Spring naar bijdragen

Ombouw Van 2.5 L Naar 4.0 L


Bleek
 Share

Recommended Posts

He Bleek wat dacht je van een zwaardere dynamo,160A bv. Ik had het zelfde probleem toendertijd met mijn Cherokee maar nadat ik een zwaardere dynamo in de USA had gekocht geen problemen meer gehad.

Een 2de accu is natuurlijk ook een optie maar ook geen goedkope.

bewerkt door jeeped
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had jij die problemen niet met de witte toendertijd? Jij hebt toch dat liertje ook altijd goed gebruikt :P

Op zich wel een goed plan van die zwaardere dynamo en dat in combinatie met een andere accu moet dat goed komen. Ik weet niet wat de standaard dynamo van een 4.0 leverd eigenlijk maar neem aan dat ik ook hier ergens een zwaardere kan krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had jij die problemen niet met de witte toendertijd? Jij hebt toch dat liertje ook altijd goed gebruikt :P

Op zich wel een goed plan van die zwaardere dynamo en dat in combinatie met een andere accu moet dat goed komen. Ik weet niet wat de standaard dynamo van een 4.0 leverd eigenlijk maar neem aan dat ik ook hier ergens een zwaardere kan krijgen?

Weinig problemen gehad weleens in Inor gehad dat ik dus de hele accu leegtrok maar dat was een vrij lange helling die ik omhoog moest.

Zo'n zware dynamo is in de States veeeeeel goedkoper dan hier.Ik betaalde er toen (een jaar of 8 geleden )115,- dollar voor.

De standaard dynamo is volgens mij 60A in ieder geval niet veel meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest nu dus ook een heel stuk lieren.

Nu weet ik niet welke accu ik erin gestoken heb toen ik klaar was met de ombouw of die van de 2.5 zit er in ofwel die de 4.0 want beiden waren nog goed.

Ik zal eens rondspeuren voor zo'n dynamo bedankt voor de tip. :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Kan ik zien op de dynamo hoeveel hij leverd eigenlijk?

Ik ben even aan het zoeken geweest maar volgens mij kan ik de dynamo's uit(om) wisselen met elkaar dus als Ed daar toendertijd een zwaardere in heeft gezet kan ik net zo goed die er vanaf sleutelen gezien dat het 2.5 l blok toch maar in een hoekje staat.

Kan iemand mij dit met zekerheid zeggen of je de dynamo van een 2.5 in een 4.0 kan zetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Zo ondertussen blijven we lekker bezig aan de jeep  :P

De pignon lagers ligger er uit dus besloten om de as er van onder te halen en er een andere onder te steken.

Of er komt dezelfde as terug onder of er komt een ford 8.8 as onder maar daar moet ik nog wat van gaan bekijken komend weekend.

 

Dus vanmiddag begonnen om de as er vanonder te halen (wat overigens even lastig was zo in je uppie)

Foto-KBESYWS7-G.jpg

 

Ik kreeg alleen de remslang niet los die op de as zit ? gelukkig kreeg ik hem aan de andere kant wel los zodat ik niks hoefde te slopen deze keer..

Iemand een suggestie om die remslang los te krijgen van de as?

Foto-7QO3IDTR-G.jpg

 

Alles ligt klaar in ieder geval voor de volgende as of het nu de ford as word of gewoon de dana 35  :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

En upppppp... :D

 

Na een lange tijd eindelijk weer eens wat gaan doen aan de jeep, Heb eerst een verbouwing thuis gehad en nog wat van die dingetjes dus lag ik stil met het sleutelwerk aan de jeep.

Ondertussen een andere achteras gevonden waar ik zaterdag waarschijnlijk om kan gaan dus dat word het eerste wat er terug onder gezet moet worden zodat ik weer een rollend chassis heb.

Ondertussen heb ik hem geschorst want het schoot toch niet op en tevens besloten om de body er eens af te halen om wat plekken weg te werken en hem dan waarschijnlijk van een nieuw verflaagje te voorzien.

