Spring naar bijdragen

Even Voorstellen..


Mav
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Hoi,

Ik ben Jorgen en heb sinds een paar maanden een Wrangler uit 1991. Wou hem in eerste instantie opknappen, had nog wel wat puntjes wat beter kon, maar na een zomer sturen was dat idee een beetje verwaterd. Nu ben ik toch beetje bij beetje onderdelen aan het zoeken om hem in eerste instantie helemaal strak te krijgen. Later... gaat hij de lucht in en moet hij wat breder worden!

Groeten,

Jorgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

votkapivo hier. ben hier aangekomen omdat ik een jeep GC 5.2 op het oog heb. ben hier even aan het neuzen wat er allemaal zo rond jeep gezegd en geknutseld wordt. Naast mijn jeep interesse heb ik er nog wat meer zoals het maken van muziek en ook muziekinstrumenten (gitaren voornamelijk) koken en oja. ik werk me suf om dat alles te betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal mijn naam is Gladys. Mijn man is verliefd geworden op een jeep grand cherokee 4.01 limited e2 bj 1994

Vanacht kwam hij dan eindelijk thuis met de auto en ik mocht een stukje proefrijden. (de auto komt bij een garage vandaan en daar heeft hij anderhalf jaar stil gestaan)...het eerste wat mij opviel; wat is het hier warm!!! Ja, de verwarming gaat niet uit... daar moet ik nog naar kijken. Oké..

Dan ga ik eindelijk rijden en doet de automaatbak/schakelbak het niet. Op D, deed ie nix en op P bleek dat de sleutel er niet meer uitkwam... alleen daar kwamen we drie kwartier later pas achter haha! Mijn man denkt dat de schakelbak twee tandjes verkeerd staat afgesteld?????????????????

Bij het afstellen van de buitenspiegels gebeurde er nix en we hebben maar één sleutel gekregen met de boodschap dat de jeep vierdeursvergrendeling heeft; NOT!

Dit is denk ik niet het gevoel van de meeste forumleden hier, bij het kopen / aanschaffen van hun jeep. Ik heb zelfs het gevoel een kat in het zakkie te hebben gekocht. Hij is zo ontzettend mooie van binnen en van buiten...

Wie heeft er een goede tip, raad, daad, iets.. wat ons kan helpen. Ik ben ten einde raad en wil de jeep terug naar de verkoper sturen. Manlief wil de jeep graag houden, hij is :wub:

HELP

Gladys

bewerkt door gladys
spelfoutje en aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal mijn naam is Gladys. Mijn man is verliefd geworden op een jeep grand cherokee 4.01 limited e2 bj 1994

Vanacht kwam hij dan eindelijk thuis met de auto en ik mocht een stukje proefrijden. (de auto komt bij een garage vandaan en daar heeft hij anderhalf jaar stil gestaan)...het eerste wat mij opviel; wat is het hier warm!!! Ja, de verwarming gaat niet uit... daar moet ik nog naar kijken. Oké..

Dan ga ik eindelijk rijden en doet de automaatbak/schakelbak het niet. Op D, deed ie nix en op P bleek dat de sleutel er niet meer uitkwam... alleen daar kwamen we drie kwartier later pas achter haha! Mijn man denkt dat de schakelbak twee tandjes verkeerd staat afgesteld?????????????????

Bij het afstellen van de buitenspiegels gebeurde er nix en we hebben maar één sleutel gekregen met de boodschap dat de jeep vierdeursvergrendeling heeft; NOT!

Dit is denk ik niet het gevoel van de meeste forumleden hier, bij het kopen / aanschaffen van hun jeep. Ik heb zelfs het gevoel een kat in het zakkie te hebben gekocht. Hij is zo ontzettend mooie van binnen en van buiten...

Wie heeft er een goede tip, raad, daad, iets.. wat ons kan helpen. Ik ben ten einde raad en wil de jeep terug naar de verkoper sturen. Manlief wil de jeep graag houden, hij is :wub:

HELP

Gladys

Lijkt mij in eerste instantie heel vestandig om eens met de garage te bellen waar hij vandaan komt...

OT

Welkom op JF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gladys, welkom op het forum!

