Spring naar bijdragen

Even Voorstellen..


Mav
 Share

Recommended Posts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al enige uurtjes doorgebracht op dit forum, maar heb me nog niet goed voorgesteld. Dat ga ik bij deze proberen te doen.

<BEGIN>

Mijn echte naam is Gert-Jan en ik kom uit het Oosten van het land. Om precies te zijn de Achterhoek. Ik werk in Amsterdam. Voor mijn werk (iets met computers) rijd ik in een VW Passat CC (60.000 km/j). In het weekend vind ik het leuk om off-road te rijden in een BMW E30 ;) (500 km/j). Daarnaast sleutel ik als beginnend hobby-monteur er flink op los. (niet dat ik veel doe, maar het kost me altijd een eeuwigheid om de kleinste klusjes te klaren.

Privé rijd ik een Jeep Cherokee (15.000 km/j) uit 2003. Erg lekker. Inmiddels wel 220.000km op de teller staan. Altijd gedacht dat de 2.8 CRD een MB was, maar dit weekend erachter gekomen dat het een Chrysler is. Ik weet nog niet wat ik hiervan moet denken.:D

In de komende periode krijgt de Jeep een kleine/grote beurt. Ik ben dus op zoek naar een Factory Sevice Manual dat ook een 2.8 CRD behandeld. Daarnaast wil ik graag jullie ervaringen lezen en een kleine bijdrage leveren.

<END>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook zal me eens voorstellen. Ik ben Remy en woon al heel mijn leven in Alblasserdam. Sinds een paar weken vooral veel gelezen op dit forum.

Als het goed is ben ik deze week of volgende week een hele trotse eigenaar van een Jeep Wrangler uit 1988.Deze jeep staat al een tijdje te koop op het industrieterrein bij ons. Ik ben al geruime tijd een stille bewonderaar van de Jeep. In mijn jeugd was ik helemaal verknocht aan MASH. Daar is de liefde voor een Jeep van gekomen.

Tot op heden was het er nooit van gekomen. Kinderen en maar 1 auto, al heel mijn leven een motor en voor het werk was de Jeep niet handig. Maar nu heeft mijn vrouw vooral de auto nodig, werk ik in mijn eigen dorp als ambtenaar rampenbestrijding en ga ik mijn motor weg doen. Ik rij er te weinig op.

Zoals gezegd tot op heden was ik nog niet in de verleiding gekomen om een Jeep te komen. Maar ja, staat er een blauwe Jeep al een paar maanden op het industrieterrein. Uiteindelijk de verleiding niet kunnen weerstaan. De bank lief aangekeken en de stoute schoenen aangetrokken. En de deal is rond.

Dus momenteel voel ik me net een klein kind wat niet kan wachtenJ.

of01_0006493829.jpg

of02_0006493829.jpg

of04_0006493829.jpg

of05_0006493829.jpg

bewerkt door zeemeeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook zal me eens voorstellen. Ik ben Remy en woon al heel mijn leven in Alblasserdam. Sinds een paar weken vooral veel gelezen op dit forum.

Als het goed is ben ik deze week of volgende week een hele trotse eigenaar van een Jeep Wrangler uit 1988.Deze jeep staat al een tijdje te koop op het industrieterrein bij ons. Ik ben al geruime tijd een stille bewonderaar van de Jeep. In mijn jeugd was ik helemaal verknocht aan MASH. Daar is de liefde voor een Jeep van gekomen.

Tot op heden was het er nooit van gekomen. Kinderen en maar 1 auto, al heel mijn leven een motor en voor het werk was de Jeep niet handig. Maar nu heeft mijn vrouw vooral de auto nodig, werk ik in mijn eigen dorp als ambtenaar rampenbestrijding en ga ik mijn motor weg doen. Ik rij er te weinig op.

Zoals gezegd tot op heden was ik nog niet in de verleiding gekomen om een Jeep te komen. Maar ja, staat er een blauwe Jeep al een paar maanden op het industrieterrein. Uiteindelijk de verleiding niet kunnen weerstaan. De bank lief aangekeken en de stoute schoenen aangetrokken. En de deal is rond.

