Spring naar bijdragen

Even Voorstellen..


Mav
 Share

Recommended Posts

Bij deze stel ik mij even opnieuw voor.

Ben geruime tijd afwezig geweest, mede omdat ik geen jeep meer had,en het niet zo lekker ging bij mijn (nu) ex baas. ;)

Mijn vader heeft sinds deze week een zj grand cherokee 5.2 v8 uit '95

Auto ziet er netjes uit, moeten alleen wat kleine dingetjes aan gerepareerd worden, zoals, achter schokdempers achter en het de achterste raamwisser moet even nagekeken worden omdat deze niet werkt.

Voor de rest een lekkere auto, met veel koppel en een heerlijke roffel ;)

Ik ben eigenlijk ook gelijk weer angestoken met het virus, echter is het voor mij niet echt rendabel ik rij 50km per dag voor mijn werk.

Ik zou zelf dan denk ik voor een xj gaan.

Met de tijd zal ik jullie wel vervelen met vragen over de zj.

Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Mijn naam is Rebecca en ik ben sinds vorige week de trotse bezitter van een jeep!

Het is een Grand Cherokkee uit 1996

4.0 Limited LPG

Ik had al wat gesnuffeld op het forum voor het aankopen van de auto. Technisch gezien ben ik echt totaal niet handig, maar wel wat tips kunnen ontdekken.

Ik ben ontzettend blij met deze stoere auto!

Ik heb 2 foto's bijgevoegd.

post-6670-0-65016700-1304573755_thumb.jp

post-6670-0-57763800-1304573761_thumb.jp

Groetjes,

Rebecca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

ik ben Gerald, 48 lentes oud en woonachtig in Maarssen. Ik ben al een jaar of 5 in het bezit van een bloedmooie black slate Grand Cherokee 5.9i LX, geheel origineel (en) nederlands. Toen ik hem kocht stond er bijna 130.000 op de teller maar ik heb snel daarna het complete bovenblok laten vernieuwen dus eigenlijk heeft hij nog maar 30.000 gereden. Hij heeft mijn Cherokee 4.0i uit 1992 opgevolgd (die ik ooit kocht omdat ik een "handig boodschappenwagentje" naast mijn Corvette uit 1985 zocht). Daarnaast heb ik nog twee motoren, een Honda F6C uit 1997 en een Honda GL1800 uit 2001. Al met al 15.500 cc verdeeld over 28 cylinders en dan reken ik de leaseauto op het werk niet mee.

Bijna onnodig om nog te zeggen dat ik vrijgezel ben (maar wel hoeder van 4 katten). ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hallo beste jeep liefhebbers,

Mijn naam is Marc en ben in bezit van een grand cherokee 5,9 v8 van 1998 met 180000km op de klok

Zoeken op google ben ik hier terecht gekomen

Super site met veel info en veel liefhebbers die veel weten te vertellen over hun ervaringen met jeep

Lijkt me een must om hier geregistreerd te zijn als liefhebber

Groetjes Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik zal me even voorstellen.

Mijn naam is Rob, 46jaar oud, getrouwd, geen kinderen maar wel een Jeep !!!

Gelukkig is mijn vrouw ook een auto liefhebber, dus daar heb ik ongelofelijk veel geluk mee.

Ik heb mijn Jeep Wrangler 2,5i uit 1989, in 1995 gekocht met een kilometerstand van 38.000km. Diegene die hem toendertijd in zijn bezit had, ging er alleen in het weekend mee rijden als die met de padvinders er op uit ging.

Ik heb vervolgens tot 2001 met de Jeep dagelijks gereden, en in 2002 en 2003 had ik bij elkaar maar 1500km gereden. Zodoende heb ik de Jeep geschorst en in de schuur weg gezet.

In die tijd reed ik de kilometers met de bedrijfsbus die we hadden voor onze winkel. Vervolgens in 2005 een Jeep Grand Cherokee 5,9LX Limited gekocht, met 138.500km op de klok. Drie jaar later wou een kennis van me de auto van me kopen, en aangezien deze dezelfde prijs wou betalen die ik 3 jaar ervoor had gegeven, was de koop snel gesloten.

Toen heel even afgedwaald van het pad, en een Chrysler PT Cruiser gekocht (uiteraard wel een beetje gepimpt, verlaagd en 18" chromen velgen). Deze heb ik uiteindelijk maar een jaar gehad, en verkocht.

