Spring naar bijdragen

Ombouw Van 2.5 L Naar 4.0 L


Bleek
 Share

Recommended Posts

Tussenbak hangt nu volledig en de hoek van de as is netjes zo dacht ik.

Foto-B8B38S6Y-D.jpg

Accu met de steun voor de zekeringenkast welke ik van de donor heb afgeslepen omdat de steun van de 4.0 niet past hier (wel pas te maken maar dit leek mij makkelijker)

Foto-WEIWSPGB-D.jpg

De nieuwe langere remslangen gemonteerd.

Foto-8GA8SFYG-D.jpg

De pookjes waar ik misschien nog wat moet weg halen uit de body maar ik denk dat het net zal gaan.

Foto-CZPCJZCJ-D.jpg

Tja bijna zover

Foto-O6WVLJW6-D.jpg

Zit nog te twijfelen wat ik met de eindpijp van de uitlaat ga doen normaal ligt het laatste stuk over de achter as maar dat is in principe niet nodig lijkt me dus ik denk dat ik hem net achter het achterwiel laat komen of ik doe er nu een bochtje aan naar beneden toe en laat hem zo.

Is het verstandig om hem door de bladveren te steken aangezien ik nog nooit gezien hebt dat deze zover buigen dat de uitlaat bekneld zo kunnen raken.

Foto-ABFPTPJF-D.jpg

Vanmorgen ook maar weer de remklauwen uit elkaar gehad want ik vertrouwde iets niet en wilde het zeker weten dus alles weer gedemonteerd en zag dat de veertjes die je er rond klikt niet goed zaten dus het is altijd goed om te checken als je twijfeld.

Koppeling staat ook weer op druk en voelt goed aan.

Het kabeltje waar ik het eerder over gehad heb wat bij de donor boven op de tank lag is dus de aansturing van de benzine pomp en moest dus ook over gezet worden.

Verder vandaag de bende eens een beetje opgeruimd want er lag ondertussen een kuub zand op de grond daar. :P

bewerkt door Bleek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat als ik hem terug op zijn wielen zet er niet veel zal veranderen aan de hoek van de as :unsure:

Is er een maatstaf met hoeveel graden hij mag zijn of waar hij tussen moet zitten?

Er zit nu een koker profiel tussen het chassis en de skidplate om de bak te verlagen dus daar zou ik mee kunnen spelen natuurlijk maar als de bak hoger komt te hangen veranderd de hoek wel maar ook de lengte van de as dus is de vraag weer of het schuifstuk lang genoeg is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er een maatstaf met hoeveel graden hij mag zijn of waar hij tussen moet zitten?

Als je de centerlijn van je uitgaande (bak zijde) en ingaande (pinion zijde) maar in de gaten houdt. Ideaal is deze parallel te hebben.

Om te kijken of het schuifstuk lang genoeg is, til je de wagen even op aan de achterzijde, waarbij je achteras maximaal uitveert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om te kijken of het schuifstuk lang genoeg is, til je de wagen even op aan de achterzijde, waarbij je achteras maximaal uitveert.

Om te kijken of het schuifstuk lang genoeg is, til je de wagen even op aan de achterzijde,

Dat doe ik even ja :whistle:

Maar goed ik zet hem op zijn wielen en zal een foto maken vanaf de zijkant dan zien we (jullie) het zo, ik heb daar weinig kaas van gegeten zeg maar :P vandaar dat ik dacht dat het wel goed zat.

bewerkt door Bleek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om te kijken of het schuifstuk lang genoeg is, til je de wagen even op aan de achterzijde,

Dat doe ik even ja :whistle:

Hi-jack onder de bumper.......

Maar goed ik zet hem op zijn wielen en zal een foto maken vanaf de zijkant dan zien we (jullie) het zo, ik heb daar weinig kaas van gegeten zeg maar :P vandaar dat ik dacht dat het wel goed zat.

Ken je de truck met het waterpas? Kijk maar even in mijn CJ project topic.......