Dus momenteel voel ik me net een klein kind wat niet kan wachtenJ.

of01_0006493829.jpg

of02_0006493829.jpg

of04_0006493829.jpg

of05_0006493829.jpg

Hee Remy, leuk dit hier te lezen! Ik zie/zag deze Jeep vaak staan! Gefeliciteerd met je aankoop, hoop dat je veel plezier ermee hebt...en hopelijk zie ik je ermee rondrijden! Ik kom uit papendrecht en rij al 2 jaar in mijn donkergroene TJ (vandaar darkgreen) dus we komen elkaar vast eens tegen! Welkom! Jeepgroet, Menno;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag gehoord dat ie goedgekeurd is en dat ik hem morgen kan halen. Zal wel een slapeloze nacht worden ;)

Menno, leuk om te horen dat er ook jeepers in mijn omgeving wonen. Heb jij een beeld of er nog meer zijn? Ik zie er hier in Alblasserdam eo namelijk geen rondrijden.

groet Remy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik kom hier al af en toe rondkijken naar informatie. Zit ook al een tijd op Jeepforum.com. Ik heet Hylke Ypma, maar kom niet uit Friesland. Woonde tot voor kort in Oudewater en nu Den Haag.

Heb twee jaar geleden een rode CJ7 uit 1978 gekocht via Marktplaats in Oisterwijk. Ik geloof dat de oude eigenaar hier met een XJ op het forum zit. De CJ is eigenlijk uit 1978, maar staat geregistreerd als 1981 omdat hij de 30 jaar in Duitsland heeft gereden, en dat was te zien. Heb er een jaar mee gereden en probeer hem nu op te knappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Mijn naam is Dennis en ik heb zonet eindelijk mijn Jeep Grand Cherokee gekocht. Hij is een limited edition uit 1995 met een v8. Ik heb totaal geen ervaring in het sleutelen aan autos , maar dat heeft me niet tegengehouden toch mijn droom te kopen. Ik wil eenvoudig beginnen met kennis vergaren en daarom zoek ik hulp bij het aanschaffen van een nieuw alarm afstandsbedieningtje. Kan iemand mij advies geven.

Alvast bedankt voor reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag gehoord dat ie goedgekeurd is en dat ik hem morgen kan halen. Zal wel een slapeloze nacht worden :)

Menno, leuk om te horen dat er ook jeepers in mijn omgeving wonen. Heb jij een beeld of er nog meer zijn? Ik zie er hier in Alblasserdam eo namelijk geen rondrijden.

groet Remy

jawel, Nick met rode YJ (zie dit topic) en er rijden nog een zwarte YJ en groene TJ? rond in papendrecht. Ik heb die andere groene TJ zelf nooit gezien, maar hij moet er wel zijn. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey allen,

Ook ik zal mij even voorstellen, dan hebben jullie ook zo'n idee wie ik ben.

Mijn naam is Thomass (Raphael) :unsure: sinds kort woon ik in het Gooi, en werk daar al ruim 10 jaar voor een groot OV concern. Ik heb vrij veel terrein(achtige) voertuigen gehad, van een LJ50, LJ80, Landrover 80 (koppzijklepper), YA126, diverse unimogjes en wat meer van dat spul. Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een Jeep Cherokee uit 1989 :blush:, die ik per toeval kocht om dat mijn Pregio, niet echt meer door de keuring heen kwam en reparatie ten opzichte van de waarde veel te kostbaar zou worden.

Daarnaast rijd ik ook motor, en gezamenlijk met mijn auto rijd ik zo'n 70000km per jaar.

Daarnaast produceer ik met mijn vrouw auto-belettering en bedrukken wij textiel (kleding).

Naast deze twee werkzaamheden, houd ik mij bezig met elektronica, nano-techniek, en de mechanica van mijn eigen voertuigen.

Dat ik niet alles weet, aangaande mijn Jeep Cherokee, zul je ongetwijfeld merken aan mijn gebruik van dit forum. (voor mij een goede vraagbaak)

Thomass

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommigen van jullie zullen mij wel reeds kennen als 'de rode baron' van Modderpoel. Voor de rest dus even een voorstelrondje.:blink:

Ik ben Robin, 41 jaar en woon in Enschede.

In het terrein al jaren bezig met suzuki's.:yes:

Een goede 2 jaar geleden ook een jeep grand cherokee 5.9 V8 gekocht. Deze auto moest de kar gaan trekken met name voor de vakantie's.

