Spring naar bijdragen

Even Voorstellen..


Mav
 Share

Recommended Posts

hallo

Ik ben nieuw mijn naam is Richard forum naam Bulldog ik heb een CJ7 uit 1976 V8 B)

Voor prive heb ik een Grand Cherokee uit 2000 ;)

Mijn beroep is chauffeur en mijn grootste vriend op mijn vriendin na is mijn Engelse Bulldog ik hoop zo genoeg over me zelf verteld

dus tot horens.

afz Bulldog :lol:

Ha,het zelfde hier 76er CJ7 V8

Grand Cherokee WJ (V8)van 2000

En een Engelse Bulldog.....(Saartje)

En Chauffeur ben ik ook nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(heb me ook al voorgesteld in het "wrangler" deel, zag pas later dat dit eigenlijk hier moest, sorry)

Goedendag allemaal,

Daar ik nieuw ben op dit forum zal ik mij eerst even netjes voorstellen :

Martin, 35 jaar woonachtig in Zwolle.

Van beroep chauffeur.

Hobby's oa autorijden, schotland en games.

De reden van mijn aanmelding is dat ik graag veel info wil over de jeep wrangler, heb er 1 op het oog van het bouwjaar 2003, een 4.0 sahara edition.

Auto heeft een KM stand van circa 49000 km, schakelbak, hard en softtop en is eigenlijk nog standaard.

Wat wil ik met de auto gaan doen ??

Denk jaarlijks z'on 10.000 km te rijden,

oa woon-werk verkeer, vakantie en af en toe ook eens lekker door de blubber.

Graag zou ik info willen over hoe rijdt dit nu op de snelweg, langere afstanden (zeg 5 a 600 km per dag, vakantie) betrouwbaarheid, terreinwaardigheid ed.

Hoop hier een hoop over te lezen/horen,

en mocht er iemand zo info hierover willen geven, dank u daarvoor.

Wie weet tot ziens en alvast bedankt,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal as zaterdag zeker in de planning houden.

Is ivm chauffuers vak altijd lastig om te zeggen wanneer precies thuis, en heb die dag nog 2 verjaardagen staan.

Mocht ik even tijd hebben zal ik zeker even langs komen.

Is dit bij de crossbaan die aan de snelweg ligt ?

Groeten,

martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal as zaterdag zeker in de planning houden.

Is ivm chauffuers vak altijd lastig om te zeggen wanneer precies thuis, en heb die dag nog 2 verjaardagen staan.

Mocht ik even tijd hebben zal ik zeker even langs komen.

Is dit bij de crossbaan die aan de snelweg ligt ?

Groeten,

martin

Jup, langs dee A50. Kijken en babbelen kan vanaf 9:30 tot 16:00u.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ha,het zelfde hier 76er CJ7 V8

Grand Cherokee WJ (V8)van 2000

En een Engelse Bulldog.....(Saartje)

En Chauffeur ben ik ook nog!

Hallo Reservoir Dogs

ik had je reactie nog niet gezien maar dit is wel eng :o maar gelukkig zit er toch verschil in de vergelijking mijn Bulldog heet Beer B) en onze namen zijn ook verschillend

maar dit is wel erg grappig ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi allemaal!!

Ik ben Edwin!

Ik kom uit een klein dorpje Azewijn, deze ligt onderin de achterhoek B)

Ik ben "nog" geen jeep eigenaar maar wil dat wel dolgraag worden.. rij nu al een jaar rond in een suzuki samurai maar met een jaloers oogje naar de jeep rijders!

Het 4x4 rijden is voor mij ook begonnen met een jeep, een kennis van mij heeft een tj en een flink omgebouwde cj en die heeft mij dus helemaal gek gemaakt over het 4x4 rijden. En nu... NU WIL IK OOK EEN JEEP!!!!

Waar ben ik naar aan het kijken? Een leuke cj 5 of 7 opknapper voor 3000 ofzo.

Groeten!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Alweer een paar jaar zijn we Jeep-fans. We zijn begonnen met een rode Cherokee, maar na een verkeersongeluk dat voor de Cherokee fataal afliep hebben we nu een Grand Cherokee uit 1998. Een mooi exemplaar met nog maar 165000 kilometers. Een fijne auto om een paardentrailer te trekken uit modderige weilanden.