Dat was dan ook het moment om de Wrangler uit zijn 7 jaar lange winterslaap te halen. En of je het geloofd of niet, maar na het plaatsen van een nieuwe accu, twee keer pompen op het gaspedaal, en de sleutel omdraaien liep die weer als een zonnetje. Vervolgens de remmen schoongemaakt en naar de APK, en in 1 keer goedgekeurd !!!!

Tot op dat moment was de Jeep nog steeds vrijwel origineel, op wat RVS accessoires na.

Afgelopen jaar waren de bladveren wel toe aan vernieuwing, want deze maakten een behoorlijk krakend geluid (achteraf maar goed ook want de achterbladen waren in de bushings gebroken).

Toen de Jeep direct maar goed aangepakt, en de lang gekoesterde wens tot uitvoering gebracht.

Dus inmiddels is de Wrangler 6" gelift (alleen door de veren, geen bodylift) en voorzien van 33x12,5x15 banden op 8j velgen, en uiteraard ook de spatborden verbreed.

En het volgende project was een nieuwe Besttop softtop. Vervolgens de achteras omgebouwd naar schijfremmen.

En er zullen nog wel meer modificaties plaatsvinden in de toekomst, denk ik.

Want hoe zeggen ze het, You don't buy a Jeep, you build one.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo Jeepers,

Bij deze zal ik me dan ook maar even voorstellen.

Mijn naam is Berruw, 28 jaar en woon samen met mijn vriendin in Westervoort.

Een aantal jaar geleden raakte ik via de manege in westervoort bevriend met Black Bear. Met hem ben ik een aantal keer mee geweest naar wat jeep evenementen. Daar ben ik besmet geraakt met het jeepvirus...

Een jaar geleden was het eindelijk tijd om mijn eigen jeep aan te schaffen. Na veel zoeken, ik had speciale wensen, ben ik uitgekomen op een apart iets. Een Nekaf met een onderstel van een hele andere auto. De reden dat ik hier op uit kwam was de volgende: ik zocht een jeep van voor 1960 met een diesel motor. Een beetje werk aan de auto vond ik geen probleem, hij moest toch terrein bestendig gemaakt worden.

Momenteel ben ik bezig met het terrein en APK klaar maken van de auto, ja, het is me niet gelukt een auto van voor 1960 te vinden die mij aanstond.

Ik hoop dat ik eind deze zomer aan het rijden kan met de auto.

Groetjes Berruw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik lees hier al een tijdje mee.

Woensdag mag ik mijn Jeep Cherokee Renegade 3.7 ophalen. Na 3 jaar 4x4 loos te zijn geweest, is het er nu toch weer van gekomen. Ik had hiervoor een Landrover Discovery 4.0.

Mijn Jeep is zwart van kleur, bouwjaar is 2006 en heeft nog geen 40.000 kilometer gereden.

Mijn naam is Jerry en ben woonachtig in het oosten van het land (Zevenaar). Ik hoop hier veel te lezen en te leren over onze mooie hobby. Ik zal eens een fotootje posten als ie hier voor de deur staat.

Ik ga dan ook snel op zoek in de omgeving van het Montferland naar een mooi stukje om off road te gaan. Als er tips zijn dan hoor ik die graag!

Wellicht tot ziens bij een rit.

Jerokee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik lees hier al een tijdje mee.

Woensdag mag ik mijn Jeep Cherokee Renegade 3.7 ophalen. Na 3 jaar 4x4 loos te zijn geweest, is het er nu toch weer van gekomen. Ik had hiervoor een Landrover Discovery 4.0.

Mijn Jeep is zwart van kleur, bouwjaar is 2006 en heeft nog geen 40.000 kilometer gereden.

Mijn naam is Jerry en ben woonachtig in het oosten van het land (Zevenaar). Ik hoop hier veel te lezen en te leren over onze mooie hobby. Ik zal eens een fotootje posten als ie hier voor de deur staat.

Ik ga dan ook snel op zoek in de omgeving van het Montferland naar een mooi stukje om off road te gaan. Als er tips zijn dan hoor ik die graag!Wellicht tot ziens bij een rit.

Jerokee

Welkom.

tip: www.jeepclub.nl

bewerkt door Sinjo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo,

ik ben Huig,getrouwd en 2 dochters en woon in Donkerbroek.Ben van beroep chauffeur en heb sinds kort een Cherokee classis uit '99.

