Spring naar bijdragen

Cyberedje

Forum member
  • Aantal bijdragen

    71
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Cyberedje

  • Verjaardag 01/01/1980

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.perth.wa.gov.au/
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Raalte
  • Interests
    Jeep Wagoneer

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Super Wagoneer
  • Bouwjaar
    1968

Recente profielbezoeken

1,615 profielweergaven

Cyberedje's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Omdat ik met dubbele kosten zit ivm auto van de zaak moet mijn Jeep er asap uit ! Het beest onder de Jeeps en de gelimiteerde uitvoering van een legendarisch model. Deze 5,9 liter V8 is als final edition gebouwd in 1998. Deze Jeep is voorzien van een Prins G3 VSI gasinjectie systeem dus lekker goedkoop rijden !! In 2007 bij kmstand 260000 is er een compleet nieuw blok ingegaan alle sensoren motorsteunen etc vervangen. In 2009 bij kmstand 320000 zijn er gemodificeerde Cilinderkoppen met geharde zetels en kleppen(Hughes ironheads 4666) opgezet en een dikke aluminium plenum gasket (Hughes V8 plenum reinforcement kit) zie hughesengines.com . In 2011 bij kmstand 360000 zijn de Achteras differentieel/lagers/pignon gereviseerd . In 2011 een nieuwe Borla rvs uitlaat. en onlangs nog een nieuwe Bosch accu 2012 Met nieuwe blok is dus nu ongeveer 140.000 km gereden en met nieuwe koppen is nu 80000 gereden. Van alle reparaties en aanschaf heb ik offici
  2. sensor vervangen in de uitlaat denk dat dat hem is als ik het zo lees.
  3. Kijk in mijn topic Gescheurde cylinderkop en kapotte lambdasonde !! Ik rij nog steeds heerlijk (op LPG) en aanschaf meer dan waard geweest !!!!!! TIP>> echt nieuw aanschaffen niet gaan rommelen met gebruikte meuk de koppen staan bekend om de nagenoeg onzichtbare haarscheurtjes tussen de kleppen.
  4. Lees mijn stuk eens over "gescheurde cylinderkop en kapotte lambdasonde", bekijk je bougies eens. 5.9 heeft het euvel crackedheads. Heeft er idd zoals Ed zegt alle schijn van dat er een scheur in je kop zit.
  5. Ik heb altijd, ondanks de prijs, degene bij de dealer genomen en nooit problemen gehad mee gehad.
  6. Als je durft zou ik eens in het buitenland gaan shoppen, nieuwe motor in de USA zijn niet zo duur inclusief de verscheping en de zeer lage dollar kom je voordelig uit. Motor er hier in laten zetten en je bespaart een hoop centjes !!
  7. Dank je Ramon, ja duur zeker maar voor een (1) gereviseerde cylinderkop hier in NL heb ik twee (2) NIEUWE met het verholpen euvel van de scheurende kop in de USA inclusief geharde klepzittingen en al. En ja het was behoorlijk sparen. Ik heb voor mijn beslissing tot de aanschaf behoorlijk wat speurwerk verricht en info ingewonnen. Met een revisiekop loop je nogsteeds 80% kans dat de kop op het zwakke punt scheurd of is gescheurd, vandaar ook mijn beslissing om de gemodificeerde te nemen. Het bedrijf waar ik op uit ben gekomen is hughesengines.com eucalipta en de koppen die ik heb zijn de irohead set HUG 4670. Je moet maar even op de site lezen wat de specs zijn en wat voor voordelen ze opleveren das net iets teveel om in een bericht te zetten.
