Spring naar bijdragen

blazer73

Forum member
  • Aantal bijdragen

    81
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

blazer73's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Waardering in de gemeenschap

  1. sorry, maar probeer het eerst als een set te verkopen.
  2. Wegens verkoop grand cherokee een z.g.a.n. wielset. BF Goodrich AT 31x10,5x15 banden 1000km op gereden. Eagle allloy velgen zijn 8J breed, steek is 5x114,3. Prijs 750 euro
  3. Kijk ziet er al beter uit met die velgen, veel succes ermee. Mvg Richard
  4. Ik heb mijn niner te koop staan, heb je een mail gestuurd. Mvg Richard
  5. Het oog wilt ook wat, zitten nu 30x9,5x15 onder. Deze zitten nu op xj velgen, en staan te ver in de wielkuip. Heb nu velgen met een lagere et waarde waardoor hij ong 2 cm buiten de voor en achterschermen steekt. Stond met de mud banden erg dik, dus ben benieuwd wat hij een zaterdag doet met de 2 inch verhoging. En anders een 3,5 inch verhoging, staat nog dikker.
  6. Zoals Masis zegt, gaat niet lukken. Ik had een set velgen gekocht met 31x10,5x15 mud banden en deze liepen aan bij het sturen. Heb de niner nu ook 2 inch verhoogd en 4 nieuwe bf goodrich at 31x10,5x15 besteld, ga ze een zaterdag monteren en kijken of ze aanlopen. Anders gaat er een 3,5 inch liftkit onder.
  7. Ik heb bij mijn grand cherokee 5,9 de katalysator vervangen door een 3inch rvs pijp en de demper door een 3 inchmagnaflow demper. Hierdoor heb ik een mooie v8 roffel en toch wel voelbaar een vermogenstoename. Lambdasonde achter de katalysator heb ik in de pijp gemonteerd d.m.v een lasmoer, en hier geen foutcodes op, ik moet alleen de eindpijp nog vervangen voor een 3 inch. De originele eindpijp is bij de bocht waar hij over de as heenloopt flink geknepen. De laatste stap worden doug thorley headers, alleen nog wat sparen hiervoor. Volgens de amerikaanse sites zoals speedfreaks schilt een 200 cells magnafow ook een berg. Ik denk toch dat eruit een cherokee 5,9 wat meer power valt te halen.
  8. Hoi, zouden deze ook onder een grand cherokee zj passen. Anders heb ik wel intresse in de 2,5 inch. Mvg Richard
  9. Hoi, ik ben voor mijn cherokee nog op zoek naar een achterruit met werkende achterruitverwarming, slot van de achterklep, bak die in de middenconsole zit. Waar is het evt af te halen. Mvg Richard
  10. Ik heb alleen nog de aandrijfassen en het tune up kitje, de rest is allemaal verkocht
  11. Oke, als het spruitstuk het zou zijn dan zal hij bij warme motor minder geluid moeten gaan maken. Ik zou eerst de compressie even meten, en anders net als wat michel zegt even langs een garage rijden die er verstand van heeft. Misschien valt het wel mee, en anders moet hij weer uitelkaar. Een fris blok erin is ook een optie, ik weet niet hoeveel km jij erop heb staan. Maar van de us forums als speedfreaks begrijp ik dat deze blokken mits goed onderhouden toch wel wat miles kunnen draaien. Je hebt er nu al zoveel geld ingestoken dat het zonde zou zijn om de auto weer weg te doen, eens moet het toch een keer afgelopen zijn met de pech. Ik heb na een kapotte koelfan, governor sensor in de bak, gebroken accumulatorveer in de bak, visco coupler in de tussenbak, kromme schijven, lekke plenumplate pakking en drie afgebroken inlaatspruitstukbouten in de drie maanden dat ik de jeep heb wel eens gedacht waar ben ik aan begonnen. Maar als je dan in de auto stapt, het geroffel van de v8 hoort en de power van de v8 weer aanvoelt weet je weer waarom je zo'n auto gekocht heb. We hebben geluk dat we bijna alles zelf kunnen doen en als je de onderdelen uit de us laat komen valt het allemaal wel mee. Koop je een jonge gebruikte auto, daar kan je 5 grand cherokee's zj van kopen. En gaat daar wat van kapot dan ben je ook penning zestien kwijt, denk aan de dubbelmassa vliegwielen, gekoelde egr kleppen, brandstofpompen enz. We horen het wel en succes ermee.
  12. Loopt hij wel op 8 cilinders, het is net of een uitlaatklep open blijft staan. Loopt hij wel op 8 cilinders zou ik je uitlaatspruitstukken controleren of ze niet gescheurd zijn of de pakking ergens lekt of een bout afgebroken. Succes ermee.
  13. Hoi, ik ben op zoek naar een nette set velgen voor een grand cherokee zj. Dus steek 5x114,3, moeten wel 8j breed zijn. Alvast bedank Mvg Richard
  14. Voor zover ik weet, heeft een 5.9 geen transmisiekoeler. Heb die van mij uit elkaar en er zit alleen een radiateur en condensor voor de airco in, de leidingen van de automaat die in de radiateur zitten zijn volgens mij niet om te koelen. Alleen om te zorgen dat vooral in de winter de automaatolie niet te koud blijft, wel zit er in de bak een temperatuursensor die op de VIC aangeeft als de olietemperatuur te hoog word. Ik ben bezig om een externe oliekoeler met thermostaat in te bouwen, zodra de olie te warm word gaat de thermostaat open en gaat de olie door de externe koeler. Hier in NL heb je zoiets niet nodig, maar ik ga met een caravan van 1500kg de Alpen in en dan lijkt het me wel handig. Voor de automatenbak bij een 5.9 hoef je niet bang te zijn, zolang hij soepel schakelt en je vervangt de olie en filter om de 40.000km dan gaat er weinig kapot. Zoals gezegd word is onderhoud vooral bij de 5.2 en 5.9 erg belangrijk. Heb hiervoor 4 jaar eeneen cherokee xj gehad en nooit geen problemen. Nu met de zj 5.9 blijkt wel als deze weinig onderhoud hebben gehad wel gevoelig zijn, veel kwaaltjes zijn dat de bak in zijn tweede of derde trap blijft staan, de pakking van de plenum plate die doorslaat, de electrische fan die maar op 1 stand werkt enz. Dit zou ik allemaal wel controleren voor je op vakantie gaat, de techniek is op zich allemaal wel eenvoudig en voor iemand die een beetje handig is zelf te doen. Maar ja, als je op vakantie gaat zie je ook veel nieuwe auto's met pech staan. Dus alles goed checken bij een garage die er verstand van heeft en lekker gaan, ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt. Succes
  15. Klopt, die passen ook op de wrangler. Zondag ben ik er niet, de jeep ligt uitelkaar. Ik kan ze wel opsturen, ze passen in de brievenbus dus de verzendkosten zullen rond de 3 a 4 euro zijn. Grtz richard
×
×
  • Nieuwe aanmaken...