-edit-

Ik zie net dat de foto.s weggevallen zijn.......hier dus: -klik-

bewerkt door Ab
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag nog wat kleine dingetjes gedaan zoals een nieuw olie filtertje en het draadgat waar de lambda sonde in zit even opgeschoond met een tap want de draad was niet echt lekker meer.

Ook een start knopje gemaakt omdat ik toch een kortsluitinkje had gemaakt in het dashboard dus moet nu op de knop drukken om te starten maar dat doen de nieuwe wagens tegenwoordig allemaal ;)

Heb alleen nog een probleempje met de waardes van de benzine en temperatuur want die slaan maximaal uit en blijven zo staan dus dat weet ik nog niet hoe dat komt of hoe ik dat kan/moet verhelpen.

Heb nog een paar fotootjes gemaakt ook.

Even de voorwielen er onder gezet en een foto vanaf de zijkant gemaakt dus misschien is het zo duidelijker wat de hoek van de as betrefd

Foto-XENN74LO-D.jpgFoto-EPBNLURT-D.jpg

De startknop

Foto-VNFCYCXM-D.jpg

Hier nog de bedrading naar de benzine pomp die nog gesoldeerd moet worden.

Foto-AALUFPYT-D.jpg

Morgen eens beginnen met de achterremmen te vervangen denk ik.

Voor de Facebookers onder ons.

http://www.facebook.com/photo.php?v=295892340503981

bewerkt door Bleek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een start knopje gemaakt omdat ik toch een kortsluitinkje had gemaakt in het dashboard dus moet nu op de knop drukken om te starten maar dat doen de nieuwe wagens tegenwoordig allemaal ;)

Das vet! Heb ook al een rode ronde startknop liggen (honda look-alike).

Wil dit ook op de middenconsole maken (wat nog ontworpen dient te worden ;))

Verder goed bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag ''even'' gekeken waarom mijn benzine meter zo uitsloeg nadat we geknipt hadden en de nieuwe stekker hadden aangesloten.

Ik kwam er achter dat als de stekker niet zat aangesloten de meter dus ook zo hard uitsloeg en max aangaf dus mijn idee was om de oude bekabeling terug op te snorren en deze bij de nieuwe aan te koppelen wat dus ook gelijk het probleem oploste. :thumbsup:

Nu heb ik nog een temperatuur meter die volle bak uit slaat om na een paar seconden weer terug te zakken.

Ook mijn olie druk meter geeft maximaal aan dus die 2 moet ik nog uit zoeken of heeft iemand een idee hoe of wat ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi bleek

goed bezig met de motor swamp

wat betreft de metertjes die max uit slaan zou dat niet te

maken kunnen hebben die van een 2,5 en die van een 4-ltr

een verschillende weer stand hebben

Nee, is van een 2.5 en 4.0 gelijk (bij wrangler), bij cherokee is de weerstand van de brandstofpomp precies andersom, maar dat is simpel op te lossen (speelt trouwens bij Patrick geen rol)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal ook wel goed komen denk ik Jeffrey althans dat hoop ik dan toch ik moet gewoon even uitzoeken wat er aan de hand is en of ik toch nog niet iets vergeten ben.

Er zit een nieuwe olie druk sensor in dus daar kan het niet aan liggen lijkt me dat hij volledig uitslaat maar misschien is de kabel er naar toe beschadigd.

Temperatuur weet ik nog niet er is een

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat als ik hem terug op zijn wielen zet er niet veel zal veranderen aan de hoek van de as :unsure:

Is er een maatstaf met hoeveel graden hij mag zijn of waar hij tussen moet zitten?

Er zit nu een koker profiel tussen het chassis en de skidplate om de bak te verlagen dus daar zou ik mee kunnen spelen natuurlijk maar als de bak hoger komt te hangen veranderd de hoek wel maar ook de lengte van de as dus is de vraag weer of het schuifstuk lang genoeg is?

