Zwanenp Geplaatst June 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2012 Ik betaalde ook ongeveer 23 euro. Durfde het niet aan om mijn APK te lang te laten verlopen( 7 mei ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 3, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2012 Ah...... dat oldtimer verhaal was mij niet helemaal duidelijk op de website van de RDW. Ik vond al dat de tarieven flink gestegen waren..... Nu had ik 14 mei gemoeten, dus dat valt nog wel mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst June 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2012 Ah...... dat oldtimer verhaal was mij niet helemaal duidelijk op de website van de RDW. Ik vond al dat de tarieven flink gestegen waren..... Nu had ik 14 mei gemoeten, dus dat valt nog wel mee Heb vorig jaar ook mijn apk laten verlopen en dacht komt wel goed. Kwam ook goed na 2 boetes hahahaha. Tegenwoordig zijn ze snel met boetes sturen als je apk verlopen is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst June 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2012 Volgens mij gaat dat nu automatisch na enkele dagen, wij laats ook een gehad, 2 of 3 dagen te laat met schorsen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst June 4, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 4, 2012 als je schorsing verlopen is sturen ze binnen 1-2 dagen een nieuwe tennaam stelling en vanafdan moet weer wegenbelastingbetaald worden , verzekering en apk als je te laat bent met apk, en je wordt aangehouden, meteen een bon anders automatisch na ca 60 dagen ga je dan nog niet volgen er vanzelf meer, hoef je niet eens de weg voorop te gaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DEEF Geplaatst June 4, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 4, 2012 ziet er strak uit Ab !! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 13, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 13, 2012 APK is weer achter de rug, en goedgekeurd. Afgelopen weekeind een beetje mee gespeeld in 2wd, en een kleine 200km mee gereden. Automaat bevalt goed, geen rare dingen tot nu toe. Wel moet er nog wat aan de uitlaat gebeuren, de routing langs de bak bevalt me niet helemaal. Voorste aandrijf as is nu aan de beurt. Recht uit vanaf de tussenbak gaat niet doordat de oliepan van de automaat te breed is. De oplossing, een aandrijfas met een bochtje...... Dit is een fototje van een "two piece driveshaft" van Tom Woods, zoiets moet het worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst June 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2012 APK is weer achter de rug, en goedgekeurd. Afgelopen weekeind een beetje mee gespeeld in 2wd, en een kleine 200km mee gereden. Automaat bevalt goed, geen rare dingen tot nu toe. Wel moet er nog wat aan de uitlaat gebeuren, de routing langs de bak bevalt me niet helemaal. Voorste aandrijf as is nu aan de beurt. Recht uit vanaf de tussenbak gaat niet doordat de oliepan van de automaat te breed is. De oplossing, een aandrijfas met een bochtje...... Dit is een fototje van een "two piece driveshaft" van Tom Woods, zoiets moet het worden. Hoe een goed oog op het lager blok, die willen nog wel eens problemen geven in een Jeep applicatie. Goed ding is dat je selectable hubs hebt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst June 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2012 APK is weer achter de rug, en goedgekeurd. Afgelopen weekeind een beetje mee gespeeld in 2wd, en een kleine 200km mee gereden. Automaat bevalt goed, geen rare dingen tot nu toe. Wel moet er nog wat aan de uitlaat gebeuren, de routing langs de bak bevalt me niet helemaal. Voorste aandrijf as is nu aan de beurt. Recht uit vanaf de tussenbak gaat niet doordat de oliepan van de automaat te breed is. De oplossing, een aandrijfas met een bochtje...... Dit is een fototje van een "two piece driveshaft" van Tom Woods, zoiets moet het worden. Ab, Dat probleem had ik ook met de cj toen ik van een QT bak naar een dana 300 overstapte. Deze raakte net de rand van de pan van de automaat. Heb toen een clocking ring gebruikt waarbij de dana 300 nagenoeg recht kwam te liggen. Toen kreeg ik iets meer ruimte. Heb toen voor de zekerheid ook nog wat van de rand van de pan afgehaald. Nu heb ik ongeveer 7 mm ruimte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst June 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2012 Jammer dat de as er niet langs kan, ook niet met een dunnere ( massieve ) asbuis ter hoogte van de automaatbak ? Nou ja, Ieder nadeel heeft z'n voordeel - kun je wel de Dana 300 meteen clocken Hierbij een Link van Dana , blz 13 + 14 gaan over de Multiple Shafts en de hoeken en/of standen van de Yokes http://www2.dana.com/pdf/J3311-1-DSSP.pdf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 14, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2012 Hoe een goed oog op het lager blok, die willen nog wel eens problemen geven in een Jeep applicatie. Goed ding is dat je selectable hubs hebt Lagerblok wordt op een strip gebout, deze las ik weer op het chassis. Vrijloop naven is wel een voorwaarde, deze oplossing is alleen voor "low speed". Ab, Dat probleem had ik ook met de cj toen ik van een QT bak naar een dana 300 overstapte. Deze raakte net de rand van de pan van de automaat. Heb toen een clocking ring gebruikt waarbij de dana 300 nagenoeg recht kwam te liggen. Toen kreeg ik iets meer ruimte. Heb toen voor de zekerheid ook nog wat van de rand van de pan afgehaald. Nu heb ik ongeveer 7 mm ruimte. De TF727 is erg breed, de oliepomp zit zo dik in de weg dat een stukje afslijpen geen oplossing is. Clocken levert voor mij geen winst op, de hoeken van de aandrijfas worden alleen groter. Doevendien gaat de D300 hierbij ook naar achter, wat weer andere aanpassingen vergt. Ik wist wel dat deze bak lastig is met de voorste aandrijfas. Bij verhogingen van 6" en meer staat de aandrijfas pas vrij met inveren. Jammer dat de as er niet langs kan, ook niet met een dunnere ( massieve ) asbuis ter hoogte van de automaatbak ? Nou ja, Ieder nadeel heeft z'n voordeel - kun je wel de Dana 300 meteen clocken Hierbij een Link van Dana , blz 13 + 14 gaan over de Multiple Shafts en de hoeken en/of standen van de Yokes http://www2.dana.com...3311-1-DSSP.pdf Ja, het wordt een dunne as, iets van 1 1/4" geloof ik..... Dikke as is ook lastig. Bedankt voor het linkje! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst June 15, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2012 (bewerkt) Hoi Ab, is dit geen oplossing, een verzwaarde aluminium pan en deze vermaken met een hap er uit. ( weet niet of je dan nog goed uitkomt met je filter). Grt Ed June 15, 2012 bewerkt door Green bear Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst June 15, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2012 Hoi Ab, is dit geen oplossing, een verzwaarde aluminium pan en deze vermaken met een hap er uit. ( weet niet of je dan nog goed uitkomt met je filter). Grt Ed Ed dat ziet er netjes uit maar komt het wel goed als je extreem gaat flexen. loopt hij dan niet aan op de foto? Gr Mies Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst June 15, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2012 Durf ik niet te zeggen, ik zocht een oplossing voor een lekkage van de olie pan van een TH 400 en toen kwam ik deze foto tegen op Pirate4x4.com en dacht even aan Ab . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst June 15, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2012 Durf ik niet te zeggen, ik zocht een oplossing voor een lekkage van de olie pan van een TH 400 en toen kwam ik deze foto tegen op Pirate4x4.com en dacht even aan Ab . Ed, Ik ken een bedrijf die zowel oliepannen voor automaten als motorblokken maakt. Wordt vooral door de dragrace en stockcar jongens gedaan. Tis zeker een goede oplossing alleen moet je wel iemand kennen of even flink in de buidel tasten om dat te laten maken denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 19, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2012 Hier een foto zoals de aandrijfas staat. Dit is met de vooras in normale rij-positie. Foto genomen vanaf chassis zijde. En eentje vanaf bak-zijde. Ruimte tussen de as en pan is nog geen centimeter. Bij inveren raak ik direct de oliepan. Als je dan bekijkt wat er daar aan de bak zit naast de oliepeilstok..... Je ziet wel dat een stukje van de oliepan en/of de bak slijpen geen optie is. Met het voorste deel van de aandrijfas gefixeerd heb ik geen last. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst June 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2012 Zou het toch proberen Albert met een dunner stuk as thv van de bak en de bout evt. verzinken en kijken wat er verder veilig weg geslepen zou kunnen worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst June 20, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2012 Ab, Ik heb ook een TF 999 en geen probleem met de aandrijfas. Wel heb ik de hele versnellingsbak naar boven gezet. Omdat ik een bodylift heb van 80 mm was dat mogelijk. De pook voor de hoog/laag heb ik dan ook moeten aanpassen. De hoek van de achterste aandrijfas werd wel wat scherper, maar nog geen probleem. (had al een CV) Ik heb even onder mijn CJ5 gekeken en gemeten. misschien dat je daar wat aan hebt. De onderkant van de chassiebalk (die 105mm hoog is) zit op 445 mm, het laagste punt van de dana 300 zit op 320 mm. de onderkant van de automaat zit tussen de chassiesbalken op 455 mm. Hart van het kruis van de voordiff zit op 350 mm, en de aandrijfas is 840 mm lang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst June 20, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2012 Ik heb ook een TF 999 en geen probleem met de aandrijfas. Ab heeft geen 999 maar een 727...net een maatje groter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst June 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2012 #3232138 unbalanced flywheel for 258 engine with TF727 or TF999 Humm, niet goed gelezen, maar ze lijken ook wel erg op elkaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 21, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2012 #3232138 unbalanced flywheel for 258 engine with TF727 or TF999 Humm, niet goed gelezen, maar ze lijken ook wel erg op elkaar. Vliegwielen zijn gelijk, zelfde "teeth count" en zelfde "bolt patern" voor TF727 en TF 999. "Unbalanced" is voor 6 cil, de "balanced" voor V8. Toch zit er wel wat uiterlijk verschil tussen beide bakken...... Links de Torqueflite727 en rechts de 999. Technische verschillen; de TF 727 is een heavyduty automaat, terwijl de TF999 een verzwaarde (standaard duty)TF904 is . Toevallig liep ik tegen een 727 aan, dus de keuze was snel gemaakt. Dat daarbij een probleem ontstaan i.c.m. de D300 heb ik voor lief genomen. Standaard zat er achter de TF727 een QuadraTrac, deze heeft de uitgaande as aan de linkerzijde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 24, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2012 Tijdens het wachten op onderdelen nog even een nieuwe reservewiel drager gemaakt. De voet voor het wiel zit wat hoger i.v.m. de 33er die erop komt. Nieuw grendeltje gemaakt. Alleen nog even een verfje geven, dan is dat ook weer klaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst June 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2012 Laat je het niet poedercoaten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 24, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2012 Laat je het niet poedercoaten? Nee, ik doe even snel een verfje. Bumper met wieldrager staat nog op t programma, deze gaat wel ge-poedercoat worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2012 Zaterdag het korte aandrijfasje binnen gekregen. Gelijk gedemonteerd voor montage van het steunlager. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.