Jullie hebben een ZJ en geen WJ, maar dat terzijde. In het algemeen als je een auto van 15-16 jaar koopt zullen er kleine dingetjes aan kunnen mankeren, maar die zijn meestal snel te verhelpen. Vermoedelijk is het beter om met de verkoper te overleggen over de problemen en dan eventueel iemand in te schakelen die verstand heeft van Jeeps. Als je bij de gegevens even de woonplaats vermeld en ergens op het forum een noodkreet plaatst is er vast en zeker iemand die je kan helpen aan een betrouwbaar adres in de buurt.

Veel plezier met de Jeep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag stel ik ons even voor,mijn naam is Marc,43j uit Almere-en mijn Jeep

is een 10-1997 XJ 4.0-donkerblauw-grijs leer-power everything-155.000km.

Na dat ik in 1989(!) bij een verkeerslicht in utrecht een zwarte XJ 4.0 zag staan wist ik voldoende-dat het tot 2010 zou duren is achteraf -"de nobele lessen in geduld" (excuus voor onbetaalbaar)

Na lang en obsessief zoeken vonden we elkaar via een samenloop van omstandigheden..via een tip van de f.a Maasbach "die nog een klant wist uit de hoofdstad die z,n XJ ter verkoop aanbood"..die middag in Sept 2010

direct afgesproken te Amsterdam.

long story short-precies wat ik zocht-goede kleur-"lage" km,s-heel veel onderhouds info-geheel origineel-binnen en buiten.2e eigenaar.

rond de tafel-koffie-Verkocht.

week later voertuig opgehaald..wat een ervaring! cruisend richting huis-mooi weer..need i say more?

huidige status-:XJ heb ik van binnen en buiten volledig gereinigd en visueel geinspecteerd-wat een geweldige ervaring!antenne blijkt afgebroken en de beide gasveren missen druk.verder weinig bijzonderheden.-op de Veluwe 5 velgen model 2000/2001 aangeschaft-laten stralen-gepoedercoat in origineel licht antraciet-4 x new tires- vogende week monteer ik de set.

compleet onderhoudsset ligt gereed voor montage-6x spark-plug-luchtfilter-rotor verdelerkap-oliefilter-brandstoffilter.

motor/bak&tussenbak olie zsm vervangen.

afgelopen vrijdag : onderste koelvloeistofslang vanaf de waterpomp richting radiateur bleek een miniscuul gaatje te hebben..bloedend trof ik het voertuig aan.nieuwe slang besteld.

Ben nu benieuwd naar de komende maanden..hoe gaat de XJ zich houden?

waar loop je tegen aan?

Groet Marc

Bijgevoegde miniaturenattachment.php?attachmentid=8541&stc=1&thumb=1&d=1285574191

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag stel ik ons even voor,mijn naam is Marc,43j uit Almere-en mijn Jeep

is een 10-1997 XJ 4.0-donkerblauw-grijs leer-power everything-155.000km.....attachment.php?attachmentid=8541&stc=1&thumb=1&d=1285574191

:thumbsup: Gefeliciteerd, wellicht tot ziens op een JEEP evenement om hem even lekker vies te maken? (Daarna mag je hem weer poetsen hoor :yes:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag stel ik ons even voor,mijn naam is Marc,43j uit Almere-en mijn Jeep

is een 10-1997 XJ 4.0-donkerblauw-grijs leer-power everything-155.000km.

Na dat ik in 1989(!) bij een verkeerslicht in utrecht een zwarte XJ 4.0 zag staan wist ik voldoende-dat het tot 2010 zou duren is achteraf -"de nobele lessen in geduld" (excuus voor onbetaalbaar)

Na lang en obsessief zoeken vonden we elkaar via een samenloop van omstandigheden..via een tip van de f.a Maasbach "die nog een klant wist uit de hoofdstad die z,n XJ ter verkoop aanbood"..die middag in Sept 2010

direct afgesproken te Amsterdam.

long story short-precies wat ik zocht-goede kleur-"lage" km,s-heel veel onderhouds info-geheel origineel-binnen en buiten.2e eigenaar.

rond de tafel-koffie-Verkocht.

week later voertuig opgehaald..wat een ervaring! cruisend richting huis-mooi weer..need i say more?

huidige status-:XJ heb ik van binnen en buiten volledig gereinigd en visueel geinspecteerd-wat een geweldige ervaring!antenne blijkt afgebroken en de beide gasveren missen druk.verder weinig bijzonderheden.-op de Veluwe 5 velgen model 2000/2001 aangeschaft-laten stralen-gepoedercoat in origineel licht antraciet-4 x new tires- vogende week monteer ik de set.

compleet onderhoudsset ligt gereed voor montage-6x spark-plug-luchtfilter-rotor verdelerkap-oliefilter-brandstoffilter.

motor/bak&tussenbak olie zsm vervangen.

afgelopen vrijdag : onderste koelvloeistofslang vanaf de waterpomp richting radiateur bleek een miniscuul gaatje te hebben..bloedend trof ik het voertuig aan.nieuwe slang besteld.

