Spring naar bijdragen

Ab's CJ7


Ab
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Vorige week het blok in het chassis gehangen. De D300 tussenbak wil een stuk hoger monteren o zo meer bodemvrijheid te krijgen.

Ook de tweedelige aandrijfas aan de voorzijde moet hierbij aangepast worden. Dat gaat mooi nu de body eraf is. 

 

gallery_937_170_396971.jpg

 

Bij het demonteren van de tussenbak bleek er ATF in het staartstuk van de automaat te zitten. Dit hoort niet........ 

De keerring in het staartstuk zou moeten afdichten op de tussenbak.  Nog iets om uit te zoeken. 

 

Het rode randje is de keerring.

gallery_937_170_180238.jpg

Om de tussenbak te draaien zodat hij vlakker te liggen komt maak ik een adapter. Omboren in het staartstuk is lastig vanwege de vorm van de flens.

Omboren in de tussenbak is ook niet echt een optie, omdat er inwendig verstevigingen zitten waar de schroefdraad in het huis getapt is.

gallery_937_170_107014.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige week het blok in het chassis gehangen. De D300 tussenbak wil een stuk hoger monteren o zo meer bodemvrijheid te krijgen.

Ook de tweedelige aandrijfas aan de voorzijde moet hierbij aangepast worden. Dat gaat mooi nu de body eraf is. 

 

gallery_937_170_396971.jpg

 

Bij het demonteren van de tussenbak bleek er ATF in het staartstuk van de automaat te zitten. Dit hoort niet........ 

De keerring in het staartstuk zou moeten afdichten op de tussenbak.  Nog iets om uit te zoeken. 

 

Het rode randje is de keerring.

gallery_937_170_180238.jpg

Om de tussenbak te draaien zodat hij vlakker te liggen komt maak ik een adapter. Omboren in het staartstuk is lastig vanwege de vorm van de flens.

Omboren in de tussenbak is ook niet echt een optie, omdat er inwendig verstevigingen zitten waar de schroefdraad in het huis getapt is.

gallery_937_170_107014.jpg

Waarom doe je alles niet in dekverf/rx10 nu je toch alles eraf heb liggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Pakketje binnen gekregen......
 
gallery_937_170_141599.jpg
 
 
 
....met daarin de volgende onderdelen.....
 
gallery_937_170_17022.jpg

.....het was maar 6 weken levertijd, maar dan heb je ook wat.....   :yes:
 
 

Tussenbak op de werkbank en aan de slag!
 
gallery_937_170_131503.jpg
 
 
gallery_937_170_30916.jpg

Ingaande as met lager eruit.



gallery_937_170_226253.jpg

Tandwiel en as gedemonteerd.



gallery_937_170_314247.jpg

Oude en nieuwe as naast elkaar.



gallery_937_170_137264.jpg

Nieuwe as in het nieuwe lager. Omdat dit een perspassing is de as in de vriezer gelegd, waardoor hij krimpt en er makkelijk in gaat.


gallery_937_170_150689.jpg

En het hele spul gemonteerd. Met de adapterplaat kan de tussenbak in 5 andere posities (hogere) gedraaid en gemonteerd worden.


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee niet echt..... maar als je naar de oude ingaande as van de D300 kijkt, lijkt deze donkere strepen op het oppervlak te hebben.

gallery_937_170_314247.jpg

Geen idee wat dat is maar ik vermoed dat het samen hangt met de lekkage. De SR4 bak die er ooit voor zat had ook lekkage op dit punt. Daar heb ik toen ook de keerring van moeten vervangen.

Nu met een nieuwe as en een nieuwe keerring zou het goed moeten gaan. Ik heb het lekgaatje in het staartstuk van de TF727 weer opengemaakt om te checken of deze droog blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De twee delige aandrijfas is noodzakelijk omdat de automaatbak eigenlijk te breed is, ik moet er dus in "een bochtje" omheen.

Die bol, waar ook de oliepeilstok zit, zit in de weg. Er kan daar niet zomaar een stukje vanaf geslepen worden omdat daar een servo in zit.

Met 4" verhoging en aangepaste bumpstop zou het(volgens zeggen) wel kunnen met een smalle (20mm) aandrijfas. Met 6"+ verhogen zou het zonder problemen moeten gaan. Ik heb maar 2,5" verhoging, en wil mijn volledig flex kunnen gebruiken, dus moet wat anders.....

De TF727 is bij Jeep alleen i.c.m. een tussenbak met "drivers drop" gebruikt, en dan gaat het zonder problemen, de bak is aan bestuurders zijde smaller.

Clocking ring werk mooi, bijna vlak is goed. Met deze kwam ik het mooiste weg met het aantal graden verdraaiing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

De afgelopen week weer een stukje verder.......

 

gallery_937_170_481721.jpg

Keerring van de schakel as van de automaat lekte wat, dus vervangen.

gallery_937_170_83907.jpg

Twee-delige aandrijfas op maat gemaakt. De hoek is een stuk gunstiger als voorheen. Makkelijk als je er zo van boven bij kan, dat was de vorige keer wel anders.

gallery_937_170_268342.jpg

"Nieuwe" uitlaat gemaakt van een XJ uitlaat die ik nog had liggen.

gallery_937_170_1474251.jpg

Deze week alles weer afbreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

De laatste tijd rustig doorgewerkt..... Ook nog een tweede body weten te scoren.

 

gallery_937_170_486394.jpg

Gelijk schoon gemaakt en op een dolly gezet.

gallery_937_170_283565.jpg

De zwarte body gaat even in de opslag. De gele body gaat er voorlopig op, dit vanwege de RDW keuring.

gallery_937_170_154783.jpg

Bij de gele wel wat plaatwerk te doen om de body weer netjes vast op het chassis te krijgen.

Onder andere diverse body bevestigings punten moeten vervangen. De "bekende plekken" zijn flink weg gerot....

gallery_937_170_488902.jpg

gallery_937_170_72746.jpg

gallery_937_170_250686.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

De body staat al weer even op het chassis. Nog een paar plaatjes van de laatste weken.....

 

gallery_937_170_202790.jpg

 

Het laswerk is gedaan, de onderzijde kan in de RX.

 

gallery_937_170_449177.jpg

 

 

 

Met nieuwe rubbers en een home-made 1"bodylift staat de body weer netjes vast. 

 

gallery_937_170_457469.jpg

 

De bodylift was noodzakelijk om ruimte te maken voor de geklokte D300, deze komt nu een stuk hoger, en dus ook dichter op de body.

Alleen bij het schakelmechaniek van de D300 moest een klein stukje plaatwerk het veld ruimen.....

 

gallery_937_170_96069.jpg

 

 

gallery_937_170_404589.jpg

De originele pook van de D300 past nu ook niet meer, tijd voor een twinstick. Hierboven de eerste onderdelen voor de twinstick.

 

 

gallery_937_170_44537.jpg

 

En gemonteerd....

 

 

gallery_937_170_407883.jpg

 

 En een deksel om het gat weer af te dekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...