Tom Wood zegt:

http://www.4xshaft.com/ - Tech Info - What type of driveshaft

With a conventional two joint drive shaft you need to keep the out-put of the transfer case & the pinion parallel within 1 degree, and in relationship to either the drive shaft should be running at absolutely no greater than 15 degrees (this is a pushed limit).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Maarten.

Vanmiddag stonden de achteremmen op het programma en het benzine lek.

Het benzine lek was iets simpels en dus ook snel opgelost door een klein stukje slang weg te snijden en een nieuwe slangenklem dus dat stelde niks voor.

Toen begonnen aan project nieuwe achteremmen steken begonnen en dat viel me eigenlijk tegen want toen ik hem uit elkaar haalde sprongen er gelijk een paar veertjes weg en nu moet ik dus een beetje uitzoeken hoe en waar ze zaten.

Ik vind het maar een muggel werkje met al die veertjes e.d maar goed het zal moeten gebeuren.

Omdat het morgen hemelvaart is en er dan altijd een oldtimer show is hier in Axel stond er een Jaguar hier in de schuur en was ik dus snel afgeleid :whistle: Samen met de bestuurder de Jag even topless gemaakt voor morgen en er even bij staan kwijlen natuurlijk man wat een machine het is dan ook nog een speciale Les Mans uitvoering en dit type heeft die race dan ook meerdere malen gewonnen.

Foto-UIJUIO8J-D.jpgFoto-ULWRYBRI-D.jpg

Ik weet het is even geheel off topic maar goed moet kunnen dacht ik zo.

Morgenochtend hopelijk de remmen erin en dan ben ik ver klaar voor een test rondje :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen de achter remmen gestoken en 1 kant ging lekker en de bestuurders kant wilde niet zo vlotten al met al alles in elkaar gekregen met als resultaat dat dus de bestuurders kan alleen achteruit kan draaien en er vooruit geen beweging is in te krijgen en ik heb geen idee wat er mis kan zijn want alles zit naar mijn ziens gewoon goed in elkaar.

Ook kwam ik er achter dat ik niet kan schakelen terwijl de motor draaid de koppeling voelt goed aan maar krijg hem niet in de versnellingen, als hij stil staat kan ik wel schakelen. Ik heb de Jeep met de achterwielen omhoog gezet en zo geprobeerd om er beweging in te krijgen maar geen beweging,toen ik hem in de versnelling starte ging rechtsachter gewoon draaien maar de bestuurders kan staat zo vast als een huis.

Ik heb nog wat dingen gecontroleerd en ik heb dus alleen stads lichten aan de voor kant en mijn zijknipperlichten in de fenders doen het niet ofwel er zit nog een stroom probleempje vrees ik.

Al dit en de moeizame laatste dagen en de tijd die ik er nu in aan het steken ben heeft mij doen besluiten om de Jeep waarschijnlijk te gaan schorsen aangezien hij 1 jun gekeurd moet zijn en ik ook nog een rdw keuring moet laten doen.

.

bewerkt door Bleek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de uitlaat gemaakt en geplaatst en het andere voorscherm weer terug geplaatst accu bak vastgezet en nog wat bekabeling weggewerkt.

Ook kwam ik er achter dat mijn gas pedaal wel heel soepel ging maar ja dat is meestal als er geen gaskabel aan vast zit :rolleyes: dus deze uit de donor gehaald en geplaatst.

Verder de schakelpook weer terug gemonteerd ..

In zoverre is de Jeep nu klaar m.u.v de volgende punten.

- toerenteller doet het niet

- temperatuurmeter slaat volledig uit

- oliedruk meter slaat volledig uit.

- rem links achter werkt niet goed ik kan het wiel wel achteruit draaien maar niet vooruit.

- hij schakeld niet als de motor draaid, bij stilstaan kan ik gewoon schakelen maar met draaiende motor krijg ik hem niet in zijn versnelling.

Misschien dat er morgen nog even iemand langs komt om te kijken hoe of wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...