Spring naar bijdragen

Zou Jij Betalen Voor Het Forum


www.jeepie.nl
 Share

Ben jij bereid te betalen voor het forum  

1 stem

  1. 1. Ben jij bereid te betalen voor het forum



Recommended Posts

  • Reacties 92
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Met het laatste deel van deze discussie heb ik wat moeite.

Volgens mij ging het om een peiling onder de forumleden om hun eventuele bereidheid tot een bijdrage vast te stellen. Ik heb daarnaast niet de vraag gezien om daadwerkelijk iets te gaan betalen.:yes:

Een gekke vergelijking: Als je in Engeland een kathedraal bezoekt, krijg je bij de ingang de suggestie om een gift te doen. Als je dat niet wilt kun je toch gewoon doorlopen, al weet ik natuurlijk niet hoe ze dan over die zuinige Hollanders gaan denken. :thumbsup:

Met de huidige stand van informatica moet dat op het forum toch ook mogelijk zijn, en kun je na xx bezoekjes of vragen een lid nogmaals uitnodigen om bij te dragen? Of praat ik nu wartaal?? Ik denk zelf dan aan een bedrag wat een dagje jeep-academy in het algemeen kost.

Een en ander komt nu over als een verwijt: 35 leden hebben ja gestemd op een informatieve vraag, en krijgen nu voor hun kiezen dat ze niet daadwerkelijk betaald zouden hebben.

Kom dus met harde suggesties en wacht dan even af hoe de leden gaan reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zie je het wat zwaar Newbe. Niemand vraagt je om te betalen en er is al helemaal geen koppeling met de poll van destijds. Zo'n forum in de lucht houden kost niet alleen een hoop geld, maar ook veel tijd. Je wordt van harte uitgenodigd om daaraan bij te dragen, maar het hoeft niet. Ook al hang je hier de hele dag rond, dan mag het nog gratis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vergelijking met een kathedraal gaat wat scheef, want die mensen bezoeken en gaan weer weg. Meestal om nooit meer terug te keren.

De financieële bijdrage is daar ook nodig om alles in stand te houden.

Gelukkig is het hier helemaal anders. :thumbsup:

De vraag of je iets zou willen bijdragen is zuiver hypothetisch.

Wij zullen nooit iemand vragen om een bijdrage zolang de kosten nog onder het kopje 'liefhebberij' zijn plek vinden.

Het is allemaal vrijwillig, voor iedereen.

Daarnaast vinden we de Jeep kennis die we onder elkaar delen toch wel een stuk belangrijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het heus niet zo zwaar hoor, en al heb ik geen flauw idee wat een web-site als dit kost op jaarbasis, ik heb wel een behoorlijk idee wat mijn computer-netwerk op kantoor kost.:thumbsup:

Ik ga van de week als ik op kantoor ben zeker wat overmaken. Kleine suggestie: maak ergens een forum-topic, heeel bescheiden, waar sponsors een klein logo mogen plaatsen, voor een jaar, allemaal dezelfde maat, maar waardoor hun donatie een zakelijk tintje krijgt. In plaats van bv. € 50 zou dan € 75 heel goed mogelijk worden ivm het fiscale voordeel. (Ik noem maar een bedrag hoor). Ongetwijfeld een voorstel met nadelen, maar je kunt aan de plaatsing van zo'n logo echt wel voorwaarden verbinden. Of is er al een grote sponsor achter de schermen doende? Mag ook natuurlijk......

