Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

Gisteren bij de cj lekkage rechts achter aangepakt.

De diff olie lekte uit de asbuis en ik was bang ravage aan te treffen.

Blijkbaar zijn er bij het WARN full floater systeem twee mogelijkheden om de lagers te smeren.

Met vet of met de diff olie. Blijkbaar is het bij mij de tweede optie.

Gelukkig was het enkel de spindle die los was gekomen. Alles leek nog nagelnieuw binnenin.

Vandaag kijken als alles effectief lekvrij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De VIC van de ZJ eruit gehaald en de opnieuw gesoldeerd (thanks Mike!). De dimmer van de VIC doet het weer, en in de 10 min dat de auto liep is de coolant sensor foutmelding ook niet meer terug gekomen :D :D Scherm van binnen ook schoon gemaakt, hij lijkt nu veel helderder.

 

Verder de parrot meteen uitgebouwd. Mag weg, om ooit plaats te maken voor een navigatie met carkit ingebouwd :)

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf niets, maar er was een chronisch probleem met de ABS van de XJ. Die is uit '91, dus met het befaamde Bendix systeem met ABS pomp. De hele zooi is er voor me uitgesloopt en vervangen door leidingen, booster enzovoorts zonder ABS.

 

Eerst was het zo, dat hoe harder je het pedaal intrapte hoe minder de remwerking was, maar gelukkig voelt nu alles weer normaal en nog belangrijker: het werkt weer normaal. :thumbsup:

 

Ik ga na de vakantie proberen de pomp uit te venten, want die werkt goed, het zat puur in het systeem op zich. Wellicht dient zich nog een gegadigde aan tegen die tijd. :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Koelvloeistof afgetapt (wat zaten die bouten grrr. vast) doorgespoeld met verdunde nieuwe koelvloeistof, en daar kwam nog behoorlijk troep mee uit :huh:.

Bouten teruggezet met een beetje locktite-afdichting.

Nu maar afwachten wat de nieuwe koelvloeistof gaat doen.....

Het is groene, bevat etylenglycol, 50% geschikt voor temp. van -40 tot +145

bewerkt door just for fun
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Linksachter raammechanisme en slotmechaniek vervangen. Wat een geklooi :angry: om eerst uit te vinden hoe je de ruit los krijgt en daarna het gevaarte uit je portier..Als je de truuk eenmaal door hebt, gaat het prima.

Bezig geweest met raam rechtsvoor. Probleem leek niet in het mechaniek, maar in de master knoppendoos links. Helaas is de RHD versie die ik bij Sickboy had gekocht niet helemaal compatible...Het raam rechts is nu automatisch en links niet  :D  :D .

Daarnaast zitten de window- en doorlock schakelaar andersom, waardoor het niet lekker past. Het werkt in ieder geval wel weer allemaal! Later wel weer een nieuwe knoppendoos...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anti-rattle clips van de remklauw van de KJ vervangen. Remblokken waren flink aan het tikken, 1 van de clipjes miste.

Ennuh van die ouwe ZJ; de stabilisatorstang eraf gehaald en geprobeerd om de rubbers te vervangen. Ik kom er hier niet uit; links het origineel en rechts de nieuwe (daystar). Set zou moeten passen voor alle 93-98 ZJ. :frusty: 

 

1239600_10201897465020619_1932779609_n.j

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...