Spring naar bijdragen

Ombouw Van 2.5 L Naar 4.0 L


Bleek
 Share

Recommended Posts

Oke,en hoe zit dat bijvoorbeeld met de sensoren van de oliedruk en temperatuur,zijn die van een 4.0 op de meters van een 2.5 aan te sluiten?

Voltmeter lijkt me geen probleem.

Blijven nog over de toerenteller en Km-teller...

Tis bij Kenzo ook gelukt, dus t zal bij jou ook wel. Bleek kan igg zijn klokken uit de oude 4.0 hergebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals gepland vandaag de motor steunen over gezet maar wat een rot klusje was dat zeg de steunen aan de bijrijders kant gingen nog wel maar die aan de bestuurders kant zaten echt goed vast maar goed beetje slijpen en een grote hamer doet wonderen natuurlijk.

Steunen uit de witte geslepen

Foto-MJXG7TYC-D.jpgFoto-DSOEGXBZ-D.jpg

En die van de 4.0 er in gezet

Foto-LBRBTQ3A-D.jpgFoto-4MNC4KJK-D.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke,en hoe zit dat bijvoorbeeld met de sensoren van de oliedruk en temperatuur,zijn die van een 4.0 op de meters van een 2.5 aan te sluiten?

Voltmeter lijkt me geen probleem.

Blijven nog over de toerenteller en Km-teller...

Als de auto's uit het elfde generatiejaar komen is er geen probleem: mechanisch of electisch, die zijn voor 4.0 en 2.5 hetzelfde.

Als de

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou vanmiddag alles klaar gemaakt om het blok op zijn plek te hangen en vanavond begonnen met het plaatsen.

Foto-XYDRAFFG-D.jpgFoto-EZEMIC48-D.jpg

In het begin een beetje lopen kloten met de stroppen e.d om de juiste hoogte en schuinte en afstand te krijgen.

Foto-ZVJHFWKT-D.jpgFoto-HW4PEYTT-D.jpg

Foto-Q3MFQGL3-D.jpgFoto-3ZGTSGC8-D.jpg

Voor als nog verloopt het allemaal redelijk vanavond had ik gelukkig hulp van mijn broer want een paar extra handjes is toch wel makkelijk met het plaatsen.

Nu alles aan sluiten en dan kijken wat er "overblijft" en daar een oplossing voor zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag niet zoveel gedaan alleen even gekeken voor de bedrading en aansluitingen.

Nu kwam ik het volgende tegen ,

De aansluiting op de tussen bak van de 4.0 is anders dan die erop zat dus die moet ik over zetten wat op zich niet zo

bewerkt door Bleek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

op je bak zit een schakelaar voor de achteruit verlichting. die zit volgens mij in dezelfde kabelboom als de 4wd schakelaar van je tussenbak.

Ah oke dat zou kunnen ja maar dan zou ik ook zoiets in het chassis richting tank moeten vinden bij de 2.5

Morgen zal ik eens goed zoeken vandaag gaat hem niet worden.

Zo kom ik nog wel het 1 en ander tegen denk ik want zo zit er op de vacum disconnect van de 4.0 een elektrische aansluiting en op die van de 2.5 niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen heb ik de computer erin gehangen en de master clutch cillinder terug geplaatst en een box wat volgens mij de air box is ?

Foto-JCVSMRBG-D.jpg

En de computer met wat volgens mij de airbox is (correct me when i'm wrong)

Foto-TFJAEZSV-D.jpg

Morgen wat onderdeeltjes halen zoals een olie druk sensor en een pakking voor de uitlaat zodat die er onder kan en ik de tussenbak definitief kan vastbouten.

Dan is het volgens mij de accu erin en starten althans dat hoop ik. :huh:

bewerkt door Bleek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag eigenlijk een beetje aan het prutsen geweest en weinig opgeschoten :no:

Ik ging dus de remmerij overzetten van de 4.0 naar de 2.5 althans dat dacht ik maar dit (wat ik eigenlijk kon verwachten) paste dus niet. Gezien dat er onder 4.0 nieuwe klauwen en blokken zaten leek het me handig om die voor de 2.5 te gebruiken want die zijn op.

Het

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen even met de uitlaat aan het stoeien geweest ik moet nog even wachten tot ik weet wat de definitieve hoogte word van de tussen bak dus met het laatste gedeelte wacht ik even zodat ik beter kan zien waar ik uit ga komen.

Ook begonnen met de remcilinders uit elkaar te halen ik moet zeggen een beetje imal ertussen doet wonderen om de die vastgeroeste cilinders er uit te halen.

De rvs apsorptie demper die er nu tussen komt :P en de cilinder uit de remklauw

Foto-ABFPTPJF-D.jpgFoto-UUBOKH4N-D.jpg

Binnenkant van de remklauw die moet nog wel even schoongemaakt worden natuurlijk zodat het revisie setje er gemakkelijk in gaat.

Foto-36NI7GQV-D.jpg

bewerkt door Bleek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De olie druk sensor is ook binnen gekomen vanmiddag en morgen kan ik de verdeler kap halen als het goed is en dan de radiator vullen en dan...... :rolleyes:

Nu zat ik zomaar te denken om de uitlaat langs de zijkant er uit te laten komen dus morgen eens kijken of dat een beetje fatsoenlijk te realiseren is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...