Spring naar bijdragen

Ogdak's Zj


Ogdak
 Share

Recommended Posts

Ik had Beadlocks op mijn Jeep en met rtv en tire slime bleef er kucht in de banden voor een paar dagen. Was een armoede, het merk banden maakt ook een verschil de dikte van de bead is niet het zelde tussen veschillende banden.

I ben gek van MTR's maar had daar de meeste problemen mee, De Cooper STT's die ik had waren lucht dicht. Vooral onder hele lage spanning (8psi)

wil de rtv nog wel eens gaan lekken, het lijkt wel of de bead werkt waar hij geklemt is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Eerste exemplaar uitgefreest, kostte 7 a 8 rondjes.

IMG_2811.JPG

Buitenring erop om 32 gaten over te nemen.

IMG_2812.JPG

Halfweg rond, de nieuwe boor een HSS12CO opnieuw geslepen

IMG_2813.JPG

Maar uiteindelijk alle 32 gaten geboord.

IMG_2851.JPG

Volgende freesronde,

IMG_2852.JPG

en klaar.

IMG_2853.JPG

Mooi pas en gecentreerd met 4 draadeinden M12

IMG_2854.JPG

Genoeg ruimte voor het haakse ventiel.

IMG_2855.JPG

IMG_2856.JPG

Vastgezet met 8 bouten/moeren, dit gaf voldoende luchtdichtheid

om de band goed op de velg te krijgen aan de achterkant.

Eerdaags maar eens een zak bouten, moeren en ringen bestellen.

IMG_2857.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Okee, even heel iets anders vond weer wat op het grote internet.

Dus vandaag maar even op pad, terug gekomen met het volgende.

Achteras

IMG_2887.JPG

Vooras

IMG_2889.JPG

Heeft even geduurd maar uiteindelijk binnen gekregen.

IMG_2891.JPG

King-pin knuckle en dual caliper remklauwen.

IMG_2892.JPG

Vrijloopnaven

Ook nog velgen en bandjes, dit type velg heb ik 5 jaar geleden

ook al eens gekocht toen in de maat 15*7 5*4.5 Deze zijn 16.5*10 8 gaats

IMG_2893.JPG

Gelijk het diff deksel eraf natuurlijk, ziet er goed uit.

IMG_2894.JPG

Uitgerust met een LS.

IMG_2895.JPG

Vergelijkings materiaal.

Links: 27 spline Dana35 C-clip steekas.

Midden: 30 spline 9" steekas.

Rechts: 35 spline 10.25" steekas.

IMG_2896.JPG

IMG_2897.JPG

Het full-floater deel.

IMG_2898.JPG

Eerst helemaal strippen, dan verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cool Otto, mag je trots op zijn!!!! :)

jep,

Zoals gezegd, strippen van de sterling 10.25

Eerst maar het een en ander aan overbodige zaken eraf gehaald.

Zoals remleidingen en wat beugels

Aan weerszijden 8 bouten los en je trekt de steekassen er zo uit, ook met een nog gemonteerd wiel.

Vervolgens het verwijderen van de hubs, heb in dit geval de lock-nut met een drevel los getikt.

Was begonnen met de linkerkant, duurde even voordat ik in de gaten had het tegendraads was:whistle:.

IMG_2901.JPG

Het buitenlager en de lock-nut

IMG_2902.JPG

De hub eraf, beetje wrikken bleef hangen op de olie-keerring.

IMG_2907.JPG

De hub.

IMG_2909.JPG

Toch maar even een lock-nut adapter tool gemaakt, had nog een stukje pijp liggen.

IMG_2910.JPG

Inkepingen markeren.

IMG_2913.JPG

Plaatje met een bout/moer erdoor erop gelast.

IMG_2914.JPG

IMG_2915.JPG

Remmerij verwijderd, wil er toch schijven op hebben.

De kleine trommel is van een D35:B

IMG_2911.JPG

Een en ander weer opgebouwd, omdat het dan makkelijker te hanteren is.

IMG_2916.JPG

Volgende wordt denk ik het maken van een truss.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je er mee klaar bent zal het toch wel een hele mooie Bullet proof crawler zijn moet ke alleen nog in Europa een Sledge hammer trail vinden om er een beetje een uitdaging voor dit beest te vinden:D

Komt tijd komt raad, voorlopig heb ik eergister de schorsing wegenbelasting weer een jaar verlengd.:whistle: Als het zover is, weet ik wel een leuk proef terreintje.:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voortgang van de laatste 3 avonden.

Om een beetje een idee te krijgen hoe de truss er grofweg uit moet gaan zien.

IMG_2918.JPG

Afmetingen.

IMG_2919.JPG

Koker is 120*60*6

Uitgerekend onder welke hoek de verschillende inkepingen komen, slijpen maar.

IMG_2920.JPG

IMG_2921.JPG

Nog een beetje nabewerken, dan kunnen we gaan vouwen.

IMG_2922.JPG

IMG_2923.JPG

Met een gatzaag 89mm de positie van de asbuis gemarkeerd.

IMG_2924.JPG

IMG_2925.JPG

Klaar

IMG_2926.JPG

IMG_2927.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijd om te buigen, met een balk die mooi in de koker past.

IMG_2928.JPG

IMG_2929.JPG

IMG_2930.JPG

IMG_2931.JPG

Even inslijpen.

IMG_2932.JPG

Vervolgens met de plasma het lijntje volgen

IMG_2933.JPG

IMG_2934.JPG

Begint er op te lijken.

IMG_2935.JPG

IMG_2940.JPG

Achterkant van de koker ligt al aardig in lijn met het diff. deksel montage vlak.

Ga nog een diff deksel maken wat tevens monteert op de truss.

IMG_2939.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...