Ben nu benieuwd naar de komende maanden..hoe gaat de XJ zich houden?

waar loop je tegen aan?

Groet Marc

Bijgevoegde miniaturenattachment.php?attachmentid=8541&stc=1&thumb=1&d=1285574191

welkom Marc

leuk om hier weer eens een plaatsgenoot te ontmoeten :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ik ben Repke ik rij nu al 9 jaar met een cj7 welke al aardig aangepast is 38,5 boggers, dana 44 assen van een wagoneer, schroefveren detroit locker enz enz.

Ondertussen ben ik weer een nieuwe auto aan het bouwen, welke compleet anders gaat worden. patrol y61 assen, 4link achter, 3link voor, amc 360 met een 727automaat beide zelf gereviseerd enz enz. binnenkort zal ik wel wat foto's plaatsen. In het dagelijks leven doe ik reparatie werk aan boten en heb begin dit jaar www.usedjeepparts.nl overgenomen.

Kortom vond ik het nu wel eens tijd worden om me ook maar eens aan te melden bij dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik zal mij hier even voorstellen.

Mijn naam is Marcel Hogt, van b.j. 1953 en wonende in Enschede.

Toen ik in 1978 in mijn Renault-Viertje achter een Toyota Landcruiser

reed door een Hollands safaripark, was ik meteen verkocht....

Zo�n grote terreinauto wou ik ook....

Een paar weken later hebben wij onze eerste 4x4 gekocht;

een hagelnieuwe Lada Niva. Paar jaar veel plezier mee beleefd :D.

De oprichtingsvergadering van de A.N.V.T. ook nog bijgewoond.

Toen ons gezin gezegend werd met kinderen, moest er een wat ruimere

en vooral een economischer auto komen. Een Renault 9 dus...

Nadat de kinderen het nest hadden verlaten kwam er weer een 4x4.

Tot vorige week zaten we nog in een Daihatsu Feroza...

Maar een lang gekoesterde wens is in vervulling gegaan.

Sinds afgelopen zaterdag rijden we rond in een schitterende, rode, 3" verhoogde Wrangler TJ.

GENIETEN !!!

Ik zal hier dus vanaf nu regelmatig even langskomen...

bewerkt door EJG
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou daar gaat ie...na een aantal jaren 4x4 gebeuren en diverse auto's verder, inmiddels mijn 2e cherokee xj.

na veel rondsnuffelen op internet en deze site, maar es wat laten zien.

mijn cherokee is van 2001 en een classic uitvoering, niet zo belangrijk maar toch...

enkele bijzonderheden: 4,5 inch rubicon express, h&t sye van iron rock, 8x15 eagle alloy en kumho mudders, beetje lawaai mag wel..

na 180.000 km kop vervangen, door een verbeterd exemplaar, de oude is de bekende 0331 die allemaal scheuren..alleen op de 99 2000 en 2001..voor de rest prima speeltje, ik hoop dat het plaatje overkomt.

groet Henky

post-4878-088484800 1287517734_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo ik ben redelijk nieuw hier.

ik ben inmiddels al lid van de jeepclub, en had me hier ook aangemeld.

ik had echter geen voorsteltopic gezien...

nou hier komt ie alsnog dan:

ik ben sjoerd peeters, 25 jaar en woon in venray(limburg)

ik rij sinds kort een cherokee xj uit '89.

inmiddels 4'' gelift, en een achteras met een ARB air locker.

ik moet nog een compressortje halen om dit werkend te maken, maar dat volgt snel.

een lier komt er ook nog op, deze heb ik al liggen, alleen nog een bumpertje fiksen.

banden ben ik nog helemaal over uit, maar worden 32ers of 33ers mud.

zitten nu net nieuwe pirelli scorpion AT's onder.

ben afgelopen zondag in de groeve in landgraaf geweest met de jeepclub, erg gezellig!!

nou, hier een foto van mijn bakkie:

DSC01328.jpg

en hier de ene keer dat ik vaststond die zondag, ander kant was de modder ietsje dieper :rolleyes:

DSC01331.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,hopelijk gaat dit goed,

Mijn naam is Peter en ben al een tijdje lid van dit mooie forum.

