Spring naar bijdragen

GJB

Forum member
  • Aantal bijdragen

    7
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over GJB

  • Verjaardag 28/04/1972

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    2003

GJB's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Tijdens de laatste vakantie naar Kroatie zijn we met de jeep tot ongekende hoogte gekomen ;-). Dit ging echter niet van harte. Bij een kleine heuvel ging het nog wel als de Overdrive uitgeschakeld was. Bij een iets langere heuvel moest i.i.g de airco uit. Wanneer het serieus om hoog ging, moest de verwarming voluit het interieur verwarmen om met een snelheid van 40/50 km/h de snelweg te beklimmen. Ik kan je vertellen...met vrouw en kinderen in de auto NIET ECHT RELAXED. Het lijkt wel of het vermogen van de motor ook afneemt wanneer de watertemperatuur in het rood loopt. Ik rij een KJ 2.8 CRD Aut. uit 2003. Op papier mag hij 3.300 kg trekken. De caravan die hij trekt weegt 'slechts' 1.700 kg. Het koelvloeistof- en olieniveau is OK. Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is geweest van Jeep. Enig idee wat er mis kan zijn?
  2. Zojuist terug in Nederland na een vakantie in Kroatie. Ik had met mijn 2.8 CRD en 1700KG zware caravan toch een serieus temperatuurprobleem. Als ik de airco had aangelaten was ik zeker niet thuis gekomen.... Is dit herkenbaar?
  3. Ik heb de O/D vooral uit bij het optrekken en de heuvel op. Mijn caravan weegt ongeveer 1700 kg en dan vindt mijn 2.8 CRD het niet zo leuk meer. Temperatuur stijgt dan ook sterk als ik O/D aan laat staan. Het verbruik bij mij is normaal 1:9 en met caravan 1:5. MVG Gert-Jan
  4. Hi all, Ik wil graag mijn brandstoffilter vervangen. Op zich niet zo'n lastige klus, maar als beginnend monteur hou ik graag het boekje erbij. Daar gaat het in dit geval ook mis. Ik heb geen FSM waarin staat hoe het moet. Mijn auto is natuurlijk net weer anders.... In het servicemanual dat het meest bij mijn situatie overeenkomt staat het volgende plaatje: Op mijn auto zit echter niet een zogenaamde primer-button. Wat ik van de beschrijving begrijp is dat je deze nodig hebt bij het ontluchten van het systeem. Kan ik dit ook doen door het gaspedaal in te drukken (bij motor uit)? Of zijn er andere manieren om dit handig te doen?
  5. Ik heb al even lopen zoeken op het forum. De meeste vragen over banden gaan echter over het merk en of er nog dikkere sloffen onder de auto kunnen. Mijn vraag is het volgende: Ik heb een KJ 2.8 CRD uit 2003. De velgen die ik erop heb zitten (af fabriek) beginnen een beetje te roesten. Niet zo gek, want er blijft op één of andere reden altijd een beetje water onderin de velg staan. Ik heb op deze velgen goede AT banden zitten (235/70 R16). Omdat ik ook redelijk veel op het asfalt rij, ben ik op zoek naar nieuwe zomerbanden. Ik had bedacht dat hier wel wat lager profiel op zou kunnen omdat het iets stugger is op het asfalt. De bandenmaat 255/55 r18 zou qua rolomtrek goed in de buurt komen. Weet iemand of dit ook in de auto past of moet ik dan met spacers gaan werken?
  6. Via Ebay heb ik al een werkplaatshandboek voor de KJ gekocht. In het boek staan echter alleen beschrijvingen van de benzinemotoren. Heeft iemand een beschrijving van de 2.8 CRD in de aanbieding?
  7. GJB

    Even Voorstellen..

    Ik heb al enige uurtjes doorgebracht op dit forum, maar heb me nog niet goed voorgesteld. Dat ga ik bij deze proberen te doen. <BEGIN> Mijn echte naam is Gert-Jan en ik kom uit het Oosten van het land. Om precies te zijn de Achterhoek. Ik werk in Amsterdam. Voor mijn werk (iets met computers) rijd ik in een VW Passat CC (60.000 km/j). In het weekend vind ik het leuk om off-road te rijden in een BMW E30 (500 km/j). Daarnaast sleutel ik als beginnend hobby-monteur er flink op los. (niet dat ik veel doe, maar het kost me altijd een eeuwigheid om de kleinste klusjes te klaren. Privé rijd ik een Jeep Cherokee (15.000 km/j) uit 2003. Erg lekker. Inmiddels wel 220.000km op de teller staan. Altijd gedacht dat de 2.8 CRD een MB was, maar dit weekend erachter gekomen dat het een Chrysler is. Ik weet nog niet wat ik hiervan moet denken. In de komende periode krijgt de Jeep een kleine/grote beurt. Ik ben dus op zoek naar een Factory Sevice Manual dat ook een 2.8 CRD behandeld. Daarnaast wil ik graag jullie ervaringen lezen en een kleine bijdrage leveren. <END>
×
×
  • Nieuwe aanmaken...