Spring naar bijdragen

Ombouw Van 2.5 L Naar 4.0 L


Bleek
 Share

Recommended Posts

Het was nu goed maar had nog steeds een remverschil van 20 % dus zit binnen de norm maar toen ik op die rollenbank stond zat de beste man te wachten totdat mijn banden zouden blokkeren en dat gebeurde dus niet dus ik heb het idee dat hij nog steeds niet de volle 100% remt aan de achterkant.

Hij is ontlucht maar ja wie weet zit er nog wel wat in maar het pedaal voelt goed aan en zakt ook niet weg dus lucht lijkt me van niet. Misschien de verdeler aan de slechte kant o.i.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook lang problemen gehad met de remmen van mijn yj, heb eerst nog schijfremmen achter gemonteerd. Maar remde nog steeds niet geweldig. Heb uiteindelijk via Boris een grand cherokee rembekrachtiger gekocht en gemonteerd en daarna remde die als een speer. Heb eventueel nog wel een zo goed als nieuwe rembekrachtiger met hoofdremcilinder van een yj 4.0 liggen maar weet niet of je daar mee geholpen bent. Vergeet niet dat je met je grotere banden en dergelijke meer van je remsysteem vraagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige week gebeld met Ed en hij kwam met de tip dat ik naar de remcillinders moest kijken en dat heb ik gedaan.

Remcillinder helemaal schoongemaakt en nagezien en is in orde volgens mij.

De remmen doen het ook alleen zou ik dat remverschil van 20% tot een minimum willen beperken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Na alle romslomp met de papieren en de apk is de de jeep weer street legal maar ik heb nu het volgende probleempje.

Het volgende doet zich dus voor.

Als ik moet stoppen voor b.v een kruispunt of stoplicht o.i.d en ik begin te remmen gebeurd er nog niks maar als ik de koppeling intrap valt de motor uit. Als je dan de koppeling terug op laat komen slaat hij gelijk terug aan.

Zou dit een vacuum probleem kunnen zijn of moet ik dit ergens anders zoeken?

Stationair loopt hij gewoon goed en als je dan gas geeft en weer los laat blijft hij gewoon netjes lopen.

Foto-TFJAEZSV-G.jpg

Hoe heet die box die onder de stuurstang zit en links onder de computer?

Volgens mij heet het een airbox maar ik heb niet echt een idee waar hij precies voor dient en wat hij doet.

Er zit nog een los slangetje aan maar ik heb geen idee waar hij naar toe moet ,ik zal deze morgen even op de foto zetten zodat het duidelijk is welke ik bedoel. Maar mijn idee is dus dat dit te maken heeft met het stil vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het volgende doet zich dus voor.

Als ik moet stoppen voor b.v een kruispunt of stoplicht o.i.d en ik begin te remmen gebeurd er nog niks maar als ik de koppeling intrap valt de motor uit. Als je dan de koppeling terug op laat komen slaat hij gelijk terug aan.

Gewoon een feature; start stop systeem, hebben ze ook in de allernieuwste JK's :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bleek

Die ronde pot is een koolstoffilter tbv de ontluchting van de benzinetank, zitten 3 aansluitingen op 1 dikke slang naar de tank, 1 naar de luchtfilterbox en 1 dunne naar het inlaatspuitstuk, deze trek onder vacuum een klepje open.

Als je het stelschoefje in het gasklephuis een beetje uitdraaid blijft hij wel lopen bij het benaderen van een kruising, bij starten zal hij dan ook een fractie van een seconde naar een 1000 toeren gaan en wordt daarna meteen teruggeregeld naar ongeveer 800 toeren.

bewerkt door theo-cj7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

De jeep is nu 2 keer redelijk goed gestest in het terrein en alles lijkt naar behoren te werken echter had ik afgelopen zondag problemen tijdens het lieren.

Ik moest een redelijk eindje lieren daar ik redelijk goed vast zat, nadat ik een stukje aan het lieren war viel de stroom volledig weg in de jeep het voltmeterje sloeg volledig terug en de motor viel zelfs uit.

Gelukkig starte hij vrij snel weer maar zodra ik het knopje in drukte voor de lier viel hij weer helemaal weg.Nadat ik hem een poosje had laten draaien op een wat hoger toerental kon ik de lier weer bedienen en deed hij het weer een stukje om daarna weer helemaal weg te vallen en zo ging dat een paar keer totdat ik eindelijk verlost was uit mijn zeer natte omgeving :P

Dus ik denk dat de accu zijn beste tijd wel gehad heeft en ik mag gaan uitkijken voor een andere (tips en advies zijn wederom welkom). Of moet ik kijken naar een andere oplossing zoals een tweede accu plaatsen o.i.d.

Foto-VMRQMEQQ-G.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat daar ook al aan te denken maar ik heb al zoveel merken voorbij zien komen :D maar hopelijk lost dit het lier probleempje op.

Zit een beetje te twijfelen tussen deze 2

Exide 900DC deep cycle accu 12 volt

http://roan4x4.nl/images/exide9001.bmp

bewerkt door Bleek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...