afgerekend. en ook de jeep onderdelen die je in de usa koopt zullen dan duurder worden ;)

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Km heffing is misschien wel (tijdelijk) van de baan, maar de 'aanloop' ernaar toe gaat (voorlopig) door. Dit betekent inderdaad lagere BPM voor nieuwe auto's maar, en dat is het oneerlijke, een forse verhoging van de wegenbelasting voor bestaande auto's. Iedereen die dus géén nieuwe auto kan/gaat kopen gaat fors meer betalen komende jaren.

Dat moet dus teruggedraaid worden...

Als het om gelijkwaardige auto's zou gaan met dezelfde uitstoot dan ben ik het met je eens dat de wegenbelasting gelijk moet blijven maar vaak gaat het niet om gelijkwaardige auto's en is bewezen dat oudere auto's meer uitstoot produceren dan nieuwere auto's en dan vind ik het niet gek dat oudere en dus meer vervuilende auto's meer moeten betalen als jongere schonere auto's.

Hier de actuele brandstofprijzen.

http://www.brandstofprijzen.nl/

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De benzineprijs is bezig aan een stevige opmars. De prijs voor lpg staat zelfs op het hoogste niveau ooit. Volgens het consumentencollectief UnitedConsumers is de landelijke gemiddelde adviesprijs voor een liter ongelode benzine woensdag uitgekomen op 1,563 euro; voor lpg wordt 0,738 euro gerekend.

Een jaar geleden kostte een liter benzine nog 1,312 euro. Begin dit jaar was de prijs al opgelopen naar 1,496 euro. Volgens Van Selms is het mogelijk dat dit jaar de recordprijs van juni 2008 wordt overtroffen, toen de prijs van een liter op 1,692 euro piekte. ,,Ik sluit niet uit dat we over enkele jaren zelfs naar de 2 euro gaan. De belastingen op brandstoffen gaan immers ook jaarlijks omhoog.''

De benzineprijs komt tot stand aan de hand van verscheidene factoren. De raffinagecapaciteit is daarbij een van de meest bepalende. ,,Daar wordt de prijs het meest gemaakt.'' Europa telt niet al te veel raffinaderijen. Als bij een of een paar raffinaderijen iets aan de hand is, heeft dat meteen effect. ,,Zo kan de recente staking bij een raffinaderij in Frankrijk een rol gespeeld hebben'', zegt Van Selms.

Maar dat verklaart zeker niet alles. ,,De raffinaderijen hebben hun winsten behoorlijk zien verdampen. Nu zorgen zij ervoor dat de prijs van het eindproduct hoger is.'' Dat kunnen ze door ,,aan de knoppen te draaien''.

Verder speelt de olieprijs een rol, maar die is nu met rond 80 dollar per vat niet extreem hoog. Bij de vorige recordprijs voor benzine kostte een vat olie 140 dollar. Ook zijn valuta-effecten van invloed, maar ook daar is momenteel niets geks mee aan de hand. ,,En de recessie lijkt over het dieptepunt heen te zijn, dus ook daar ligt het niet aan'', aldus Van Selms.

UnitedConsumers noemt het ,,zuur'' voor de bijna kwart miljoen lpg-rijders in Nederland dat die nu meer dan ooit moeten betalen. ,,Zij zijn juist de meest prijsbewuste rijders.''

De dieselrijders komen er relatief nog het best van af. Een liter diesel kost nu 1,185 euro tegen 1,503 euro medio 2008. ,,Dat heeft alles te maken met de beperktere vraag,doordat de transportsector nog behoorlijk op zijn gat ligt.'' Ten tijde van de recordprijzen in 2008 kropen de prijzen voor diesel en benzine dicht naar elkaar toe, dat zit er nu voorlopig niet in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Tjonge, stond vanmiddag in Granada, Spanje te praten met de pomphouder. Hij wilde bijna niet geloven dat 1 liter in Ned toch 1,60 kost. Ik stond daar te tanken....1 liter euro 95 voor 1,18 euro...:lol::):(

En dat was midden in Granada dus niet de goedkoopste pomp. :)

Ai wat zal het zeer doen zondag weer thuis tanken....:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opbouw benzineprijs Euro 95 11 januari 2010

bedragen in euro's

(Aan deze berekening kunnen geen rechten worden ontleend)

Prijs € 1,505

Productieprijs € 0,415

Distributiekosten € 0,068

Brutowinst oliemaatschappij € 0,014

Bruto winstmarge tankstation € 0,048

Accijns en heffingen € 0,720

BTW (als aandeel van de totale pompprijs) € 0,240

:):wacko::lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je wilt het niet geloven : lees ik vandaag de krant in spanje, staat er een stuk in dat mensen niet meer met de auto naar hun werk kunnen ivm de hoge benzineprijs....:P....wou dat ik voor 1,177 kon tanken :wacko:

(dit omdat hier vorig jaar eind april de benzine nog onder de euro was)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je wilt het niet geloven : lees ik vandaag de krant in spanje, staat er een stuk in dat mensen niet meer met de auto naar hun werk kunnen ivm de hoge benzineprijs....:P....wou dat ik voor 1,177 kon tanken :wacko:

(dit omdat hier vorig jaar eind april de benzine nog onder de euro was)

Het kan nog veel erger in Hongarije betaal je gemiddeld 1. 50 euro per liter en het gemiddelde loon ligt op 500 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 8 months later...

De brandstofprijzen rijzen de pan uit. Weet iemand ook waarom???

krapte op de oliemarkt?

http://www.nu.nl/economie/2494492/overaanbod-oliemarkt.html

niet dus

aha, ongunstige dollarkoers...ook al niet.

Oke maar eens zal de olieprijs weer naar beneden gaan...maar de prijzen aan de pomp lijken

alleen de weg naar boven te volgen en ondanks de enorme belasting komt de schatkist ook al niet vol.......

wie o wie weet waarom

Omdat we meer dan een Euro per liter benzine af mogen dragen aan de schatkist....daarom.

Eigenlijk kost het geen drol.

Velen halen een deel van die afgedragen belastingen weer terug.

Kijk daar hebben we wat aan...

En bij wel loket moet ik dan zijn?

hier gaat al een topic over.

ot

een van de redenen waarom de brandstof prijzen door accijns en olieproducenten ook omhoog gaat.

omdat de nieuwere auto's steeds zuiniger in het verbruik worden. dus er word minder brandstof verkocht. dus dat moet gecompenseerd worden door de staat en olieproducenten. kijk bijvoorbeeld naar VW die over een paar een auto in de productie neemt. waarvan de prototype XL1 nu al 1 ltr diesel : 111 km rijdt

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...