Tot nu toe hebben we probleemloos gereden maar ik verwacht dat er wel wat onderhoud aan zit te komen en wil graag meer weten. Ook zit er wat parkeerschade hier en daar en ben ik op zoek naar onderdelen. Voor dat laatste zal ik even een apart oproepje plaatsen.

Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hallo allemaal.

Ik ben sinds 2006 in het bezit van een `80er cj 7, AMC 258, dana 300 tussenbak en een SR-4 versnellingbak, die laatste schijnt niet zo’n sterke te zijn. Maar sindsdien ook besmet het jeep virus. In de afgelopen jaren heb ik al veel vernieuwd en vervangen, waarbij ik veel nuttige informatie van het forum haalde. Maar mijn Jeep is nog lang niet klaar, wel kan ik er in rijden (dat doe ik hoofdzakelijk als het goed weer is) en wordt hij al een paar jaar zonder problemen APK goedgekeurd. Afgelopen weekeind de stap gezet om mij aan te melden bij het forum, zodat ik mijn opgedane kennis van de afgelopen jaren kan delen met de andere Jeep liefhebbers. Mijn volgende project aan de Jeep wordt, het reviseren van de versnellingsbak, dus als er nog jeepers zijn met nuttige tips hoor ik die graag.

Groeten rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo even voorstellen,

Ik ben woonachtig in het noorden van het land werkend als coördinator bij een chemie fabriek, ben getrouwd en heb 2 kinderen die inmiddels al op zichzelf wonen waardoor ik dus iets meer tijd heb voor het uitvoeren van mijn 2 grootste hobby's namelijk auto's en motoren en alles wat er mee te maken heeft.

Mijn huidige auto is momenteel een Mini Cooper S uit 2004 en vorig jaar heb ik mijn Yamaha FZ1 ingeruild voor een Triumph Thunderbird, aan allebei beleef ik veel plezier.

Nu ben ik al een enkele jaren aan het nadenken om een oldtimer aan te schaffen wist alleen niet goed wat voor 1, heb al eens serieus een proefritje in een MG Midget gemaakt, maar dat pakte me ook niet echt, voor de rest heb ik eigenlijk alles al eens bekeken maar niks pakte me echt, heb toen een paar jaar terug een jeugd wens vervuld en een Porsche Boxster van 2000 gekocht.

Dit ging eigenlijk na een paar jaar al weer vervelen en heb hem toen maar weer van de hand gedaan.

Nu heb ik vroeger in dienst gezeten als chauffeur op een Laro, en vond dit toen zo'n geweldige tijd en tjonge wat hebben we een lol gehad met die Laro's (ja ik weet het op kosten van de belasting betaler ) maar wat wil je je bent jong en ...

Maar desalniettemin die Laro bleef altijd een speciaal plekkie in mijn hart houden, nu zullen jullie wel denken wat moet ie dan hier want dit is een forum van Jeep enthousiastelingen, nou dat komt omdat, toen ik in dienst zat, ik altijd al zoiets had van wat jammer dat dit geen Jeeps zijn want dat vond ik van kleins af aan zulke super mooie stoere auto's.

Eigenlijk is dit altijd zo gebleven natuurlijk vind ik een Laro ook geweldig maar een Jeep is voor mij het echte werk.

Dus de laatste tijd eens een tijdje om me heen gekeken en afgelopen Dinsdag maar eens naar Hofman geweest om daar een paar van deze Big Wheelers te bekijken en ja ik was gelijk overtuigd dit gaat het worden en laat hij er nu ook net een hebben staan die ikzelf wel heel mooi vond en de prijs mocht er ook zijn, hij is niet in showroom conditie maar dat geeft niet, daar is de prijs ook naar en ik wil hem zelf samen dan met mijn zoon beetje bij beetje onder handen nemen.

Goed dus komende Zaterdag ga ik weer om nog even een proefritje te maken en hem nog eens even goed in het daglicht te bekijken en als ie me dan aanstaat dan gaat het gebeuren dan heb ik eindelijk met eigen Jeep.

