Ogdak Geplaatst February 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2009 @Utah, Bouten zitten vrij van de band enkele mm's. De band komt op de inner, is niets aan gefreesd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst February 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2009 (bewerkt) Je band wordt (als ik het goed begrijp) dus gewoon buiten de velg gemonteerd. als je niet infreest bestaat dan niet de kans dat je de outer en inner ring naar elkaar toetrekt en boven open gaan staan ? February 8, 2009 bewerkt door just-a-jeeper Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schumer Geplaatst February 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2009 Ziet er goed uit Otto. (Ik denk dat je meer mensen op het idee zet met die beadlockers. Banaan zal er niet rouwig om zijn.) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2009 Je band wordt (als ik het goed begrijp) dus gewoon buiten de velg gemonteerd.als je niet infreest bestaat dan niet de kans dat je de outer en inner ring naar elkaar toetrekt en boven open gaan staan ? Of een losse ring zodik als de wang van de band tussen je bouten opsluiten, heb je ook niet altijd troep er tussen zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nick Geplaatst February 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2009 kan je voor die bouten geen verzonken bouten gebruiken?? of zeg ik dan iets heel stoms.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2009 @just-a-jeeper Infrezen is echt geen optie, de bead van de band die tussen de ringen komt is "slechts" 20 mm dik. Betekent dat je al minimaal met een 25 mm dikke "inner zit. Heb die constructie ook nog niet gezien. Mijn "inner" en "outer" zijn beide 6mm dik wat een gangbare maat is in de DIY bead_lock kit markt. Op het moment dat je het spul naar elkaar toetrekt moet er inderdaad een zogenaamde "ant coning ring" tussen, indien nodig bepaal ik dat bij montage. Heeft inderdaad zoals Theo aangeeft het voordeel dat je vuil buiten houd. @shumer Thanks, lol gelukkig heb ik zelf de tekening gemaakt @nick Wat betreft verzinken nee is geen domme opmerking, heb ik aan gedacht maar is in bewerking en hardware een stukje prijziger, we hebben het wel over 160 gaten. Komt bij dat een beschadigde boutkop makkelijkker te verwijderen is dan een verzonke welke overigens minder gauw beschadigd raakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2009 @just-a-jeeperWat betreft verzinken nee is geen domme opmerking, heb ik aan gedacht maar is in bewerking en hardware een stukje prijziger, we hebben het wel over 160 gaten. Komt bij dat een beschadigde boutkop makkelijkker te verwijderen is dan een verzonke welke overigens minder gauw beschadigd raakt. Verzinkboor in de kolom boormachine, diepte instellen, zitten ze er met een uurtje in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2009 Je bent weer lekker op dreef, Otto!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2009 Je bent weer lekker op dreef, Otto!! Jep ging weer lekker inderdaad, ligt echter nu weer even stil, mag de komende 6 weken niet tillen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2009 Zo, mooi tijdje geleden dat ik iets aan de "family car" heb gedaan. De bead-locks waren al een tijdje geleden afge'tig't en deels in de RX-10 gezet. Vandaag de buiten kant in de eerste laklaag gezet. Ga er vanuit dat de volgende posting minder dan 6 maanden duurt, wordt anders wel erg langdradig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2009 Ga er vanuit dat de volgende posting minder dan 6 maanden duurt, wordt anders wel erg langdradig. Dat is bij deze gelukt. Nadat ik 1 velg met het nodige geweld in de band heb gewerkt, voor de overige 4 ga ik wel naar de bandenspecialist scheelt een hoop zweet en beschadigingen. De "outer" maar eens vastgezet op 8 punten, reeds na 2 slagen begon die echter naar binnen te trekken. De ruimte tussen de "inner" en de "outer" is 22mm eigenlijk dus niet zo vreemd dat de "outer" krom trekt, ondanks dat de gaten slechts 5 mm van de bandrand af zitten. Tijd dus om een "anti coning ring" te maken. Probeer het eerst maar eens met 22 mm MDF, wil er gelijk een centreer ring van maken. Aan de slag met de bovenfrees. Eerste rondje gedaan. Na 4 keer is ie door. Past er perfect in. Maak er gelijk 5, scheelt een hoop frees instelwerk. Nog 2 te gaan voor de buitendiameter. Mocht dit volledig mislukken dan wordt de volgende variant in PE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dutchdaan Geplaatst September 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2009 Busjes plaatsen zou het probleem van kromtrekken ook voorkomen. Succes, het ziet er top uit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2009 Busjes plaatsen zou het probleem van kromtrekken ook voorkomen.Succes, het ziet er top uit! Thanks, zou inderdaad ook kunnen werken. Echter de ringen hebben 2 extra voordelen, het helpt met centreren en houd vuil buiten. Ben inmiddels op ander "ring" materiaal overgestapt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst September 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2009 Omdat jij zo een heel handige kloot ben waarom niet een ring uit aluminium maken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst September 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2009 Omdat jij zo een heel handige kloot ben waarom niet een ring uit aluminium maken? waarvoor het woord (kloot) inplaats van( man ) er zitten mischien ook nog kinderen te lezen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst September 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2009 waarvoor het woord (kloot) inplaats van( man ) er zitten mischien ook nog kinderen te lezen klopt ik lees mee ben nog kinds:lol::lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2009 Da's wel heel oud taal gebruik, ben eigenlijk wel benieuwd naar de herkomst van die uitdrukking. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst September 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2009 Da's wel heel oud taal gebruik, ben eigenlijk wel benieuwd naar de herkomst van die uitdrukking. Jetix, Nickelodeon....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2009 Handig of niet, hier waren we gebleven. Tijd om 32 gaten over te nemen, fixeren en boren maar. binnenring uitgefreest. mooi pas bijna vlak Inmiddels overgestapt op ander materiaal wat beter bestand is tegen "buiten" 20mm trespa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2009 Waarom geen stalen ring? Trespa lijkt me een beetje te makelijk breken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2009 Waarom geen stalen ring? Trespa lijkt me een beetje te makelijk breken. Omdat ik dit zelf kan maken/verwerken. De ring zit aan 3 kanten "opgesloten". Mocht het niet werken, proberen we een volgende optie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst September 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2009 Mooi precies werk weer Otto Maar vraagje, kan je nog bij het ventiel komen met die buitenring erop? Of heb je er een langer ventiel op gezet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst September 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2009 Je kan altijd het originele gat voor het ventiel dicht lassen en een nieuw gat boren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2009 Je kan altijd het originele gat voor het ventiel dicht lassen en een nieuw gat boren Is inderdaad ook een optie, Mooi precies werk weer Otto Maar vraagje, kan je nog bij het ventiel komen met die buitenring erop? Of heb je er een langer ventiel op gezet? heb echter voor haakse ventielen gekozen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst September 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2009 Nu maar hopen dat the bead genoeg geklemt is voor een lucht dichte seal. Zelfs met fabrieks beadlock velgen kan dat een probleem geven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.