Het is niks om in een soes op de snelweg rond te hobbelen.:D

Ondertussen krijgen we wat probleempjes met de jeep vandaar dat ik mijn vragen daarover even op dit forum wil neerleggen.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,ik ben etienne ,38 jaar,uit zuid-holland en ben van plan om binnnekort een grand cherokee 4.0i laredo te kopen uit 98,amerikaanse import.

Op zoek naar info over de auto ,waarop te letten bij aanschaf, ben ik op dit forum terecht gekomen en best al wat wijzer te worden.

Een erg handig forum met veel technische info en ,lijkt mij, een hoop behulpzame mensen.

Ik ga vanmiddag voor een proefrit en in en onder de wagen kijken en hoop dat het wat word,ik laat het nog wel weten:unsure::bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee niet de jouwe;),en de gc waarnaar ik was gaan kijken was het ook niet,een beetje afgeleefd, maar geen probleem ik zoek verder, vanmiddag weer naar een ander kijken (GC ltd 4.0i uit 93).Zeg stomme vraag misschien maar als ik een vraag heb hoe kan ik die dan plaatsen op het forum ,kom er niet echt lekker uit.

Ik wil nl graag weten wat de juiste manier is om van 4wd naar 4wd lo te schakelen en weer terug, een auto dealer had tegen mij gezegd dat je dan je motor moest afzetten en dan schakelen:huh: leek mij wat onpraktisch maar ja ben ook maar een leek.:rolleyes:

Ik laat wel weten of het wat met de GC word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hallo allemaal!

Even voorstellen:

Mijn naam is Kees Koorn, uit Purmerend.

Ik ben op het moment 44, getrouwd, en 2 kids.

Ik ben altijd al met US auto's in de weer, maar nog nooit zelf één gehad, was altijd voor anderen aan het schroeven.

Vandaag mijn eerste Jeep aangeschaft:D

Het is een 4 ltr Grand Cherokee uit 1999, met aardig wat ervaring.

Hij was lekker goedkoop (nu nog), op gas, moet nog wel wat aan gebeuren, maar dat weet je, het is natuurlijk geen nieuwe!

Wij hebben echt een hele lange proefrit gemaakt, en alle tips en truuks van het forum hier wel zo'n beetje toegepast, goed gekeken naar alles en hebben toen de gok maar genomen, we durven het aan.

In principe doe ik al het sleutelwerk zelf, weet ik het niet meer, dan zal ik mij tot jullie wenden. Ik heb hier al aardig wat geleerd over de Jeep.

Ik hoop dus op jullie bijstand als ik dat nodig heb...

Foto's heb ik nog niet, moet ook nog even kijken hoe ik dat hier plaats.

Ik zal nog vaak langskomen hier.

;) Keessie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ik ben Ger en woon in R'dam (Z).

Vandaag aangeschaft Jeep Grand Cherokee V8 5.2 uit 09-96.:P

Woensdag mag ik hem ophalen met nieuwe keuring en een grote beurt :D

Hoop dat er wat kenners bij me in de buurt wonen (kan makkelijk zijn)zie er wel regelmatig wat rijden hier.

Eerdere auto's waren een Chevy Van, Buick Regal en als laatste een Ford USA maar mistte bij de laatste me V8 geluid.

Fijn dat er een forum bestaat waar ik met vragen terecht kan.

Hopend op veel rijplezier.

Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ik ben Ger en woon in R'dam (Z).

Vandaag aangeschaft Jeep Grand Cherokee V8 5.2 uit 09-96.:D

Woensdag mag ik hem ophalen met nieuwe keuring en een grote beurt :P

Hoop dat er wat kenners bij me in de buurt wonen (kan makkelijk zijn)zie er wel regelmatig wat rijden hier.

Eerdere auto's waren een Chevy Van, Buick Regal en als laatste een Ford USA maar mistte bij de laatste me V8 geluid.

Fijn dat er een forum bestaat waar ik met vragen terecht kan.

Hopend op veel rijplezier.

Ger

Welkom Ger..

proficiat met je aanwinst.. voor onderhoud kun je bij de jeep dokter terrecht.. JEEPED.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen

mijn naam is daniel merkus ben 30 lentes jong,en ben sinds 2 maanden

in het bezit van een grand cherokee 4.0 bjr99 met 160000 op de klok

dit is mijn eerste jeep,en hij bevalt prima!

ik kwam er alleen achter dat mijn auto wat achterstallig onderhoud had

nu dit alles is opgelost rijd hij weer als een zonnetje.

het enige wat nog niet helemaal lekker gaat,is het starten

hij heeft altijd net iets meer moeite nodig om aan te slaan dan normaal

bougies zijn vervangen bij de grote beurt(misschien dat er iemand een tip heeft).

oh ja ik kom uit de buurt van zutphen,en de kleur van de jeep is donker grijs.

mvg

daniel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ik ben Ger en woon in R'dam (Z).

