Masis Geplaatst June 1, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2014 (bewerkt) Ja hoor, kon ook niet even rustig blijven in dit topic.Sinds kort een tik in de motor, aan de bestuurderskant lijkt het wel. Gaat met het aantal toeren mee, hoe meer toeren hoe harder/sneller de tik. Was even blij en dacht dat het de dipstick van de automaat was, maar dat is het dus niet. Iemand enig idee? Wat is wijsheid, kleppendeksel eraf en eens een kijkje nemen? June 1, 2014 bewerkt door Masis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jofer Geplaatst June 2, 2014 Rapporteren Share Geplaatst June 2, 2014 (bewerkt) Misschien een kapotte klepstoter of een kromme klep. Het klinkt misschien raar maar met een stuk ijzer kan je het geluid lokaliseren. Je houd het ene eind van het ijzer tegen je oor en met het andere eind ga je langs de cilinderkoppen. Als er iets met de kleppen is hoor je dat. June 2, 2014 bewerkt door jofer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blazer73 Geplaatst June 2, 2014 Rapporteren Share Geplaatst June 2, 2014 Loopt hij wel op 8 cilinders, het is net of een uitlaatklep open blijft staan. Loopt hij wel op 8 cilinders zou ik je uitlaatspruitstukken controleren of ze niet gescheurd zijn of de pakking ergens lekt of een bout afgebroken. Succes ermee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst June 2, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 2, 2014 (bewerkt) Heb vandaag de kleppendeksel eraf gehaald, niet veel raars te zien. Alles zat ook goed vast. Tikt wel behoorlijk, en klinkt aan die kant ook een beetje als een tractor. Ik denk wel dat hij op 8 cylinders loopt, maar hij loopt niet altijd super glad. De bougies en kabels moeten vervangen worden dus daar zou dat aan kunnen liggen, ga ik zsm doen.Een scheur in de uitlaatspruitstuk, kan dat ook zo'n tik veroorzaken? Zou stiekem het gunstigst zijn, moet er niet aan denken dat het blok weer uit elkaar moet. Kan ik meteen upgraden naar 3" Doug Thorley headers, haha!Vind het vreemd, alles is een paar maanden geleden vervangen door nieuw spul zonder erop te besparen, van hydraulic lifters, cylinderkoppen met nieuwe kleppen en al tot bouten van de uitlaatspruitstukken.. De boel heeft nog maar zo'n 7000km gelopen Edit: motor koud of warm, maakt beide niks uit... June 2, 2014 bewerkt door Masis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst June 2, 2014 Rapporteren Share Geplaatst June 2, 2014 Heb vandaag de kleppendeksel eraf gehaald, niet veel raars te zien. Alles zat ook goed vast. Tikt wel behoorlijk, en klinkt aan die kant ook een beetje als een tractor. Ik denk wel dat hij op 8 cylinders loopt, maar hij loopt niet altijd super glad. De bougies en kabels moeten vervangen worden dus daar zou dat aan kunnen liggen, ga ik zsm doen.Een scheur in de uitlaatspruitstuk, kan dat ook zo'n tik veroorzaken? Zou stiekem het gunstigst zijn, moet er niet aan denken dat het blok weer uit elkaar moet. Kan ik meteen upgraden naar 3" Doug Thorley headers, haha! Vind het vreemd, alles is een paar maanden geleden vervangen door nieuw spul zonder erop te besparen, van hydraulic lifters, cylinderkoppen met nieuwe kleppen en al tot bouten van de uitlaatspruitstukken.. De boel heeft nog maar zo'n 7000km gelopen Je kan er nog zoveel geld in stoppen ( spreek uit ervaring ) maar als de basis niet goed is zal het altijd vechten tegen de bierkaai blijven Ik denk dat je eens bij garage langs moet gaan ( Siert bijvoorbeeld ) en hem een oordeel moet laten vellen of je nog wel verder moet gaan met dit blok. Destijds was het advies al om eigenlijk te kappen met deze ZJ en ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan als jij maar dit wordt zo langzamerhand een bodemloze put. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blazer73 Geplaatst June 2, 2014 Rapporteren Share Geplaatst June 2, 2014 Oke, als het spruitstuk het zou zijn dan zal hij bij warme motor minder geluid moeten gaan maken. Ik zou eerst de compressie even meten, en anders net als wat michel zegt even langs een garage rijden die er verstand van heeft. Misschien valt het wel mee, en anders moet hij weer uitelkaar. Een fris blok erin is ook een optie, ik weet niet hoeveel km jij erop heb staan. Maar van de us forums als speedfreaks begrijp ik dat deze blokken mits goed onderhouden toch wel wat miles kunnen draaien. Je hebt er nu al zoveel geld ingestoken dat het zonde zou zijn om de auto weer weg te doen, eens moet het toch een keer afgelopen zijn met de pech. Ik heb na een kapotte koelfan, governor sensor in de bak, gebroken accumulatorveer in de bak, visco coupler in de tussenbak, kromme schijven, lekke plenumplate pakking en drie afgebroken inlaatspruitstukbouten in de drie maanden dat ik de jeep heb wel eens gedacht waar ben ik aan begonnen. Maar als je dan in de auto stapt, het geroffel van de v8 hoort en de power van de v8 weer aanvoelt weet je weer waarom je zo'n auto gekocht heb. We hebben geluk dat we bijna alles zelf kunnen doen en als je de onderdelen uit de us laat komen valt het allemaal wel mee. Koop je een jonge gebruikte auto, daar kan je 5 grand cherokee's zj van kopen. En gaat daar wat van kapot dan ben je ook penning zestien kwijt, denk aan de dubbelmassa vliegwielen, gekoelde egr kleppen, brandstofpompen enz. We horen het wel en succes ermee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eibersite Geplaatst June 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2014 Vind het vreemd, alles is een paar maanden geleden vervangen door nieuw spul zonder erop te besparen, van hydraulic lifters, cylinderkoppen met nieuwe kleppen en al tot bouten van de uitlaatspruitstukken.. De boel heeft nog maar zo'n 7000km gelopen Ik heb van mij 4.0L WJ (2002) ook de hydraulische klepstoters vervangen doordat er een behoorlijke tik hoorbaar was. Maar dat heeft het probleem niet verholpen, er moest ook nog een nieuwe nokkenas in . Of dat de oplossing is moet ik nog even afwachten ... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst June 26, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2014 Weer een paar weken verder. Ik ben naar Siert gereden, hij heeft ernaar geluisterd en kwam met de opluchtende conclusie dat het de uitlaatspruitstuk pakking moest zijn. Ook deze was vervangen, maar goed... Hij vond hem verder wel mooi lopen. Moest wel voor de zekerheid zeepsop met water op de randjes spuiten en starten, en hij borrelde daar inderdaad. Een nieuw setje besteld, en kreeg hem vandaag binnen van van der Maas offroad. Een Fel-Pro, waar de meeste Amerikanen erg enthousiast over zijn. En inderdaad, het getik en het 'tractor' geluid is nu over! De Fel-pro voelt ook veel beter aan. Ik heb de oude pakking uit elkaar getrokken, is gewoon poep kwaliteit Als ik zin en tijd heb, ga ik de andere kant ook doen. Verdamper zit alleen een beetje in de weg. Siert bedankt! 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igorn Geplaatst June 19, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2015 hoe is het nog afgelopen met deze thread ? Heb je deze auto nog ? Heb je hem nog goed gekregen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst June 20, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2015 (bewerkt) Jeetje, laatste post is alweer een jaar terug, dat is wel mooi natuurlijk Ja, ik heb de wagen nog steeds en ben er nog steeds blij mee. Inderdaad een hoop gedonder en kosten gehad in het begin, en nog steeds behoorlijk wat to-do's (sommige voor de leuk zoals de uitlaat, en sommige omdat het gewoon stuk is zoals het voordifferentieel). Maar goed, inmiddels ook best wat kilometers op zitten dus dan mag er ook weleens wat stuk.Wat ik zelf ook wel leuk vind, is dat ik de afgelopen 2+ jaren hierdoor erg veel heb geleerd op technisch gebied. Dat is ook heel wat waard natuurlijk. June 20, 2015 bewerkt door Masis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igorn Geplaatst June 21, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2015 cool! ik moet zeggen, hij ziet er wel lekker badass uit zo, zeg! wow! ...alleen die rode striping..hmm, maar ieder zn smaak he. Top dat deze jeep weer rijdt, ik rijd zelf ook nog een zj, je ziet ze helaas nog zelden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurjen Geplaatst June 30, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2015 Pfffff, ik dacht dat ik met mijn 15-jarige dame problemen had.............Valt wel mee dus, eigenlijk zgan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst May 30, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2016 (bewerkt) Wat is handig, hier verder gaan, dit topic verplaatsen naar projecten of een nieuw topic aanmaken bij projecten? Afgelopen weekend met een 5,9 maatje de uitlaat en headers aangepakt. Wat een klus... Headers zijn van zichzelf al lastig te doen ivm alle leidingen plus het LPG systeem, vanaf de Y pijp is alles in 3" dus daarmee ook wat krapper en daarnaast moest er natuurlijk perse een cutout klep in komen (voor circuit gebruik natuurlijk) wat het allemaal nog krapper maakte. Een volle 2 dagen werk geweest. Zie hier eens een header uit te krijgen en netjes de nieuwe erin te stoppen met zo min mogelijk beschadigingen Adaptertje op maat van 2,5" naar 3": Hij moet nog wat aangepast worden hier en daar, ik denk dat het handig is om bij de demper nog een beugeltje met rubber te maken waar die in past (deze opstelling is natuurlijk veel zwaarder dan stock, en hangt maar in 2 steuntjes), misschien dat ik de klep omdraai naar de binnenkant, en voor alle zekerheid naast de klemmen hier en daar nog een hechtje lassen. Plus nog ietsjes het fijne afstellen bij de tailpipe. Edit: wat vliegt de tijd trouwens. Laatste postje is alweer van bijna een jaar geleden, (toen zag die er nog mooi uit, heb het afgelopen jaar een aanrijding gehad en schade gereden op de voorbumper), en het topic is alweer bijna 11.000 keer bekeken May 30, 2016 bewerkt door Masis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurmic Geplaatst May 31, 2016 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2016 Die omgeving ziet er bekend uit. Dat grind en die brug... Oostzaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst May 31, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2016 2 uur geleden zei Jurmic: Die omgeving ziet er bekend uit. Dat grind en die brug... Oostzaan? Yess Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.