Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

Vanochtend 70 litertjes getankt en jawel, ze zijn er weer uit. Ik lijk wel een benzina-holic, want morgen moet ik dus weer.

Tussendoor was ik in Wierden, waar ik met secondenlijm en duct-tape provisorisch mijn achterlicht heb gerepareerd. (Waar zouden we zijn zonder duct-tape bij onze Jeep, die hoort gewoon bij de standaard uitrusting).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel kleine dingetjes.

Stadslicht in de koplamp en knippers voor de APK, hoef ik niet de hele bumper te wisselen:

knippersny0.jpg

Catch can voor de koelvloeistof, dumpt ie het niet meer op het pad:

catchcancm4.jpg

Nieuwe slangenklemmen voor de onderste koelvloeistofslang, die lek (hopelijk ; ) niet meer:

klemmetjesey6.jpg

Met mrobers een nieuw voorruitje geplaatst:

raampjewn0.jpg

Begin van de nieuwe kentekenplaathouder:

beginzc1.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is de bedoeling dat hetvolgende vandaag wordt nagekeken/gerepareerd.

beugeltjes op aandrijfas die kruisje vasthouden

schakelaar van ruitesproeier

klapperende trekhaak

steunen shocks controleren en evt verstevigen met een laswerk

fuseekogels links

wiellagers vervangen achterassen

handrem afstellen en/of nieuwe voeringen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de auto gesloopt :bye1:

Hij gaat niet meer in de versnelling.

Alsof er een blokkade is. Zelfs 'tandjes poetsen' lukt niet.

Komt óf door het strand, óf ( waarschijnlijker ) door mijn te enthousiaste ontzanding van de auto.

De beschermplaat midden onder de auto had het halve strand meegenomen.

Dus ik dacht die plaat even los te halen om hem zandvrij te maken. Hij deed helaas iets meer dan alleen beschermen. Met moeite heb ik hem weer op zijn plek kunnen krijgen.

Op de terugweg van mijn werk ging hij nog wel uit de versnelling, maar niet meer in een andere.

Lange leve de Wegenwacht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is geen slimme aktie....

Kans nu dat de boel scheef zit. Hierdoor kan schakelen moeilijk worden.

Verbaas me er eigenlijk over dat je op deze manier de boel schoon wilt maken.

Viel me wel op dat er op het forum erg weinig wordt gepost over schoonmaken na het rijden en de tips hiervoor.

Alvast een tip voor jou , kijk ook je remmen maar eens na ivm zand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet zo verbazend dat ik zo de boel schoon wilde maken

Toen ik een nieuwe katalysator kreeg, was die plaat weggehaald zodat ze bij de kat konden. Ik dacht dus dat het gewoon een beschermplaat was.

Toen ik de auto van onderen controleerde zag ik daar een hoop zand zitten, waar ik niet bij kon om het weg te halen.

Wat is dan makkelijker om die plaat even los te halen, om al het zand weg te krijgen? Toen ik merkte dat er van alles op steunde, heb ik de plaat weer teruggezet.

Vanochtend naar mijn werk was er niets aan de hand, totdat ik er bijna was.

Ik kreeg de versnelling alleen nog in zijn 5. Korte tijd later werkte alles weer.

Vanavond had ik een afspraak bij de garage om mijn remmen na te laten kijken, dus wilde ik dit ook meteen laten controleren.

Zover is het dus niet gekomen. Vlak voor ik thuis was ( nog 5 Km ) begon het euvel weer, alleen deze keer kon ik zelfs niet meer in z'n 5de schakelen.

De wagen staat nu bij de garage.

Maar wat schoonmaak tips zouden welkom zijn. Blue4.2 heeft al wat tips gegeven, maar wellicht kan iemand een soort HowTo maken voor verschillende situaties. ( zand/water/modder bv )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beugeltjes op aandrijfas die kruisje vasthouden. bleken goed genoeg

schakelaar van ruitesproeier. moet nieuwe bestellen

klapperende trekhaak. ingekort en zit muurvast nu

steunen shocks controleren en evt verstevigen met een laswerk. was niet nodig

fuseekogels links. was niet nodig

wiellagers vervangen achterassen. waren in prima staat

handrem afstellen en/of nieuwe voeringen. afgesteld vervanging niet nodig.