:

Hoop dat er wat kenners bij me in de buurt wonen (kan makkelijk zijn)zie er wel regelmatig wat rijden hier.

Ger

Hallo Ger welkom hier.

Grote kans dat je me wel eens heb gezien want ik woon dus ook in R'dam (Z).

De andere mensen ook welkom hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mede naar aanleiding van dit topic http://www.jeepforum.nl/showthread.php?p=239089#post239089 wil ik mij graag even voorstellen.

Nickname Wiend en sinds gisteren de eigenaar van een, sorry DE ;), Jeep Grand Cherokee 5.9 van Mike, actief op dit forum.

Voer Jeep heb ik nog niets te vertellen :) maar ik ga wel vertellen hoe het zover gekomen is....

Jaren geleden hebben we (vrouw en ik) voor de lol een Suzuki Samurai voor erbij gekocht, als derde auto. We gingen met dat ding (gewoon in de standaard uitvoering) wel eens mee terreinrijden bij evenementen en deden regelmatig mee met die toertochten over onverhard. Was erg leuk.

Er kwamen twee kindertjes en de hobby stond op een laag pitje. De Samurai gebruikte ik nog dagelijks maar.... het autootje was sowieso te klein voor twee volwassenen, twee honden en twee kinderen en het was allemaal erg spartaans en oncomfortabel, hoewel dat ook wel z'n charmes had.

Sinds begin van dit jaar ben ik dan eens wat serieuzer gaan kijken naar een grote auto die zonder allerlei aanpassingen ook goed in het terrein mee kan komen, omdat het mij heel leuk lijkt weer eens mee te doen met die evenementen en toertochten. Afgaande op de (overvloed aan) informatie op het Internet kwam er drie auto's in aanmerking: Land Rover & Range Rover, Mercedes G en Jeep. Er zijn nog veel merken maar die zijn of erg duur of slecht tweedehands te krijgen.

In eerste instantie wilde ik een belastingvrije Land Rover of Range Rover kopen en heb daar serieus naar gekeken. Er is van alles te koop. Je leest echter ook overal dat sleutelen je hobby moet zijn als je een Land Rover koopt, omdat je, of je wilt of niet, voortdurend in de weer bent met deze auto. Ik ben niet a-technisch, maar wel erg lui :D en heb daar niet zo'n zin meer in. Daarnaast schijnt het comfort :bye1: van een Land Rover dramatisch te zijn en ik ben op een leeftijd gekomen dat ik een beetje luxe ook wel lekker vind :D.

Mercedes G zie je wat minder, voor de wat betere exemplaren wordt veel geld gevraagd en ik lees veel over roest op hele vervelende plekken. Ook schijn je nogal hoge kosten te moeten maken als je reparaties hebt.

En toen gingen we eens serieus kijken naar een Jeep. Wat meteen al opvalt is dat er een hele Jeep community is, een Jeep club, een actief forum enzovoort en dat is leuk. Er worden er veel aangeboden voor hele redelijke prijzen en het zijn auto's waar lekker veel toeters en bellen op zitten en omdat ik ook zo'n knopjesfreak ben vind ik dat wel erg leuk. Ze schijnen goed mee te kunnen komen in het terrein en ze zijn zo groot dat alles wat ik er in wil vervoeren er moeiteloos in past.

De rest van het verhaal is bekend. We hebben de Grand Cherokee 5.9 van Mike overgenomen. We gaan de auto gebruiken waar hij voor gemaakt is, dus lekker mee rijden en een enkele keer ook eens offroad. Vooralsnog ben ik niet van plan er veel aan te veranderen, behalve dat er andere banden onder komen en er misschien nog wat extra elektronika bij komt. En achterin maak ik iets dat de honden er lekker in kunnen zitten zonder dat de hele auto goor wordt en dat er ook nog een kinderwagen bij kan, maar dat zin zaken die voor dit forum niet interessant zijn :huh:

Grtz,

Wiend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...