John-M Geplaatst December 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2011 Vandaag aan de voorkant aan beide kanten (duhhh) een veerblad er tussenuit gehaald. Merk nu zowaar dat ik vering heb...zelfs op de verharde weg. Kan niet wachten tot Heerde om te proberen... Bedankt Mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
muddog Geplaatst December 8, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2011 Nieuwe coopers 35 12.5 15 stt gekocht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst December 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2011 Andere velgen en banden gemonteerd onder mijn WJ. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst December 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2011 Vanmiddag de lader aan de accu moeten zetten na 1.5 week stil te staan had hij er de kracht niet meer voor :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bryancj7 Geplaatst January 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2012 eindelijk een begin gemaakt met het oplappen van mijn 4,2 nadat heeeeeeel lang geleden mijn koppakking eraf vloog.....helaas wegens chronisch tijdgebrek nu pas weer de tijd voor reparatie. Gelijk lagerschalen en zuigerveren vervangen. Tevens een begin gemaakt met het monteren van mijn nieuwe as voor, de oude had ooit een dusdanig flinke klap gehad dat mijn linkerwiel scheef stond, zelfs na het vervangen van alle fusees en alles wat er mee te maken heeft kwam er geen goed resultaat uit., gelijk op breedspoor overgestapt.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst January 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2012 Tussenbak opengemaakt. Hoe verzinnen ze het!? 8 bouten: 7 x zeskant 15 en 1 keer twaalfkant 10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst January 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2012 Tussenbak opengemaakt. Hoe verzinnen ze het!? 8 bouten: 7 x zeskant 15 en 1 keer twaalfkant 10 Je maakt toch wel een mooie How-To met fotootjes etc toch Maarten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst January 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2012 Je maakt toch wel een mooie How-To met fotootjes etc toch Maarten. Nope! Geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden. Natuurlijk wel foto's, maar die zijn voor eigen gebruik voor het geval ik niet meer weet wat waar hoort. Heb ook geen zin om m'n camera met zwarte vingers te vernaggelen en elke keer m'n handen wassen voor een foto vind ik ook niets Ik gebruik deze twee how-to's: http://www.jeepforum.com/forum/f12/np231-transfer-case-rebuild-1199574/ http://pirate4x4.com/tech/billavista/PDFs/New%20Jun%202003/Jeep%20component%20service%20manual%20TCase_NP231.pdf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst January 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2012 Jammer, je hoeft niet het wiel uit te vinden , is voor ons gewoon ook leuk om te lezen. Een tweede (goedkoop) cameraatje is altijd handig bij het sleutelen, en echt zwart worden doen ze niet. En een cameraatje in de jeep is altijd handig. Alle vragen die hier op het forum zijn/worden gesteld, zijn ook al een keer gesteld op een ander forum, dus als dat de redenering is, kan het hier wel dicht Lekker de foto's gebruiken die je toch al maakt , verhaaltje erom heen, kunnen wij lekker meelezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst January 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2012 X over het beestje heen geaaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst January 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2012 Jammer, je hoeft niet het wiel uit te vinden , is voor ons gewoon ook leuk om te lezen. Een tweede (goedkoop) cameraatje is altijd handig bij het sleutelen, en echt zwart worden doen ze niet. En een cameraatje in de jeep is altijd handig. Alle vragen die hier op het forum zijn/worden gesteld, zijn ook al een keer gesteld op een ander forum, dus als dat de redenering is, kan het hier wel dicht Lekker de foto's gebruiken die je toch al maakt , verhaaltje erom heen, kunnen wij lekker meelezen. Snap het ook niet. Beetje tegenstrijdig verhaal. Wil de camera niet vernaggelen, maar wel foto's voor eigen gebruik. Wordt de camera zeker niet zwart van. Maar anyway, bedankt voor de linkjes van de howto's. Deze zijn zeer zeker nuttig. Veel succes met de revisie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst January 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2012 (bewerkt) Snap het ook niet. Beetje tegenstrijdig verhaal. Wil de camera niet vernaggelen, maar wel foto's voor eigen gebruik. Wordt de camera zeker niet zwart van. Maar anyway, bedankt voor de linkjes van de howto's. Deze zijn zeer zeker nuttig. Veel succes met de revisie. Ik maak dus wel foto's maar alleen als het echt nodig is, dus geen stap voor stap foto's. Maar goed... omdat jullie het zo lief vragen, zal ik misschien wat meer foto's maken en het één en ander posten. January 2, 2012 bewerkt door Raven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst January 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2012 Ik maak dus wel foto's maar alleen als het echt nodig is, dus geen stap voor stap foto's. Maar goed... omdat jullie het zo lief vragen, zal ik misschien wat meer foto's maken en het één en ander posten. Kijk, zo ken ik je weer Maarten. Misschien een leuk klusje voor Gerda. Gewoon als jij bezig bent iedere 10 seconden een foto. Anders heb ik nog wel een oud cameraatje voor je liggen welke je mag lenen. Ben gewoon benieuwd. Ik heb wat transmissiegeluiden. Ben er nog niet uit of het de versnellingsbak of de tussenbak is. Alles functioneert prima, maar maakt wat geluidjes. Dus ben me gewoon voor beide aan het inlezen. Dat topic die jij gaf van jeepforum.com is een hele mooie. Het is dat ik door een bij jou bekende oorzaak buiten moet sleutelen, anders had de boel er al onderuit gelegen. Mijn handen jeuken. Ben dus heel benieuwd naar jouw ervaringen........