Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

Zo...de nieuwe dynamo (110A stationair, 160A max) geplaatst, samen met de controller voor een tweede accu. Tevens weer wat debiele bedrading aangepast cq. opgeruimd.

Dynamo: http://www.qualitypowerauto.com/catalog.php?item=122

Laadcontroller: http://shop.jgs4x4.co.uk/t-max-digital-monitor-split-charge-dual-battery-system-1037-p.asp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff, zo, eindelijk de hydraulische winch werkend gekregen. Waarom hydraulisch? Omdat het kan (ik hou van uitdagingen). Het is niet de snelste, maar ik denk dat ik wel uit de modder kom...uiteindelijk :) Nog even de druk in het systeem wat verhogen door middel van de diverse drukventieltjes, en dan het zand maar in, zaterdag. Zul je net zien dat ik het ding niet nodig ga hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja...

Wat heb ik vandaag gedaan. Eerst de voorste aandrijfas maar eens gebroken.

bdyt5v.jpg

Naar huis gehobbeld en de boel onder de auto vandaan gehaald. Bleek de as op een oude las (eerder gerepareerd, dus) gebroken. Dus de boel weer laten lassen (handig, zo'n lasser in de familie):

be0p2v.jpg

Ach, het houdt je van straat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M'm remlichten deden het "ineens" niet meer dus ik ben maar eens aan de bedrading begonnen. Leuk man, 35 jaar oude, half vergane bedrading waar ook nog iemand heel creatief in rond heeft zitten knippen en plakken.

Ik heb er nu al tabak van, de hele zooi wat met verlichting te maken heeft gaat eruit en leg ik opnieuw aan met relais, stuurschakelingen en fatsoenlijke connectoren en splitsingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe uitlaat eronder gelast met een flowmasterdemper ipv de oude vertrouwde cherrybomb....... had ik jaren eerder moeten doen.

dinsdag wordt mijn lpgverdamper vernieuwd voor een up to date exemplaar.......hij gaat eruit na 33 jaar trouwe dienst.....de lpg boer wist er nog een museum voor :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat be jeeps toch wel veel lekten de achterste krukaskeerring bij de vervangen.

Was eerste maal en viel best mee.

Enkele tips :

- zet de volledige krukas los. zo zakt ze en is er speling om het bovenste stuk van de keerring er vlot uit te halen.

- gebruik een tool die lang genoeg is om die bovenste ring er zachtjes uit te tikken. een doorslag is kort en onhandig.

ik gebruikte een lane schroevendraaier met torckxkop.

- ledig het oliecarter dde dag ervoor, zo drupt het niet in je gezicht.

- Draag een veiligheidsbril

Ik vond hel moeilijkste (lastigste) stuk het herbevestigen van de oliepan.

na testdraaien geen lekkage meer. Hopelijk blijft dit zo.

Nu nog de voorste keerring versn bak bij de sahara, en ... de cj verder perfectionneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...