Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

Vandaag eindelijk de postbode op visite gehad met de nieuwe keeringen.

De nieuwe keeringen en de "tool" om de keering te plaatsen.

Al met al een leuk een leerzaam klusje voor me en goed te doen met dank aan de uitleg van een mede jeeper.

Goed gedaan!

Wij deden de twee kanten gelijk omdat we ook nieuwe olie in het diff gingen doen. Dan is het een 'kleine' moeite om ook de kering aan bestuurderskant mee te pakken.

Op naar de volgende klus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De cj in zomertenue gestoken en een testrit gedaan met de nieuwe banden, stuurpomp en stuurhuis. De muziek klonk heerlijk uit die acht orgvelpijpen :-)

Trekt nog een beetje naar rechts en het stuur staat nog niet helemaal recht. Deze avond nog een beetje sleutelen om dat te verhelpen.

Dan hem even voor de deur (net voor het zebrapad) geparkeerd om te pochen. Niet te geloven hoeveel kwijl er hier op de weg ligt.

Ga straks een bordje met slipgevaar moeten plaatsen.

Morgen ga ik nog de skidplate van de YJ vrij maken. Na twee ritten in Axel zit er genoeg modder op om de zandbak van de kinderen te vullen.

Dan nieuwe keerringen monteren op versn bak. Zal proberen daar fotokes van te posten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zodra ik op de oprit bezig ben en het beestje is ook buiten komt hij er altijd bij liggen en dan meestal zo dicht mogelijk en lekker in de weg. Als je op je rug onder de jeep ligt heb je grote kans dat hij er ook onder komt liggen en dan nog het liefst op je :ohmy: .

Maar ja dat zal herkenbaar zijn voor velen onder ons :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een testritje gedaan Evert en het stuurgedrag is volgens mij hetzelfde gebleven en ik voel ook geen trillingen e.d. Morgen ga ik nog eens rijden en kijken of ik iets merk.

En ja er zit een 4 inch lift op

bewerkt door Bleek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een stukje 105 km p/u mee gereden en voelde in ieder geval geen trillingen en het dweiligere leek ook mee te vallen maar ik zal morgen een stuk weg op zoeken wat vrijwel altijd leeg is dan kan ik eens goed testen en dan zal het zeker op gaan vallen mocht er iets niet goed zijn.

Ik heb vooraf gesproken met John (eucalypta) en die rijd met precies dezelfde verhoudingen als ik en die heeft nergens last van zegt hij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Evert.

Zou het niet zo kunnen zijn dat de 4.0 de aandrijfas korter is waardoor de hoek groter wordt en er dus meer problemen op kunnen treden?

Weet ook niet of de AX5 korter is dan de AX15. Zijn iig dingen die van invloed kunnen zijn. Ook de graden van degree-shims zijn zeker niet onbelangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Owh Jij kan natuurlijk na meten over er verschil zit in de lengte van de aandrijfas. Zou je dat eens willen doen?

Ja dat wil wel doen voor je hoor ik zal dit weekend eens meten (ik heb de 4.0 nl niet thuis staan).

Welke afstand wil je weten ? gewoon de hartafstand van de koppelingen.

Ik bedoelde meer dat ik het binnenkort kan weten omdat de motors gewisseld gaan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...