Okay weer een veel te lang verhaal, ik zal nog even een linkje plaatsen naar de Jeep misschien dat iemand hem kent dat maakt het voor mij natuurlijk weer veel eenvoudiger.

http://www.hofman.nl/auto/11655

Groetjes Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Bert.

Mooie Jeep! Let wel even op wat er op het kenteken staat, ze adverteren met een CJ5, maar het is een CJ7.

Okay bedankt das interessant zal nog nog wel eens even goed kijken ook naar de body.

De vorige eigenaar kwam uit Enschede en schijnt er al behoorlijk wat aan verbeterd te hebben incl motor de reden waar om hij hem weg had gedaan was omdat ie was over gestapt op een Ford Mustang, toch een s kijken of ik de vorige eigenaar nog kan traceren.

Nogmaals bedankt voor de tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay bedankt das interessant zal nog nog wel eens even goed kijken ook naar de body.

De vorige eigenaar kwam uit Enschede en schijnt er al behoorlijk wat aan verbeterd te hebben incl motor de reden waar om hij hem weg had gedaan was omdat ie was over gestapt op een Ford Mustang, toch een s kijken of ik de vorige eigenaar nog kan traceren.

Nogmaals bedankt voor de tip.

Zo auto gekocht zag er goed uit niet in showroom staat maar gewoon eerlijk (en meer mag je niet verwachten volgens mij voor die prijs) auto reed ook goed alleen naar 4e versnelling kraakte iets.

Auto was in Juni vorig jaar geïmporteerd, heeft vervolgens de motor gereviseerd en nog diverse andere onderdelen vernieuwd en vervolgens in nov ingeruild voor een Mustang.

Naam en adres heb ik ook gekregen van de vorige eigenaar welke ik volgende week eens even ga bellen voor de ins en outs.

En ja op het kenteken klopte alles stond netjes cj7 op.

Yep ik ben er blij mee nu alleen nog 2 weekjes wachten.

Grtz een toekomstige cj7 rijder

bewerkt door Capravacca
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo Jeep liefhebbers,

Na 20 jaar in leuke auto's (alfa's) en minder leuke (opels en fords) te hebben gereden, ben ik eindelijk tot de conclusie gekomen dat het tijd is voor een Jeep.

De wens is er al héél lang, maar ik luisterde te veel naar mijn verstand. Het financiele plaatje heeft me telkens tegen gehouden..

Dit deed mij ook besluiten om anderhalf jaar geleden mijn fijne Peugeot 406 2.2 GT in te ruilen voor een Ford focus 1.8 TDCI omdat we een stapje terug moesten doen. Achteraf veel spijt van, heel erg zuinig is de diesel niet, ik moet wel zeggen dat hij goedkoop is in onderhoud. de Peug daartegen veel problemen mee gehad en kosten maar wel een hele fijne auto.

Conclussie na anderhalf jaar Focus: Autorijden (bezitten) is alleen maar emotioneel en heeft niks met verstand te maken, dus de focus gaat er uit en er moet een Jeep in.

Mijn DroomJeep is eigenlijk de XJ, het stoere hoekige.... echt tijdloos. Helaas wel erg klein (denk dat mijn Focus binnenin ruimer is) en mijn vrouw die er dagelijks mee moet rijden wil absoltuut niet in een 'koekblik' rijden....... Ik snap dat niet.

Na veel op haar ingepraat te hebben en veel plaatjes van Jeeps onder haar neus te hebben geschoven komt allen de WJ daar haar keuring... (oja en een Sorento....Dat wordt het dus niet :-))

Ik ben me nu aan het orienteren, en ga binnenkort (paar maandjes) op zoek naar een 4.7 of een 4.0 en met een LPG G3. Het moet een gas gaan worden anders kunnen we hem echt niet betalen.

Ik ga de komende tijd lekker een beetje lezen op het forum en andere sites en ondertussen worden de autosites en Marktplaats dagelijks bezocht. Als ik vragen heb meld ik mij weer, maar voorlopig steek ik al veel op van het lezen van de postings.

