Shoveltje Geplaatst February 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2012 De gasveren van de motorkap vervangen, blijft ie tenminste open staan als dat moet. Voor de lotgenoten die ook al eens de deksel op het hoofd hebben gehad : ik heb nog een setje liggen, staan bij te koop aangeboden en op Marktplaats. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst February 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2012 - Tussenbak grotendeels in elkaar gezet - Tussenbak weer open gemaakt om een vergeten veertje te plaatsen - Tussenbak weer dicht gemaakt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst February 28, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2012 Helemaal niets... en toch wordt er aan gewerkt Op dit moment wordt LPG ingebouwd. Ben benieuwd naar het resultaat. Het wordt een GasInjectie systeem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst February 28, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2012 Setje vloermatten binnengekregen en in de jeep gelegd: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst March 10, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2012 (bewerkt) Aan het stoeien geweest met de velgen want op veel plekken lag de verf eraf nu is de vraag laat ik ze chrome of maak ik ze weer zwart. March 10, 2012 bewerkt door Bleek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst March 20, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2012 Vandaag begonnen met het vervangen van de asbuis keering aan de bijrijders kant. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst March 20, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2012 Vandaag nix niets nada... Gisteren er achter gekomen dat de 5de versnelling van een nieuwere serie is dan de rest van de bak en dus een ander maatje synchro nodig heeft dan bij het serienummer hoort En 's avonds in het donker vol tegen de inputshaft aangelopen met m'n borstbeen wat een aardige blauwe plek heeft veroorzaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spiderman Geplaatst March 20, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2012 Gisteren schoongemaakt van Veldhoven, vandaag modder tussen band en velg uitgehaald want die liep leeg en ten slotte erachter gekomen dat er een rubber van de remklauw lek is. Dus morgen de remklauw uit elkaar halen en er een nieuw rubbertje inzetten zodat het weer goed is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst March 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2012 (bewerkt) Vandaag begonnen met het vervangen van de asbuis keering aan de bijrijders kant. Hier een paar fotootjes ervan. Vieze drap in het vacuum potje Keering heeft zijn beste tijd wel gehad. Dit is de tool die gemaakt hebt om de keering eruit te tikken ik heb deze ring vast gelast aan een buis en de ring past precies in de as En tja een smart op 33ers Nieuwe keering is besteld en is hopelijk morgen binnen dan kan de boel weer dicht. March 21, 2012 bewerkt door Bleek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimvan hezik Geplaatst March 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2012 Vandaag de contactdoos voor de stekker van de aanhangwagen verzet naar boven. Zat voor de zoveelste keer weer modder in. Nu verplaatst onder het reserve wiel kan ik hem ook niet meer krom rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2012 Goed bezig Bleek, maak gelijk een how too aan Ik zou de stofplaat niet meer terug plaatsen, komt alleen maar troep tussen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst March 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2012 Dank je Evert. Ik heb wel een heel uitgebreide omschrijving gekregen van John dus dat was heel makkelijk aangezien ik dit klusje nog nooit eerder hebt gedaan. Zit alleen nog even met het terug plaatsen omdat ik nu maar 1 kant vervang en geen 2 zoals John beschrijft. Kan ik de keering gewoon door de as tikken tot hij bij de vacuum pot op zijn plek zit of moet je via het vacuum potje werken? Mocht het me goed lukken wil ik wel kijken of ik een how to kan maken ik zal in ieder geval foto's msken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst March 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2012 Ik heb hem toendertijd richting vacuum disconnect eruit getikt en via vacuum disconnect weer in de as getrokken. Volgens mij met een stuk schroefdraad en een rond plaatje aan de vacuum disconnect kant. Ander plaatje bij de uitgang van de as en dan maar voorzichtig een moer aandraaien om de keerring de as in te trekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst March 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2012 Dat is een goeie Maarten. De tool die ik gemaakt heb past dus echt precies in de as dus dacht dat ik de keering er wel helemaal door zou kunnen duwen maar zoals jij zegt is de afstand natuurlijk vele malen korter.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst March 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2012 Hier een paar fotootjes ervan. Vieze drap in het vacuum potje Keering heeft zijn beste tijd wel gehad. Dit is de tool die gemaakt hebt om de keering eruit te tikken ik heb deze ring vast gelast aan een buis en de ring past precies in de as En tja een smart op 33ers Nieuwe keering is besteld en is hopelijk morgen binnen dan kan de boel weer dicht. Ik ben dus niet de enigste waarbij er zoveel zooi in het vacuum potje komt Heb je al bedacht hoe je die nieuwe keering er in gaat zetten ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst March 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2012 Zie postje van Raven .. Dat is de makkelijkste weg denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst March 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2012 Sorry zag net dat er nog een paar reacties meer waren Bij mij kon de keering er alleen vanuit de vacuumkant in, en heb het gedaan zoals raven het beschrijft maar had toen moeite om de keering er helemaal recht in te krijgen Ben benieuwd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spiderman Geplaatst March 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2012 Vandaag remklauw gereviseerd, nu geen lek meer langs het rubber. Verder soft top erop gezet. Bijna klaar voor Drenthe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2012 2 nieuwe remklauwen op de xj gezet na een vastloper eerder vanavond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst March 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2012 Net Naar gekeken in Didam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst March 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2012 een cj7 body, motorkap, voorraamframe en rolbeugel doormidden geslepen. Komt aan de muur te hangen als decoratie :-) Verder 2.5" verenlift in de verf gezet idem voor de currie springplates Gisterenavond een cj7 terug van 4" op originele bladveren gezet voor de keuring :-( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst March 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2012 Gisterenavond een cj7 terug van 4" op originele bladveren gezet voor de keuring :-( Waarom heb je dat gedaan? Heb jij YJ al 2 x bij de rdw en 1 keer apk laten keuren met 4" verenlift en 3" bodylift... alle keren geen probleem (had wel kleinere banden eronder gezet) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst March 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2012 omdat de keuring hier in dit Apeland (belgi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst March 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2012 owja, wist niet dat het om belgi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst March 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2012 Vandaag eindelijk de postbode op visite gehad met de nieuwe keeringen. De nieuwe keeringen en de "tool" om de keering te plaatsen. De ring is iets groter dan de keering maar past wel in de asbuis en aan de kant van het wiel zit een ring die groter is zodat je als je de moer aan draaid de keering naar binnen trekt. Keering op zijn plaats Steekas terug op zijn plaats Steekas terug op zijn plaats Potje van het vacuum disconect in de vloeibare pakking Vacuumpotje weer dicht gebout Luchtslangetjes weer aangesloten Schijf en remklauw er terug op Al met al een leuk een leerzaam klusje voor me en goed te doen met dank aan de uitleg van een mede jeeper. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.