Verder wil ik het dashboard na gaan/laten kijken want met de ombouw is er toch iets niet helemaal lekker gegaan daar en werkt het niet allemaal.

Zo zullen er nog wel wat dingetjes boven water komen maar dat zie ik vanzelf wel weer ik kan in ieder geval weer beginnen, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Nou even een kleine update dan.

 

Nadat ik de as gevonden had en hem eindelijk thuis had, bleek deze met de 10" remtrommel te zijn.

Naar mijn weten niet zo'n groot probleem dus gewoon begonnen met het schoonmaken er van en hem opnieuw in de verf te zetten.

Foto-ZQG66YBF-G.jpg

 

Daarna de remleidingen opnieuw gemaakt want die waren niet zo optimaal meer en nu ik de as toch op tafel had liggen kon ik dat maar beter gelijk doen en heb hem gelijk voorzien van nieuwe remvoering e.d.

Foto-RX6J7GBW-G.jpg

 

Vanmiddag heb ik as terug op zijn plaats gelegd (wat niet meevalt alleen als hij op zo'n hoge tafel ligt) en heb ik hem vast gezet en de remleiding terug aangesloten.

Foto-8TDRO8DS-G.jpg

 

Even snel een band er op gelegd :thumbsup:  

Foto-ZTD6SX4P-G.jpg

 

Waar ik nu tegenaan liep was dat de kabel van de handrem links achter te kort is.

Weet iemand of er verschil van lengte is tussen de kabels van de 9" gladde trommel en de 10" geribbelde trommel?

De kabel van rechtsachter is overigens wel goed van lengte, en bij de linkse kom ik zo'n 5cm tekort ?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de "laatste"dingetjes na gekeken en mijn diff gevuld  en een proefritje gemaakt en tot nu toe loopt hij goed en hoor ik geen rare geluiden er vanonder komen dus ik denk dat het goed is allemaal.

Nog wel hulp gekregen van mijn zoontje, hij is nu 2.5 maar vind het geweldig als hij mag helpen (en ik vind dat ook natuurlijk)

Foto-K4TBPQXP-G.jpg

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb overigens mijn diff deels bijgevuld met Lucas oil

 

Foto-VOMPQIPQ-G.jpg Foto-YGU7NNIY-G.jpg

 

Een vriend van mij heeft dit in de schappen staan en is zeer tevreden over dit spul, ik heb een proef opstelling gezien met allemaal tandwielen zodat je het verschil kunt zien tussen 

olie waar dit is bij toegevoegd en olie zonder en het verschil is duidelijk te zien.

Het vervangt ook gelijk je LS toevoeging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De olie blijft veel beter aan de tandwielen zitten/plakken en heb je naar mijn mening een veel betere smering

De proef opstelling is zo gemaakt dat er 2 rijen met 5 tandwielen boven elkaar zitten.

Bij de rij waar niks is toegevoegd zie je dat als je de tandwieltjes laat draaien ze bij het derde en het vierde tandwiel al veel olie zijn en dus smering kwijt ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Zo weer eens het stof er af blazen.

Nadat de jeep een poosje geschorst is wil ik toch weer een apk er op krijgen en nog wat puntjes aanpakken die nog open stonden.

Allereerst maar eens nieuwe remblokken steken want die hebben het laatste modderbadje niet meer overleefd geloof ik. Verder heb ik het probleem met de km teller opgelost als het goed is en nu ben ik nog bezig met de kachel ventilator maar dat wil nog niet echt helaas.

De blower wil maar niet werken dus heb ik het dashboard open gegooid om de bedrading te bekijken of ik niet iets vergeten ben of dat er iets los zit maar ik kom er eigenlijk nog niet helemaal uit.

Foto-XHMR46NH-G.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk geen idee welke stekkertje dat zou moeten zijn.Er moet dus onder de accubak nog een stekker zitten voor de kachelunit ? Heb je er misschien een fotootje van ?

Ik heb er geen foto van, maar het is een plat enkelpolig stekertje bij de blowermotor (past een amp schuifstekertje op). Er zijn dus ook versies met een tweepolige steker onder het dashboard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...