Hoop dat ik hier goed zit met het voorstellen,ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen en heb al een hoop informatie op dit forum gezien! de cherokee zal vooral gebruikt worden om de trailer te trekken,en tot nu toe bevalt dat prima!

post-7289-0-91296300-1312639257_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

ik ben nieuw op dit forum mijn naam is michel van den broek

woonachtig in Roosendaal en ben een half jaartje in het bezit van een cherokee kj sport 2.4 bj 2003 km 107000 aangezien de sport erg kaal is geen elektrieke ramen en geen centrale vergrendeling heeft heb ik dit zelf na aankoop direct ingebouwd voor de rest lijkt me dit en interessant forum meer van de kj te weten te komen of voor leuke adresjes voor leuke spulletjes maar die zijn er volgens mijn niet veel voor de kj wat ik nog aan de auto zou willen toevoegen is bv lm velgen staat nu op staal renegade lightbar een verhoging 2.5 inch maar of dat verstandig is ivm slijtage is nog maar de vraag is eigenlijk alleen maar voor het mooie rijd bar weinig in het terrein maar goed we zien wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi ik ben ook nieuw

ik rij sinds 5maanden in een jeep cherokee kj 2.4 bj 2003 ben er tevreden over heb wel de voorste cardan as moeten vervangen aico bij gevuld beurtje nieuwe bandjes airco compressor magneet koppeling gerepareerd en alle dasshboard lamjes vervangen voor ledjes de meeste dingen zijn gewoon onderhoud dus het valt allemaal welmee wat me opvalt dat de cherokee best sleutel vriendelijk is in de toekomst nog lm velgen eventueel de renegade daklampen en een verhoging maar dat weet ik nog niet ivm extra slijtage we zien wel

groetjes michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen!

Wij zijn Maaike (30) en Bas (35), zijn getrouwd, en wonen in de kop van Noord Holland. Vorige week hebben we een Jeep Grand Cherokee ZJ gekocht uit '95 (5.2).

We wilden al langere tijd een 4x4 (we zijn een paar jaar geleden al eens met een gehuurde Pathfinder Ijsland doorgegaan) en hebben na wat aarzelen toch deze aangeschaft. Bij nader inzien was het niet zo'n goede zet om de auto bij dit bedrijf te kopen, want de auto is toch niet zo mooi als de verkoper liet lijken (zogenaamd schadevrij)... Stom :frusty: dat we niet beter het bedrijf (JetCars Rotterdam, nu niet gaan lachen) hadden bekeken, want erg betrouwbaar zijn ze niet...

Als de problemen niet voor weinig opgelost worden, gaan we deze auto voor onderdelen gebruiken en gaan we binnenkort kijken voor een andere Grand Cherokee bij een betrouwbaar bedrijf, want we zijn er toch wel verliefd op geworden ondanks dat we er nu niet mee kunnen rijden en er alleen nog maar problemen mee hebben gehad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Ik ben Renaldo en heb sinds '95 mijn Cj-7 waar ik al het een en ander aan verbouwd/veranderd heb waaronder een restauratie, verschillende blokken, andere assen ed. Nu een Cj-7 met Wrangler body,Chevy 350 met th350 automaat Dana 300 Tc. Dana 44 voor en Dana 60 achter, rondom schijfremmen,rolkooi, en een hoop kleine dingen.maarja aangezien er nooit een eind aankomt .....mij hier maar eens aangemeld.

post-7454-0-48680400-1313354225_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Geachte mede Jeepers,

Aangezien ik deze Topic een beetje laat ontdekt heb zal ik ons bij deze even voorstellen.

Ben Ronald, 40 jaar en samenwonend in Sassenheim met Chantal, 35 jaar.

Zijn beide gek op reizen, natuur, fotograferen en gezelligheid.

Hebben onze Wrangler JK X 3.8i V6 uit 6/2007 in begin maart dit jaar aangeschaft, na een zeer korte zoekaktie naar een wat hogere auto.

Het is grijze 2 deurs, zwarte spatborden, geen electr.ramen of deurvergrendelijng, met hard en softop. Op geel kenteken.

Was op zoek naar een hoger model voor het instappen en zeker uitstappen omdat mijn rug erg slecht is.

De keuze kwam al snel op een 4x4, maar als een 4x4 koopt moet hij wel het terrein in kunnen(dus geen SUV), niet alleen voor de show, vinden wij.

Heb hier voor een Vogager 3.3 en Dodge Ram 2.5D gehad en een USA terreinwagen stond al heen lang op mijn wenslijst.

Aangezien er al heel wat hobby's waren uitgevallen, mijn knie

post-6874-0-92765700-1314345289_thumb.jp

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...