Ik woon in Dordrecht.

Heb vorige week ook een jeep aangeschaft.

Was er gelijk helemaal verliefd op.

De eerste kilometers tijdens de proefrit,vond ik hem wel erg hobbelig en vreemd rijden,maar dat went heel snel.

Geen stuurbekrachtiging,rembekrachtiging echt prachtig.

Een CJ5 uit 1975.

3.8 motor en 2 traps carburateur.

Ben echt nog een beginner hoor,moet nog veel leren,maar hier zitten zoveel techneuten,dat moet haast wel goed gaan.

Is heel netjes gerestaureerd,alleen moet er (gelukkig)nog wat kleine dingetjes aan gebeuren.

Heb een nieuwe heatercore besteld,lekt een beetje en het oliedruk metertje is kapot.Is ook al besteld.

post-4728-0-58323300-1288209400_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ergens op dit Jeepforum heb ik mij al eens voorgesteld, maar blijkbaar

in zo'n uithoek, dat ik het zelf niet eens kon terugvinden

Dus hierbij nogmaals even voorstellen in het TJ-gedeelte....

Mijn naam is Marcel Hogt, van b.j. 1953 en wonende in Enschede.

Mijn 4x4-Virus is in 1978 begonnen met de aanschaf van een nieuwe Lada Niva.

Twee weken geleden zat ik nog in een Daihatsu Feroza ...

Maar nu is een lang gekoesterde wens eindelijk in vervulling gegaan,

want inmiddels rijden we rond in een schitterende, rode, 3" verhoogde

Wrangler TJ met 2.5 motor.

GENIETEN !!!

Ik moet nog wel een paar dingetjes aanpassen/repareren/verbeteren...

Ik zal dus vanaf nu regelmatig hier even op het forum langskomen...

groetjes,

Marcel

post-5331-0-49729900-1288213621_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

hallo

Ik ben nieuw mijn naam is Richard forum naam Bulldog ik heb een CJ7 uit 1976 V8 B)

Voor prive heb ik een Grand Cherokee uit 2000 ;)

Mijn beroep is chauffeur en mijn grootste vriend op mijn vriendin na is mijn Engelse Bulldog ik hoop zo genoeg over me zelf verteld

dus tot horens.

afz Bulldog :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hallo,

Ik ben Henk ofwel hepe en sinds kort in het bezit van een jeep Grand Cherokee uit 98, voorzien van 5.2 liter v8.

Ik heb deze Jeep aangeschaft als bedrijfswagen, ik heb een eigen carrosserie bedrijfje (carr.werk,spuitwerk,airbrush/specialpaint).

Aangezien deze Jeep 3500 kg. kan trekken, heb ik er wel wat aan.

enfin.tot horens,lezens of ziens.

Groetjes Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik ben Henk ofwel hepe en sinds kort in het bezit van een jeep Grand Cherokee uit 98, voorzien van 5.2 liter v8.

Ik heb deze Jeep aangeschaft als bedrijfswagen, ik heb een eigen carrosserie bedrijfje (carr.werk,spuitwerk,airbrush/specialpaint).

Aangezien deze Jeep 3500 kg. kan trekken, heb ik er wel wat aan.

enfin.tot horens,lezens of ziens.

Groetjes Henk

Hallo Henk,

Heb jij toevallig een website met je airbrush/specialpaint en zo? (Gewoon nieuwschierig)

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook maar even voorstellen dan....... Ik ben Frank uit Roosendaal en sinds van de week in het bezit van een zwarte Grand Cherokee 5.2 Limited uit 1997.

Al heel lang ben ik fan van Amerikaanse auto's en dit is mijn eerste 4x4, hiervoor wel een PT Cruiser gehad, maar dat is niet te vergelijken met dit monster.

Ik gebruik hem wel als tweede auto en wil hem volgend jaar voor de vakantie gebruiken, lekker cruisen naar het Zuiden. Ik heb al een hoop nuttige informatie gehaald van dit forum en hopelijk blijf ik dat ook doen.......

Grtz Frank B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...