Spring naar bijdragen

Ogdak's Zj


Ogdak
 Share

Recommended Posts

Zou dat het zijn:no:, krijg meer een "malle pietje" gevoel bij die gasten:lol:.

Wel een mooi magazijn volgens het stapel principe.

Heb ik hier ook alleen ik mis een Ludolf.

On topic: mooi project

Vraag: jij had toch tow-hooks op je front bumper? Waarom heb je die eraf geslepen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...

Zo van de week het nieuwste speeltje ontvangen, tijd om iets aan de family car te doen.

IMG_1913.jpg

IMG_1914.jpg

specs:

Eingangsspannung: 230V 1PHASE Schneide-Strom regelbar: 20-50A

Sicherung bei MAX 50 A: 25A Zundung: HF Zundung

Stromverbrauch bei MAX 50 A: 5,5 KVA Druckluft-Anschlusskompressor: 4,5 Bar 200 Ltr./minute

Netz Frequenz: 50/60 HZ Max. Schneideleistung: 14 mm

Einschaltdauer bei 50A: 60%

Netto Gewicht:11 kg

Leerlauf-Spannung: 210V Abmessungen: 327X250X155 mm

Oefenen dus, moet nog brackets maken voor de 9"

Eerst maar eens een malletje maken uit 6mm plex.

IMG_1908.jpg

IMG_1909.jpg

6mm is dus te dik, raak met de tip het ijzer niet, nieuw malletje uit 3mm plex.

Het eerste resultaat.

IMG_1910.jpg

Na wat na bewerken, niet slecht

IMG_1915.jpg

Op naar het volgende exemplaar, hier gaat het enigzins mis.

IMG_1911.jpg

Sorry, slechte foto. Het keramiek deel is geknapt hierdoor dus een hoop luchtverlies.

IMG_1916.jpg

Waarom het keramiek deel geknapt is, is me nog niet helemaal duidelijk.

We blijven oefenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi apparaat!!

Ga je veel plezier aan beleven! <_<

Denk het ook ja

Mooi apparaat.

Ik weet wel wat je voor mij kan figuurzagen :wacko::lol::P:lol:

Hmm, kan me er geen voorstelling bij maken

Verder met het oefenen om brackets te snijden.

Complete mislukking

IMG_1918.jpg

IMG_1919.jpg

IMG_1920.jpg

IMG_1921.jpg

IMG_1922.jpg

Nieuwe mal gemaakt en een nieuwe keramische nozzle gemonteerd.

Verschil van dag en nacht.

IMG_1923.jpg

IMG_1925.jpg

IMG_1926.jpg

IMG_1927.jpg

IMG_1928.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nabewerken en boren.

IMG_1929.jpg

Heb maar even een standaard bushing uit een originele lca gehaald voor het paswerk.

IMG_1930.jpg

Zoals het uiteindelijk op de 9" moet komen.

IMG_1931.jpg

Ter versteviging.

IMG_1934.jpg

IMG_1935.jpg

IMG_1937.jpg

Hoogste tijd om de 9" te ontdoen van vet en roest.

IMG_1938.jpg

IMG_1940.jpg

IMG_1941.jpg

Vond ook nog een poreuze las, moet nog kijken hoe ver die "door" is.

IMG_1943.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Zo we zijn weer een stukje opgeschoten,

moets nog een truss gemaakt worden voor de 9"

Maar begonnen met een stuk 9mm mdf om een mal te maken.

IMG_2166.JPG

IMG_2167.JPG

IMG_2168.JPG

Vervolgens overnemen op een 5mm dikke staalplaat.

IMG_2169.JPG

Met de plasma snijder het bochtige deel,

IMG_2170.JPG

IMG_2171.JPG

met een 1mm doorslijpschijf de rechte stukken.

IMG_2172.JPG

Et voila deel 1 is klaar.

IMG_2173.JPG

Zo ook nog een tweede gemaakt, past mooi.

IMG_2174.JPG

IMG_2175.JPG

Voor onderlinge stevigheid en fixatie, 2 gaten 30mm geboord.

IMG_2177.JPG

IMG_2179.JPG

IMG_2176.JPG

Vervolgens pijp 30mm wanddikte 6mm er door heen.

IMG_2180.JPG

IMG_2181.JPG

IMG_2182.JPG

IMG_2183.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de zijafwerking wat geexperimenteerd met een in de lengte

doorgeslepen buis 60mm wanddikte 5mm, weet echter nog niet of er wel plaats voor is.

IMG_2184.JPG

IMG_2185.JPG

Eerst tijd om de truss vast te lassen.

IMG_2186.JPG

De truss zit echter precies boven de asontluchting,

had ik dat destijds ook al niet met de 8.8

IMG_2187.JPG

gedicht.

IMG_2188.JPG

Truss vastgepikt.

IMG_2189.JPG

Dan volgt een zeer tijdrovende klus om de binnenzijde vast te lassen,

steeds stukjes van 6 a 7 cm om kromtrekken te voorkomen.

IMG_2190.JPG

IMG_2191.JPG

Nog 1 stukje,

IMG_2192.JPG

En vervolgens de buitenkant.

IMG_2193.JPG

IMG_2194.JPG

IMG_2195.JPG

IMG_2196.JPG

Na controle van de asbuizen blijkt dat het spul nog recht is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@DEEF & Bartman, thnx.

Had het geluk dat Dennis zijn voetbalwedstrijd was afgelast vanmorgen,

gaf me mooi de gelegenheid om wat flenzen op te halen.

IMG_2197.JPG

IMG_2198.JPG

Strak hoor.

IMG_2199.JPG

De "inner bead-lock" op de velg.

IMG_2200.JPG

Detail

IMG_2201.JPG

De "outer bead_lock" op de band

IMG_2202.JPG

IMG_2206.JPG

Moet nog even kijken naar het functionele verschil tussen een klein en een grote ring.

Optisch vind ik de grote in ieder geval beter ogen.

IMG_2203.JPG

IMG_2204.JPG

Prepareren, is geloof ik voor het eerst dat ik op een kant en klaar,

splinternieuw iets een staalborstel zet. Wat een jeep al niet veroorzaakt.

IMG_2205.JPG

IMG_2207.JPG

IMG_2208.JPG

Met ringen M6 centreren en even een klem gemaakt om te fixeren

IMG_2209.JPG

Om krom trekken te voorkomen, 2 x 2 lasjes gelegd.

IMG_2210.JPG

IMG_2211.JPG

Nog niet veel met het tig apperaat geoefend, maar dit zijn de eerste definitieve.

IMG_2213.JPG

Zo het begin is er, 5 te gaan:B.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de band komt tussen die ring die je aan de velg last en de ring die met die govlen zal ik maar zeggen? Hoe blijft dat dan mooi gecentreerd?

'T gaat erom dat bij het monteren van de "outer" de band gecentreerd zit, als dan de 2 schijven met 32 bouten/moeren aangetrokken zijn blijft dat wel zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...