Er zijn vast wel wat kleine zelfstandigen onder de leden die hiervoor te porren zijn, en het maakt het leven wat gemakkelijker, toch?:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is allemaal best leuk zo, al die commentaren......zal ook mijn ( Nee) stem dan maar verklaren...( voor ik een tegendraadse kniert gevonden wordt:D:D, wat overigens wel enigsinds klopt..:thumbsup:) Ben zelf nogal gekant tegen alles wat structureel/definitief is. Ging er met de vraagstelling dan ook vanuit dat het zou gaan om een soort van jaarlijkse contributie , en daar heb ik met uitzondering van bepaalde dingen gewoon niet veel zin in ( heb zakelijk en prive helaas behoorlijk veel aan mijn hoofd , en soms raakt het overzicht van alle beslommeringen dan behoorlijk kwijt ,plus het feit dat opzeggen vaak lastig is bij het niet meer gebruiken van het betaalde -vaak door ontbreken van de gevraagde informatie daarvoor...)

Met een eenmalige donatie of iets dergelijks heb ik geen enkel probleem , er vliegt hier meer dan genoeg de deur ( in en ) uit...., maar dan geheel op vrijwillige basis en met een voor een ieder vrijwillig te bepalen bedrag ( het moet voor iedere portemonnee haalbaar zijn. :yes:..)

Tevens mag een ieder voor zichzelf bepalen wat hij een forum waard vind, tenslotte doet de een er meer mee dan de ander. De lezer die alleen wat rondkijkt zal er weinig tot niets voor over hebben :huh:, de ander zal er zeker een meerwaarde van in zien :yes:( denk dan aan technische ondersteuning en adressen zoals ikzelf al vele malen heb mogen ondervinden )

Kortom.....ik zit niet echt op Nee merk ik nu , en ook niet echt op Ja....:yes::wacko:.....zucht !!

Hoor het wel als er geld nodig is..:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het heus niet zo zwaar hoor, en al heb ik geen flauw idee wat een web-site als dit kost op jaarbasis, ik heb wel een behoorlijk idee wat mijn computer-netwerk op kantoor kost.:thumbsup:

Geen idee wat het Jeepforum kost, maar een server + software is al snel 2500 euro en kwaliteitshosting kost snel 50 euro per maand. Gemiddeld over drie jaar dus minimaal zo'n 125 per maand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook op andere sites met forums is daar een oplossing voor bedacht :

standaard beperkte mogelijkheden, zoals geen toegang tot archief, zoekfuncties en maar 1 post per maand plaatsen. Wil je alles, dan betaal je een klein bedrag per jaar. En daarbij kan je natuurlijk ook gesponsord worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik had het weer eens erg druk en kijk pas vandaag weer op het forum en zag deze discussie.

Ik heb zelf een hosting bedrijf, dus als de hosting/server kosten een probleem punt zijn, dan wil ik met alle plezier kijken of ik het forum gratis kan hosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan er duidelijke inzage zijn in de kosten?

Een forum als deze heeft een enorme meerwaarde voor je Jeep, verhoogd het plezier in rijden en kan je financieel gezien voordeel leveren.

Met het delen van kennis is het ook reeël om kosten te delen, er hoeft geen winst te worden gemaakt maar de kosten hoeven ook niet door 1 of 2 zeer enthousiastelingen (die het forum in stand houden) opgehoest te worden.

Er zou zelfs een voordeel kunnen zijn voor donerende forumleden.

Inzage in kosten en een voorstel wat voor (vrijwillige) bijdrage gewenst is geeft duidelijkheid.

Succes,

Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

nee , geen slotje , maar je hebt wel gelijk dez.

Heren en dames , van hier weer ontopic !

btw. doneren kan en mag zoveel je wilt.

Inzicht in de kosten, pfff het is geen bedrijf met jaarverslagen ed. , tis hobby.

En geloof me , zoveel wordt er (nog) niet gebruik gemaakt van de paypal knop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee , geen slotje , maar je hebt wel gelijk dez.

Heren en dames , van hier weer ontopic !

btw. doneren kan en mag zoveel je wilt.

Inzicht in de kosten, pfff het is geen bedrijf met jaarverslagen ed. , tis hobby.

En geloof me , zoveel wordt er (nog) niet gebruik gemaakt van de paypal knop.

Volgens de poll toch minimaal al 53 keer.:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...