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2012 Nieuwe accu gemonteerd, hemeltje gedemonteerd, lekkage gezocht, voorruit gekit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst January 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2012 accu aan het laden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst January 6, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2012 Even de koppelings vloeistof gecontroleerd en deze blijft nu al een paar dagen op hetzelfde niveau gelukkig maar keep on checking Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst January 6, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2012 vandaag niks door slecht nieuws dat we hebben gehad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2012 Er eens omheen gelopen en gekeken wat er aan moet gaan gebeuren. Met mijn nek gaat het na 4(!) jaar inmiddels zoveel beter dat ik eens ga kijken of ik het weer kan trekken om met de YJ te gaan rijden. Of dat ook terreinrijden is waag ik te betwijfelen, maar wie weet.. Defect zijn iig de accu en er moet iets met de banden gebeuren. Verder lekt het stuurhuis en om het weggedrag te verbeteren moet er weer iets van een trackbar vóór onder.. Remmen zullen ook wel even grondig gereinigd moeten worden, al zijn ze goed gangbaar. Tja, en alsie dan weer rijdbaar is ( een blokje om (250 meter) lukt nog wel, dat doe ik eens in de paar maanden even.) moet hij naar een beviende carosserieman, om e.e.a. aan de body aan te pakken. Wordt vervolgt en komt ooit goed! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst January 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2012 Gisteren een 2" bodylift gemonteerd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst January 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2012 Even de koppelings vloeistof gecontroleerd en deze blijft nu al een paar dagen op hetzelfde niveau gelukkig maar keep on checking Vandaag de boel eens ontlucht en hij werkt weer normaal en pakt weer goed op dus ben benieuwd of het ook zo blijft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
oa_ar15 Geplaatst January 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2012 Olie in het stuurhuis bijgevuld (eigenlijk gisteren al), want het nieuwe lekt alsof het niets kost, woensdag terug naar de garage voor een nieuwe-nieuwe en hopen dat het gedonder dan een keer over is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst January 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2012 Bij de CJ het stuurhuis en de stuurpomp verwijderd. Wou het AGR stuurhuis monteren en blijkt dat de koppelingsbouten van de olie leidingen niet gelijk zijn :-( , V-riemen gedemonteerd om nieuwe te bestellen. Bij de YJ de bus van de stuurdemper even nagezien, en die moet idd vervangen worden. Dan een brute testrit gedaan. Op het einde van de rit begon er plots koelwater uit te zeiken. Eens afgekoeld stopte dat en na een volgende rit geen lekkage meer. Vreemd toch. Nog eens de positie van de wielgeleidingsstang tov de pitman arm gecontroleerd. Deze botsten na montage van een dropped pitmman. Assen een beetje verschoven en nu 1 cm over :-) vervolgens nog eens de vloeistoffen gecontroleerd en bijgevuld. Ze staat klaar voor AXEL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst January 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2012 Bij de CJ het stuurhuis en de stuurpomp verwijderd. Wou het AGR stuurhuis monteren en blijkt dat de koppelingsbouten van de olie leidingen niet gelijk zijn :-( , V-riemen gedemonteerd om nieuwe te bestellen. Bij de YJ de bus van de stuurdemper even nagezien, en die moet idd vervangen worden. Dan een brute testrit gedaan. Op het einde van de rit begon er plots koelwater uit te zeiken. Eens afgekoeld stopte dat en na een volgende rit geen lekkage meer. Vreemd toch. Nog eens de positie van de wielgeleidingsstang tov de pitman arm gecontroleerd. Deze botsten na montage van een dropped pitmman. Assen een beetje verschoven en nu 1 cm over :-) vervolgens nog eens de vloeistoffen gecontroleerd en bijgevuld. Ze staat klaar voor AXEL Toevallig voor 15 jan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst January 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2012 ja, wim komt mee met ons Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst January 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2012 Gezellig... word een leuk groepje jeeps geloof ik wij zijn met 3 of 4 auto's en jullie met z'n vieren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.