Wel klapperde mn achteras los onder de auto. 1 keg was helemaal weg.

Kortom. op de schakelaar van ruitensproeier na ben ik klaar voor Noorwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg de versnelling alleen nog in zijn 5. Korte tijd later werkte alles weer.

........alleen deze keer kon ik zelfs niet meer in z'n 5de schakelen.

De wagen staat nu bij de garage.

Koppelingcylinder wellicht ?

Maar wat schoonmaak tips zouden welkom zijn. Blue4.2 heeft al wat tips gegeven, maar wellicht kan iemand een soort HowTo maken voor verschillende situaties. ( zand/water/modder bv )

Er staan er een paar op het forum. Maar idd niet veel. Ab is er mee bezig zag ik, dus komt eraan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag 'n dagje in de garage van Nico in Wommels gebivakkeerd.

Behalve koffie gedronken, Nico geholpen met diverse klussen.

M'n lijstje met werk was al aardig gegroeid, dus eerst maar de belangrijke zaken gedaan:

# div laswerk chassis

# nieuwe vrijloopnaven

# nieuwe wiellagers

# nieuwe fusee kogels

# langere rvs remslangen

# remklauw vervangen

# steering gear box braces gemonteerd

Alvast meegenomen, monteer ik eerdaags:

# nieuwe startmotor

Het aanpassen van het verenpakket is wegens tijdgebrek verschoven naar een latere datum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je avatar geeft al aan wat het effect van zeewater is.

als het je kabelboom bereikt is na een jaar de hele kabel weg gerot

Ik zeur gewoon door. zeewater bah is alleen goed om de haring zout te houden.:thumbsup:

on topic

nieuwe reserveband gemonteerd

als het even stopt met plenzen hang ik hem achterop

done

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag voor Steven nog een sloop CJ weest halen.

Nadat we die gelost en gedemonteerd hebben moest ik m'n ZJ met startkabels starten, zelfs de interieurverlichting lichtte niet meer op.

Na 20km naar huis te rijden (met mooi 13,9V = batterijlading) was opnieuw starten na de aanhangwagen los te koppelen opnieuw onmogelijk.

Ik kan dus op zoek gaan naar een nieuwe batterij...

(jammer dat de polen van de CJ batterij andersom zitten)

Groeten,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag twee rotte spatborden aan stukken geslepen.

Had in mijn garage een grille van een cj a/d muur hangen ter decoratie.

De spatborden ertegen gemonteerd zodat ik nu een volledige neus heb om aan de muur te hangen. moet wel es schoongemaat en gespoten worden:

frontek9.th.jpg

Ook nog een motorkap van een cj gekocht met de originele stickers.

Deze komt aan het plafond van mijn nieuwe garage. Tja een mens moet toch iets aan de inrichting doen he...

motorkapgc8.th.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vnavond na de koffie ff ouwe achterremzooi verwijderd/vervangen,was na 2jaar op( ik rij/rem alleen maar in't weekend!?)advies van 2j terug(weet nie meer van wie?) om alle bewegende onderdelen in te vetten was top!,alles was nog lekker gangbaar,zelfs die stellers kon ik met de hand draaien!was deze keer dus geweldloze operatie......werd alleen te vroeg donker,morgen ff afstellen en testen mazl scaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Samen met Jeeped oliekeringen van tussenbak vervangen. O ja en omdat we toch even de skidplate er onder vandaan hadden deze maar is even ontdaan van modder en zand. Leek wel een geologische opgraving...Laagje Wamel, laagje Bilstain, laagje maasvlakte, laagje divers met wat olie, laagje zand brouwersdam. Aan zo'n skidplate zie je percies waar je bent geweest..:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...