Spring naar bijdragen

hoe "zuinig" is die van jou?


DarkGreen
 Share

Recommended Posts

Net met Darkgreen kwart tank opgestookt....nog echt maar 19 km gereden...yep. Das 1:1,5.

kleine stukjes naar mijn werk van 2,5 km, en verder moest ik nergens zijn, vooral met koud weer heb ik daar wel last van. In de zomer haal ik wel 1:5.

Lange afstanden in zijn 5 haal ik 1:6 tot max 1:7.

In zijn 4 moet ik 1:8 kunnen halen, moet ik nog steeds eens ff uittesten op langere afstand. (32'ers eronder)

...en checken jullie toch altijd weer bij de pomp ff hoe "zuinig" je weer was dit keer? :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 180
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sinds augustus 2007 houd ik alle tankbeurten bij voor mijn Grand. Netjes in een excel bestand met grafiekjes en wel. Ik rij op gas, en voor benzine hield ik het ook bij maar ben ik mee gestopt.

Je kan echt heel mooi het verschil tussen zomer en winter zien, verbruik per jaar/maand/week etc. Ik vermedlt er ook vaak bij wanneer ik een beurtje heb uitgevoerd, of andere banden heb gemonteerd en wanneer ik in het terrein reed.

Ik rijd met mijn Grand een jaar gem. van 1 op 5,351. Kleine stukjes rijd ik niet veel. Op lange ritten (>300km) kan ik 1 op 6,2 gem halen.

Voor de YJ hou ik het niet, dat wil ik niet weten :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik houd het net als Ramon bij in een Excel-sheet.

Langdurig gemiddelde ligt zo'n beetje bij mij op 1 op 6,5

Zitten lagere ritten bij, maar ook de bijna dagelijkse ritjes van 2 km naar de sportschool.

Vind ik op zich wel netjes. Heb 33-ers eronder en 1:3.73 overbrenging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal wel een "mannending" zijn, want ik heb er geen last van.... :lol:

Ben het wel telkens van plan, maar heb nooit echt de fut om het allemaal te gaan uitrekenen. Ik heb nog wel alle bonnetjes van sinds ik de ZJ gekocht heb, maar uitrekenen... Nee.

Ik merk wel dat de ZJ zuiniger rijdt sinds de LPG eruit is. Maar hoeveel precies? Op lange stukken red ik 1 op 8. En korte stukken rijd ik niet, daar hebben we de scoobiedoo mobiel voor, of de fiets of de benenwagen...

Ga er ook niet meer of minder door rijden en we eten er ook niet minder door (en anders gaat er eentje de deur uit :yes:).

Een Jeep of een mond? :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mannen- of vrouwen-ding ????? :D is volgens mij een ander onderwerp:wacko:

Weet voor wat betreft het verbruik dat mijn 4.7 WJ met 32-ers en 4 inch verhoging gemiddeld op gas zo'n 1:4.5 rijdt. Compenseer ik dan de tellerafwijking (die wijst zo'n 9% te weinig aan) dan kom ik op 1:5 tot 5,5 op de langere afstanden.

Ik meet het U.P.N. ( uit pure nieuwsgierigheid ) het maakt me verder niet uit, JEEP rijden is een dure hobby, maar ik heb iedere keer weer veel lol met die V8 en dat cherry bomb geroffel !:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meet het U.P.N. ( uit pure nieuwsgierigheid ) het maakt me verder niet uit, JEEP rijden is een dure hobby, maar ik heb iedere keer weer veel lol met die V8 en dat cherry bomb geroffel !:wacko:

Idd

Is mijn eerste auto en was wel benieuwd hoeveel hij verbruikte en hoeveel ik ongeveer reed en sindsdien houd ik het nog elke keer bij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...