Spring naar bijdragen

brandstof prijzen rijzen de pan uit


F.M
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 160
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

tja het is een risico, hetzelfde dat ik bijna een jaar op gas heb gereden zonder dat het op kenteken staat.

maar goed ik heb bij de auto filters vernieuwd en weer witte gasolie tanken.

de jeep staat nu op kenteken met gas.

ben nu dus weer het brave burgertje weer aan het spelen

moet wel zeggen rijdt een stukje relaxer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja het is een risico, hetzelfde dat ik bijna een jaar op gas heb gereden zonder dat het op kenteken staat.

maar goed ik heb bij de auto filters vernieuwd en weer witte gasolie tanken.

de jeep staat nu op kenteken met gas.

ben nu dus weer het brave burgertje weer aan het spelen

moet wel zeggen rijdt een stukje relaxer

maar wel duurder menno kwa belasting dan

heb jaren op rooie diesel getuft wel eens aangehouden maar hier doen ze niet echt moeilijk :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij mijn Vlovo ook op LPG, maar volgens het kenteken niet.

Maar de pakkans is volgens mij heel erg klein, alhoewel ze de laatste tijd wel eens megacontroles houden waar ook de belasting en douane aanwezig zijn.

Meestal worden die controles gehouden als deze brave burger al op één oor ligt.

Bij de APK wordt er ook streng gecontroleerd of de kenteken gegevens kloppen ivm de brandstof.

Bij mijn APK werdt er niet op gelet :ph34r:

Vroegah, toen stonden er tenminste Volvo'tjes langs de weg te controleren of je wel wegenbelasting betaalde, dat was pas een sport :lol: Toen was de wegenbelasting min of meer een vrijwillige bijdrage

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
En dat met de '' goedkope '' dollar ?????????

Als ie omhoog gaat word het wel duurder , maar hoe zit dat nu allemaal dan :thumbsup:..

Ben zeker niet blond maar ........:wacko:

Da's nog een voordeel... Euro loodvrij kon al goed richting de 1,70 gaan als die munt op het oude niveau zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vadertje Staat is hier de lachende partij....

Wedden dat, als we op water zouden kunnen rijden, er een wet komt dat je alleen groen gekleurd en gearomatiseerd water mag gebruiken dat bij een speciale pomp te koop is en €2,00 per liter kost??

Zonder die accijns inkomsten heeft de regering een probleem... In 2008 verwacht de regering in totaal 10,8 miljard aan accijnzen te ontvangen. Klinkt weinig? De totale rijksinkomsten zijn begroot op 168,2 miljard, dus 6,4% van de inkomsten bestaat uit accijnzen!!

BPM inkomsten bedragen 3,6 miljard en wegenbelasting 3,2 miljard.

Ofwel: De BTW inkomsten uit onze auto's nog niet eens meegeteld, leveren we met z'n allen meer dan 10% van de rijksinkomsten!

Verkeer en waterstaat krijgt in totaal 9 miljard Euro uit de rijksbegroting. Dus niet alleen voor de automobilisten, maar ook voor scheepvaart, luchtvaart, openbaar vervoer, enz.... :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat je via deze link het voordeligst kan tanken.

http://www.pmavoordelen.nl/index.php?option=com_wrapper&Itemid=81

groeten,Ruud

Allemaal leuk, maar er zijn nog maar bizar weinig pompen in de bebouwde kom die de landelijke adviesprijzen hanteren. Dus die 'korting' is erg relatief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verschil tussen prijs van diesel en benzine is ook niet zo groot meer ;), men moet nu toch echt veel km,s maken om dit terug te verdienen met belasting etc.

Eerst vond ik het het prive nog wel aantrekkelijk , word nu toch anders :(:yes:...Wat een kutland , .. ja dit schrijf je een T ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

zo de euro staat op 1,50 per liter. nog ff en staat de euro op 2,00

maar in Belgie proberen ze de brandstof een beetje goedkoop te houden. van mij mogen ze. want dan is het weer intersant om ff naar de belgische grens te rijden en je tankje volgooien :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja de brandstofprijzen blijven lekker stijgen en nemen gelijk ook veel andere prijzen mee de hoogte in. Prijsindexcijfer voor 2008 is uitgekomen op 5.5% voor transportbedrijven. Dus de transportkosten voor 2008 zijn al 5.5% hoger als 2007. Dus die verhoging gaan wij ook weer betalen dmv het verhogen van de consumentenprijzen.

En ach als wij ministers hadden die zich aan hun woord hielden. Hadden wij nu brandstofprijzen gehad die ongeveer 11 eurocent lager liggen als nu. Maar gelukkig betalen wij nog netjes het kwartje van KOK :( sinds 1991.

Even snel uitgerekend heb ik de afgelopen 16 jaar betaald: 50000 km per jaar. Gemiddeld 1 op 10 = 5000 liter brandstof per jaar x 11 eurocent = 55000 eurocent per jaar. Is 550 euro per jaar x 16 jaar = 8800 euro al betaald aan het kwartje van KOK. Dus als ze dat nu eens netjes zouden teruggeven kan ik ruim 1 jaar gratis rijden. Weg zijn dan mijn brandstofzorgen voor 2008:B En in 2009 zien we het dan wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dieselrijden is ook geen optie. Gas wordt ook steeds duurder. Tis soms niet leuk meer maar ja wat kunnen wij eraan doen.
heel Nederland een weekje niet tanken. dan hoor je later wel hoeveel belastinginkomsten de staat heeft gemist die week
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...