Spring naar bijdragen

Ab's CJ7


Ab
 Share

Recommended Posts

Ik doe het lekker makkelijk met een B&M sport shifter, geen geklooi met stangetjes enzo!

BMM-80776_SI.jpg

dan maak jij zekker een zelf bouw steuntje voor die bak wand ik heb die niet kunnen vinden alleen voor een th400

en niet voor een thorkflite 727 0f 999

ben benieuwt hoe jij dat doet ook ivm kickdown stangetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan maak jij zekker een zelf bouw steuntje voor die bak wand ik heb die niet kunnen vinden alleen voor een th400

en niet voor een thorkflite 727 0f 999

ben benieuwt hoe jij dat doet ook ivm kickdown stangetje

Steuntje voor 727...... B&M #10499

Kickdown met kabel van Lokar

Geen gepruts met stangetjes..... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

heb je die shifter al besteld? ik heb namelijk een soort gelijke (mega shifter) en voor in terrein trekt hij op niets. je kan hem niet in 1 keer in 1 zetten. en als je in 1 of 2 staat kan je niet in 1 keer naar parking of achteruit (voor als je op een helling rijd en de auto dreigt achterover te slagen). je kan beter een b&m magnum shifter kopen en die aanpassen. dat werkt echt super. dan kan je sneller schakelen dan je versnellingsbak :o !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je die shifter al besteld? ik heb namelijk een soort gelijke (mega shifter) en voor in terrein trekt hij op niets. je kan hem niet in 1 keer in 1 zetten. en als je in 1 of 2 staat kan je niet in 1 keer naar parking of achteruit (voor als je op een helling rijd en de auto dreigt achterover te slagen). je kan beter een b&m magnum shifter kopen en die aanpassen. dat werkt echt super. dan kan je sneller schakelen dan je versnellingsbak :o !

Megashifters zijn van het "ratchet" type, en de sportshifter is een "detent". Ik verwacht geen last te hebben met snel voor en achteruit schakelen. Een magnum is een "gate" shifter, deze zijn me nog een beetje te prijzig.......

Ik ga wel zien hoe het uitpakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vorige week zaterdag de automaat er onder gehangen.

gallery_937_133_371845.jpg

Vandaag aan het klooien geweest om de tussenbak vlak te leggen......

gallery_937_133_1115445.jpg

Met de tussenbak vlak moeten er nog behoorlijk wat aanpassingen gedaan worden, en hij komt nog weer een anderhalve centimeter verder naar achter. Daar heb ik voor nu maar even vanaf gezien......... Voorlopig maar de makkelijke route genomen.

gallery_937_133_3053953.jpg

Tussenbak in de orginele positie....... en de skidplate er onder.

gallery_937_133_2094176.jpg

Alleen wat kleine aanpassingen nodig.....

gallery_937_133_3035020.jpg

Skidplate een gaatje naar achter vast gezet.

gallery_937_133_931094.jpg

Ook het steunrubber van de versnellingsbak krijgt een nieuwe plaats op de skidplate.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag wat schilderwerk gedaan aan de onderzijde, chassis waar de skidplate zit. Ook de ankerplaten van de achteras van een nieuwe verflaag voorzien. Lekke remcilinders hadden behoorlijk de verf aangevreten.

Gelijk een remrevisie, kabeltjes van de stellers waren kapot en voering waren op. Nieuwe spullen zijn vandaag binnen gekomen, gisteren besteld. Snelle levering van ASP!

Ondertussen ook nog een nieuw paneeltje voor de transmissie tunnel gemaakt.

gallery_937_133_1278961.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee Ab, kun je die shifter in alle versnellingen zetten zonder een speciale handeling te doen, ik bedoel dan in z'n achteruit, park, drive

Om te schakelen hoeft je alleen de shifterhandel iets omhoog bewegen, dit gaat eigenlijk in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ab met die b&m shifter kun je heel snel schakelen pracht ding.

Kijk uit voor je kabel bij je uitlaat bij mij ging de binnenkabel er door heen,heb een nieuwe gemonteerd en een hittebestendig doek omgewikkeld daarna een krimpkous.

Mooi project.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze week een montage beugeltje voor de kickdown kabel gemaakt.

gallery_937_133_1707039.jpg

Onder de carburateur zat vroeger een EGR klep op het spruitstuk. Deze is met de "Nutter bypass" verdwenen, dus dat kwam mooi uit voor voor een simpele oplossing.

gallery_937_133_353949.jpg

Gaatje in de gasklep hevel ietsje groter gemaakt, zodat de standaard bevestiging van Lokar gebruikt kan worden.

gallery_937_133_1870676.jpg

Afstellen is straks hopelijk een eitje......

Verder met de oliekoeler.

gallery_937_133_1809791.jpg

Radiator op de workmate voor makkelijke montage.

gallery_937_133_1030000.jpg

Afstandhoudertjes.

gallery_937_133_1130615.jpg

En het hele spul weer op de plek.

Deze week de leidingen op de oliekoeler aansluiten, ATF erin, en dan kan er een proefritje gemaakt gemaakt worden. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze oliekoeler zat bij de automaat, dus heb ik 'm gebruikt. Anders had ik ook ergens een andere radiator vandaan moeten halen.

Zeker met lage snelheden en zwaar terrein, denk ik dat een externe koeler beter werkt als eentje die in de radiator zit. Het enige voordeel voordeel daarvan is, dat de transmissie olie sneller op temperatuur is. Handig bij kou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, niet geschorst. Om (voor drie weken) te schorsen kost 71 euro, bon voor zonder APK kost net iets meer.

Ik heb mijn cj ook geschort en moest 23 euro betalen. Hoe kom jij aan die 71 euro Ab?

Kreeg de teveel betaalde wegenbelasting netjes terug gestort.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...