Groeten,

Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo jeepers

mijn naam is ron (bassmanjeep) 44 jaar jong woonachtig in friesland heb een jeep cherokee uit 91 met 170dkm op de teller gekocht met een paar kleine problemen cruise control werkt niet contactslot werkt wel maar sleutel valt er steeds uit (versleten) knipperlichten werken wel maar niet in de copit gaan soms beide branden zit een lose relais in met 5 polen en er zitten er maar 3 aangesloten verder had ik een kokende motor gehad en de thermostaat eruit gehaald en nu blijft hij op temp 70 graden na 140 km te hebben gereden heb wel al een nieuwe thermostaat gekocht moet er nog in en nog iets erg vreemd is dat als ik me lichten aan heb en de jeep uitzet en de sleutel eruit haal ik niet meer me lichten uit kan doen wel met het contact aan ???

verder al met al een fijne jeep hahahaha heb er als is1 gehad moest toen weg ivm geen werk meer !!!!

een jeep kost toch wel iets meer geld als een normale auto zeker als je op benz rijd en niet belastingvrij hahahaha

dit was effe me voorstellen op het forum

Gr Ron (bassman-jeep)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ! Bij deze wil ik mij graag voorstellen; Ik ben Robert 37 jaar uit Apeldoorn en sinds kort eigenaar van een Cherokee low output uit `91. Was al even lid van jullie forum om de haken en ogen mbt koop van zo`n auto. Afgelopen week de knoop doorgehakt en de auto opgehaald uit Limburg. Hiervoor diverse auto`s gehad maar omdat mijn nr 1 hobby nog steeds sportboten is hoort daar natuurlijk een 4x4 bij om hem fatsoenlijk het water uit te krijgen. Ik heb 2 jaar lang stress gehad bij trailer hellingen met rokende koppelingsplaten, gierende turbo`s en tractie problemen, ramptoeristen die er vermakelijk naar keken hoe ik een speedboot van ruim 2t met een voorwiel aangedreven 406 diesel eruit trok. Dat is nu voorbij !! Afgelopen zaterdag voor het eerst de Cherokee ervoor :D Het is nu bijna een genot om te traileren, ik hoef de boot er niet meer helemaal op te lieren en rij met de rem los stationair de helling op hahaha, das ff anders zeg maar.

sad story;post-6560-0-68135100-1302607149_thumb.jp

Happy ending post-6560-0-35962600-1302607330_thumb.jp

Ik heb ontzettend veel advertenties gezien van Cherokee`s in het hele land, diversen gebeld en gevraagd wat er scheelde waarom doe je hem weg etc... Deze auto bleek "overcompleet" maar wel met nieuwe APK, stuurkogels, fusee`s, uitlaat, banden, veren, airco compr. Met jullie posts in sectie techniek ben ik zeker wijs gaan zoeken naar de bekende euvels, dit heeft mij enorm geholpen in de onderhandeling. Zo bleek de achterste krukas keerring lek wat relatief eenvoudig is te verhelpen met de "how to" van hier ;) Er ontbrak een aansluiting van de carter ontluchting op kleppendeksel naar het luchtfilter (verweerd/afgebroken) , ook hier heb ik jullie referenties naar Caspar in Twello gevonden voor een compleet setje. Inmiddels de auto van binnen gereinigd en diversen delen opnieuw gespoten, ben er dik tevreden mee en heb echt schik van deze wagen!

todo`s

-Roest bijwerken deuren (mss 2e hands deuren)

-Motor ; bougies + kabels, luchtfilter, krukas keerring, carterpan pakking, olie+ filter

-Bak/dif ; olie + filter

-Velgen opnieuw spuiten

-lier op de voorbumper

Naast botengek te zijn weet ik dat 4x4 rijden ook ontzettend kicken is, ik weet in Apeldoorn in het verlengde van de Asselsestraat richting spoor dat er nog steeds een 4x4 terrein is ! Via een afgelegen weg met hobbels van een meter hoog kom je op een zandverstuiving uit met mulzand, modder en heuvels van 15-20mtr hoog, deze hebben steile slopes en een uitdaging om te bereiden. Hier komen ook veel quads en motor rijders. Als er mensen in omgeving Apeldoorn zijn die niet weten waar dit is wil ik het graag laten zien en knallen we even over die steile heuvels :D

Tot ziens in de jungle :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...