Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

eindelijk een begin gemaakt met het oplappen van mijn 4,2 nadat heeeeeeel lang geleden mijn koppakking eraf vloog.....helaas wegens chronisch tijdgebrek nu pas weer de tijd voor reparatie. Gelijk lagerschalen en zuigerveren vervangen. Tevens een begin gemaakt met het monteren van mijn nieuwe as voor, de oude had ooit een dusdanig flinke klap gehad dat mijn linkerwiel scheef stond, zelfs na het vervangen van alle fusees en alles wat er mee te maken heeft kwam er geen goed resultaat uit., gelijk op breedspoor overgestapt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je maakt toch wel een mooie How-To met fotootjes etc toch Maarten. :D

Nope! Geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden.

Natuurlijk wel foto's, maar die zijn voor eigen gebruik voor het geval ik niet meer weet wat waar hoort.

Heb ook geen zin om m'n camera met zwarte vingers te vernaggelen en elke keer m'n handen wassen voor een foto vind ik ook niets ;)

Ik gebruik deze twee how-to's:

http://www.jeepforum.com/forum/f12/np231-transfer-case-rebuild-1199574/

http://pirate4x4.com/tech/billavista/PDFs/New%20Jun%202003/Jeep%20component%20service%20manual%20TCase_NP231.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer, je hoeft niet het wiel uit te vinden , is voor ons gewoon ook leuk om te lezen.

Een tweede (goedkoop) cameraatje is altijd handig bij het sleutelen, en echt zwart worden doen ze niet.

En een cameraatje in de jeep is altijd handig.

Alle vragen die hier op het forum zijn/worden gesteld, zijn ook al een keer gesteld op een ander forum,

dus als dat de redenering is, kan het hier wel dicht ;)

Lekker de foto's gebruiken die je toch al maakt , verhaaltje erom heen, kunnen wij lekker meelezen. :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer, je hoeft niet het wiel uit te vinden , is voor ons gewoon ook leuk om te lezen.

Een tweede (goedkoop) cameraatje is altijd handig bij het sleutelen, en echt zwart worden doen ze niet.

En een cameraatje in de jeep is altijd handig.

Alle vragen die hier op het forum zijn/worden gesteld, zijn ook al een keer gesteld op een ander forum,

dus als dat de redenering is, kan het hier wel dicht ;)

Lekker de foto's gebruiken die je toch al maakt , verhaaltje erom heen, kunnen wij lekker meelezen. :thumbsup:

Snap het ook niet. Beetje tegenstrijdig verhaal.

Wil de camera niet vernaggelen, maar wel foto's voor eigen gebruik. :unsure:

Wordt de camera zeker niet zwart van.

Maar anyway, bedankt voor de linkjes van de howto's. Deze zijn zeer zeker nuttig.

Veel succes met de revisie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap het ook niet. Beetje tegenstrijdig verhaal.

Wil de camera niet vernaggelen, maar wel foto's voor eigen gebruik. :unsure:

Wordt de camera zeker niet zwart van.

Maar anyway, bedankt voor de linkjes van de howto's. Deze zijn zeer zeker nuttig.

Veel succes met de revisie.

Ik maak dus wel foto's maar alleen als het echt nodig is, dus geen stap voor stap foto's.

Maar goed... omdat jullie het zo lief vragen, zal ik misschien wat meer foto's maken en het één en ander posten. :wacko:

bewerkt door Raven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak dus wel foto's maar alleen als het echt nodig is, dus geen stap voor stap foto's.

Maar goed... omdat jullie het zo lief vragen, zal ik misschien wat meer foto's maken en het één en ander posten. :wacko:

Kijk, zo ken ik je weer Maarten.

Misschien een leuk klusje voor Gerda.

Gewoon als jij bezig bent iedere 10 seconden een foto.

Anders heb ik nog wel een oud cameraatje voor je liggen welke je mag lenen.

Ben gewoon benieuwd. Ik heb wat transmissiegeluiden.

Ben er nog niet uit of het de versnellingsbak of de tussenbak is.

Alles functioneert prima, maar maakt wat geluidjes.

Dus ben me gewoon voor beide aan het inlezen. Dat topic die jij gaf van jeepforum.com is een hele mooie.

Het is dat ik door een bij jou bekende oorzaak buiten moet sleutelen, anders had de boel er al onderuit gelegen.

Mijn handen jeuken. Ben dus heel benieuwd naar jouw ervaringen........ B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er eens omheen gelopen en gekeken wat er aan moet gaan gebeuren.

Met mijn nek gaat het na 4(!) jaar inmiddels zoveel beter dat ik eens ga kijken of ik het weer kan trekken om met de YJ te gaan rijden.

Of dat ook terreinrijden is waag ik te betwijfelen, maar wie weet..

Defect zijn iig de accu en er moet iets met de banden gebeuren. Verder lekt het stuurhuis en om het weggedrag te verbeteren moet er weer iets van een trackbar vóór onder..

Remmen zullen ook wel even grondig gereinigd moeten worden, al zijn ze goed gangbaar.

Tja, en alsie dan weer rijdbaar is ( een blokje om (250 meter) lukt nog wel, dat doe ik eens in de paar maanden even.) moet hij naar een beviende carosserieman, om e.e.a. aan de body aan te pakken.

Wordt vervolgt en komt ooit goed! ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even de koppelings vloeistof gecontroleerd en deze blijft nu al een paar dagen op hetzelfde niveau gelukkig maar keep on checking

Vandaag de boel eens ontlucht en hij werkt weer normaal en pakt weer goed op dus ben benieuwd of het ook zo blijft. :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de CJ het stuurhuis en de stuurpomp verwijderd. Wou het AGR stuurhuis monteren en blijkt dat de koppelingsbouten van de olie leidingen niet gelijk zijn :-( , V-riemen gedemonteerd om nieuwe te bestellen.

Bij de YJ de bus van de stuurdemper even nagezien, en die moet idd vervangen worden. Dan een brute testrit gedaan. Op het einde van de rit begon er plots koelwater uit te zeiken. Eens afgekoeld stopte dat en na een volgende rit geen lekkage meer. Vreemd toch.

Nog eens de positie van de wielgeleidingsstang tov de pitman arm gecontroleerd. Deze botsten na montage van een dropped pitmman. Assen een beetje verschoven en nu 1 cm over :-) vervolgens nog eens de vloeistoffen gecontroleerd en bijgevuld.

Ze staat klaar voor AXEL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de CJ het stuurhuis en de stuurpomp verwijderd. Wou het AGR stuurhuis monteren en blijkt dat de koppelingsbouten van de olie leidingen niet gelijk zijn :-( , V-riemen gedemonteerd om nieuwe te bestellen.

Bij de YJ de bus van de stuurdemper even nagezien, en die moet idd vervangen worden. Dan een brute testrit gedaan. Op het einde van de rit begon er plots koelwater uit te zeiken. Eens afgekoeld stopte dat en na een volgende rit geen lekkage meer. Vreemd toch.

Nog eens de positie van de wielgeleidingsstang tov de pitman arm gecontroleerd. Deze botsten na montage van een dropped pitmman. Assen een beetje verschoven en nu 1 cm over :-) vervolgens nog eens de vloeistoffen gecontroleerd en bijgevuld.

Ze staat klaar voor AXEL

Toevallig voor 15 jan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...