Spring naar bijdragen

hoe "zuinig" is die van jou?


DarkGreen
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Reacties 180
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Afgelopen week lekker rustig ruim 650 km gecruised over de snelweg met 1 tank. Gemiddeld 1:9!!
Flink zo !

maar... twee vraagjes:

1) wat zat er in de tank ?

2) wat is de snelheid wat jij rustig cruisen noemt ?

Kan als het goed is 78 liter in(bezine)

650 km achter een vrachtwagen gezeten??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZJ 5.2 met roofrack 1:5,5 (zonder 1:7)

YJ 2,5 laatste meting 1:8,2

Niet alleen hybrides zijn ongunstig; heb nu een Alhambra 2.0 TDI "Ecomotive"; men maakt reclame dat deze wagen de groenste in zijn klasse is...ik rijd 1:14 op diesel :blink:

Mijn keuze is ook ingegeven door de bijtelling; met het C-label heb ik geen extra BPM en is de cataloguswaarde lekker laag.

Zo zit ik dus te wachten op m'n leasebak: volvo V50 drivE start/stop

Ook in de 20% bijtelling en 't ding moet erg zuinig zijn.

M'n XJ zit tussen de 1:5 en bijna 1:10. Het laatste alleen bij snelwegkilometers. De meter staat nu op gemiddeld 16,3:100 (da's ongeveer 1:6,3).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt met de zj wel mee ik tank elke keer rond de 50 euro , soms twee keer op een dag

Dat is een variant op het vlaamse boertje die zei: " wat zitten jullie altijd toch te klagen dat die benzine duurder wordt... ik heb daar geen last van zegtie, ik tank altijd 20 euro...":lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Pas mijn Cherokee bwj. 1989 naar Hongarije gereden samen met een vriend. De eerste 400 km 1 op 7.8 de volgende 1100 km ruim 1 op 9:). De volgauto was mijn Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD en deze gebruikte 1 op 15. Maar we zijn niet boven de 115 uit gekomen.

Mijn vrouw rijdt met een wrangler TJ 1 op 5 in de stad en 1 op 7.5 op de snelweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

k hou m'n hart vast voor de reacties, maar goed...:yes:

Als ik alleen de eerste helft van de tank leeg rij loopt m'n YJ uit "95 een heel nette 1:8,5 tot 9.

Rij ik de tweede helft ook zo'n beetje op (en dat bereken ik met het aantal getankte liters, en niet vanaf de brandstofmeter) dan wordt het weer 1:7.

Schiet mij maar lek, ik snap het niet, maar ik sta bijde pomp als hij half leeg is!

Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

mijn yj loopt 1 op maakt me niet uit

hobby kost geld

kan het niet meenemen

1 life live it

als ze zuinig waren geweest dan had elke jan *** er in gereden

net als die jap shit.

zo blijft het voor de echte liefhebbers

maar ongeveer 1 op 3 a 4 in de stad

bewerkt door sjohnnieenanita
Link naar opmerking
Deel via andere websites

k hou m'n hart vast voor de reacties, maar goed...;)

Als ik alleen de eerste helft van de tank leeg rij loopt m'n YJ uit "95 een heel nette 1:8,5 tot 9.

Rij ik de tweede helft ook zo'n beetje op (en dat bereken ik met het aantal getankte liters, en niet vanaf de brandstofmeter) dan wordt het weer 1:7.

Schiet mij maar lek, ik snap het niet, maar ik sta bijde pomp als hij half leeg is!

Leo

De brandstof meter van een YJ is nooit betrouwbaar geweest, dat is mijn ervaring. de vorige dutch rebel(YJ) bleef de meter heel lang op full bij de laatste 30 liter ging die pas zakken...

Bij de tj die ik nu rij is het heel erg verschillend.

Vorige jeep weekend 1 op 11 gereden....:lol:

330 km en 30 liter verbruikt. maar dan wel met 80/90 km/u achter een caravan aan slipstreamen.

Als ik er doordeweeks mee na het werk rij is het gewoon 1 op 5.

260 km en 55 liter verbruikt.

en iedereen met een zware rechtervoet en die het geluid van zijn jeep erg mooi vind klinken staat vaker te tanken.

Als je zuinig wil gaan rijden, neem de fiets

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...