Spring naar bijdragen

Ganzzzz

Forum member
  • Aantal bijdragen

    20
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Ganzzzz

  • Verjaardag 10/02/1982

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1996

Ganzzzz's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Beste allemaal, Ik ben op zoek naar 4 gebruikte spoorverbreders voor mijn ZJ. Heeft iemand er nog een paar liggen waar hij vanaf moet? Laat het mij even weten. Gr. Ganzzz
  2. Is dit € 250,- per stuk of voor beide? Wat zijn de kosten voor geharde kleppen? En waar zijn deze verkrijgbaar? Heeft iemand goede ervaringen met een revisie bedrijf in noord-holland?
  3. Na wat testen blijkt dat waarschijnlijk mijn cilinderkoppen zijn gescheurd. Zie mijn vorige topic. Het gaat hier om een GC uit 1996 v8, 5.2 l, LPG G3. Ik gebruik deze auto zeer intensief ivm woon/werk verkeer (ongeveer 50.000 km per jaar). Wat is nu wijsheid? Zijn de cilinderkoppen te repareren of te reviseren? En wat kost dat? Kan ik er cilinderkoppen van bijvoorbeeld een andere Jeep op zetten? Op MP staan Jeeps te koop voor € 1000,- Geen garantie voor lange levensduur natuurlijk. Maar dan kan ik ook eventueel andere onderdelen gebruiken. Nieuwe cilinderkoppen bestellen. Wat, waar en hoe? En wat kost dat? Graag jullie advies. Bvd Hans
  4. Vanmiddag zelf een compressie test gedaan. Bij een warme motor zie je dat de druk bij cylinder 3 en 5 minder is dan bij de andere. Koude motor: Cylinder 1. 160 psi / 11 bar Cylinder 3. 150 psi / 10, 3 bar Cylinder 5. 170 psi / 11,7 bar Cylinder 7. 150 psi / 10,3 bar Cylinder 2. 150 psi / 10,3 bar Cylinder 4. 160 psi / 11 bar Cylinder 6. 170 psi / 11,7 bar Cylinder 8. 160 psi / 11 bar Warme motor: Cylinder 1. 160 psi / 11 bar Cylinder 3. 135 psi / 9,3 bar Cylinder 5. 150 psi / 10,3 bar Cylinder 7. 180 psi / 12,4 bar Cylinder 2. 170 psi / 11,7 bar Cylinder 4. 175 psi / 12 bar Cylinder 6. 160 psi / 11 bar Cylinder 8. 160 psi / 11 bar
  5. Bedankt voor je reactie. Ik was helaas net te laat. De GC is al verkocht.
  6. Net een verkoper van een GC ZJ 5.2 l LPG uit 1996 gesproken. Deze vertelde mij dat hij de GC te koop heeft omdat er volgens de garage een lek in de kokerbalk zit. Is een lek in de kokerbalk een bekend probleem bij een GC en is dit zelf te repareren? Zijn er mensen met ervaring met dit probleem? Repareren bij de garage zou om en nabij de € 1000,- kosten. Is dit een reeel bedrag?
  7. Gistermiddag de bougies bekeken. De meeste bougies zien er normaal uit. Maar op een aantal is wel aanslag te vinden (zie foto's). Deze zijn in ieder geval aan vervanging toe. Is dit de aanslag die bedoeld is?
  8. Bedankt voor je reactie. Ik zal aan het eind van de middag proberen ik de bougies kan controleren. Ben deze week steeds laat thuis geweest. Ik las in haynes dat je het verwijderen met een speciale dopsleutel moest doen om beschadiging te voorkomen?
  9. Hallo allemaal, Om te beginnen wil ik jullie een gelukkig 2011 wensen! Ik heb mijn GC ruim 1,5 jaar geleden gekocht met 210000 Km op de teller. Inmiddels zit ik op 280000 Km omdat ik hem voornamelijk voor woon/werk gebruik. Ik heb al een tijdje de volgende problemen met mijn GC: - Lekt binnen 2 dagen 2 liter koelvloeistof maar kan niet vinden waar (geen natte plekken onder auto gezien). - Witte rook uit uitlaat bij starten benzine. - Toerental schommelt bij stationair op LPG. - Stottert motorisch met regelmaat bij langere ritten. Als ik dan gas geef is het even weg. Na wat neuzen op dit forum heb ik het vermoeden dat het eea met elkaar te maken heeft. Waarschijnlijk moet de koppakking vervangen worden? Ik ben hier ecter niet helemaal zeker van. Weten jullie misschien wat de oorzaken van deze problemen zijn? En kan ik dit zelf oplossen? Ik beschik over een Haynes Repair Manual. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
  10. Dank je wel! Ga ik vnvnd even checken.
  11. Hallo allemaal, Sinds kort heb ik een GC ZJ uit 96. Gister en vanochtend is het mij opgevallen dat tijdens het rijden alle 4 wielen knipperen op VIC (display). Het knippert niet regelmatig maar ik heb het idee dat het gebeurd als ik over een hobbel rij. Nomaal zijn bij mij alle 4 wielen gevuld (groen) als ik start. Heeft iemand een idee wat dit betekend? Ik heb ik het boekje gekeken en kon daar niets over vinden. Vorige week heb ik wel mijn banden bijgevuld naar 2,5 bar. Ik heb gelezen dat het eigenlijk 2,3 bar moet zijn. Kan het daar iets mee te maken hebben?
  12. Hoi Ron, Ik ben ook nieuw hier en heb toevallig deze week een GC 5.2 Ltd. V8 (1996) gekocht met LPG-G3 installatie. Voor een aankoopadvies zie topic: http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=15681 De kenners hebben mij een 5.2 V8 geadviseerd vanwege het heftige geluid en iets meer power. Het verschil tussen een gewone LPG en een LPG-G3 installatie is dat je met een G3 installatie per jaar € 317,- subsidie krijgt op de wegenbelasting. Dus minder wegenbelasting betalen. Vanaf bouwjaar 1995 kunnen auto's in aanmerking komen voor een G3 installatie. Ik geloof dat er een iets andere computer voor de G3-installatie wordt gebruikt. Maar de meeste vinden dat het vooral papierwerk is.
  13. Bedankt voor je reactie RobV8! Ik denk dat ik het in de eerste instantie zelf ga proberen. Er gaat dus nog wel even wat werk in zitten. Ik ga de werkplaats instructies even doornemen en Haynes bestellen. Wat voor verschillende type olie heb ik nodig en hoe kom ik daaraan?
  14. Ik heb zaterdag een GC 5.2 ltd. aut. op LPG-G3 gekocht. Die ga ik woensdag over laten schrijven. Zie topic: http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=15681 Ik wil deze auto eigenlijk gelijk een grote beurt gaan geven (olie verversen enzo). Kan ik dat zelf doen of moet ik dat laten doen? Wat zijn ongeveer de kosten als ik dat laat doen? Weet iemand een Jeep specialist in de kop van Noord-holland? Wat moet ik allemaal doen als ik het zelf ga doen (werkplaats handboek of Haynes???)?
  15. Ik wil het wel eens gaan proberen ja. Maar eerst even goed uitproberen op begaanbare wegen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...