  8. Al enige tijd verbruikte mijn 5,9 iets teveel koelvloeistof, reed slecht en ik merkte dat de bougie van cylinder 8 ook iedere keer stuk ging en eruit zag alsof hij verteerd was. Na een tijdje vond ik het wel welletjes en heeft Ed (Jeep Dokter) met zijn*endoscoop een blik geworpen IN cylinder 8 en inderdaad lag er al na 20 min stilstaan een plasje koelvloeistof op de zuiger. Konden dus 2 dingen zijn, of koppakking of scheur in de kop. Aangezien de zooi er toch af moest en ik ook nog eens op gas reed besloot ik eens op internet te gaan shoppen voor een set andere koppen en kwam een bedrijf tegen in de states die gemodificeerde cylinderkoppen (nieuwe castings) verkocht speciaal voor de magnum motoren. Blijkt een bekend probleem te zijn (cracked heads) na een aantal telefoontjes daar in de states. Gelijk ook maar alles daar besteld twee nieuwe koppen compleet afgemonteerd (Magnum iron heads), pakkingsets, en een speciaal ontworpen aluminium plenum gasket omdat dit ook een zwak punt is van de mangnum motoren (overmatig olie verbruik). De boel uit de states laten komen en alles*erop laten zetten door de jongens van Jeebee in Tilburg. Maar na montage en rijden wilde de motor niet lang stationair blijven draaien liep dan weer hoog dan weer laag, leek zelf gas te geven en sloeg uiteindelijk dan ook af, ook het vermogen en *lopen van de motor viel zwaar tegen. Nadat de jongens van JeeBee alles hadden nagelopen bleek waarschijnlijk een slechtwerkende lambdasonde het probleem te zijn!!! Sonde vervangen en toen pas werd het beest wakker !!!!!! Wat een power!! Wat een genot om er nu in te rijden. Zelfs mijn vrouw trekt de straatstenen eruit bij het stoplicht. Ik ben super tevreden tot nu toe met de koppen en ook echt een aanrader( zeker met de gunstige dollar) voor mensen die het goed willen aanpakken. het bedrijf in de states is Hughes engines en ik moet zeggen van de order tot douane en huisadres liep het probleemloos. De koppen die ik erop heb zijn de Hughes ironheads 4666 maar wil je meer power ze hebben daar vanalles. Hier de foto's
  9. Rij er ook al jaren mee, piep piep---piep piep-- Coolant sensor bad, op lange eenzame stukken weg is het weer even een wakker schudder, en ik mis het gepiep zelfs als het te lang weg blijft , maar ja ik moet er ook eens tijd voor maken, bij mij zal het wel solderen worden aangezien ik de sensor en mijn reservoir vernieuwd heb.
  10. Helaas helaas helaas vanmiddag wederom de bougies eruit gehaald en 1 ervan die ik al eerder had vervangen was gecorrodeerd, zwart bruin waarbij ook in de groeven van het schroefdraad van de bougie wit/lichtbruine corrosie zat verder dacht ik koelvloeistof te ruiken dus wederom Jeeped gebeld en overlegd waarbij we tot de conclusie kwamen dat mede gezien het feit dat ik recent koelvloeistof moest bijvullen en deze weer op het minimum peil stond, mogelijk sprake kan zijn van een lekke koppakking of misschien erger nog een gescheurde kop !!! echt super balen ! Kennelijk loopt er koelvloeistof de verbrandingsruimte in waardoor de bougie stukgaat en inderdaad s morgens en na lang stilstaan slecht te starten valt ! Ik ben met jeeped aan het overleggen wat te doen, misschien eerst nog eens de boel afpersen. al met al BALEN !!!
  11. omdat mijn gc 5.9 1998 nogal bokkig is 's-morgens iet wat slecht loopt wat na een minuutje weg is, en ik nadat na een hele dag op gas rijden de dag erop 's-morgens ontdek na het uithalen van de bougies dat een van de bougies nat is en naar benzine ruikt heb ik met jeeped gebeld en waarschijnlijk slachtoffer ben van een lekke benzine injector. Hierdoor krijg ik een verkeerd mengsel en gaat hierdoor ook die bougie naar de ***te. Mijn vraag hier is of er ergens een howto te vinden is hoe ik de injector kan vervangen of heeft iemand tips hiervoor? wat ik wel begrepen heb is dat je vreselijk voorzichtig moet zijn met de O ringen/seals van de injector. En als laatste iemand misschien nog een adres (geen stealer) voor nieuwe injectors ?
  12. Ook gehad, had met de druk te maken, even langs de gasboer geweest en was zo verholpen. Agin in Rotterdam is mijn vaste gasboer en is een echte specialist.
  13. check ook maar eens even je waterpomp en je slangen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...