Spring naar bijdragen

Ab's CJ7


Ab
 Share

Recommended Posts

Ah...... dat oldtimer verhaal was mij niet helemaal duidelijk op de website van de RDW. Ik vond al dat de tarieven flink gestegen waren.....

Nu had ik 14 mei gemoeten, dus dat valt nog wel mee

Heb vorig jaar ook mijn apk laten verlopen en dacht komt wel goed. Kwam ook goed na 2 boetes hahahaha.

Tegenwoordig zijn ze snel met boetes sturen als je apk verlopen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je schorsing verlopen is sturen ze binnen 1-2 dagen een nieuwe tennaam stelling en vanafdan moet weer wegenbelastingbetaald worden , verzekering en apk

als je te laat bent met apk, en je wordt aangehouden, meteen een bon anders automatisch na ca 60 dagen ga je dan nog niet volgen er vanzelf meer, hoef je niet eens de weg voorop te gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

APK is weer achter de rug, en goedgekeurd.

Afgelopen weekeind een beetje mee gespeeld in 2wd, en een kleine 200km mee gereden. Automaat bevalt goed, geen rare dingen tot nu toe.

Wel moet er nog wat aan de uitlaat gebeuren, de routing langs de bak bevalt me niet helemaal.

Voorste aandrijf as is nu aan de beurt. Recht uit vanaf de tussenbak gaat niet doordat de oliepan van de automaat te breed is.

De oplossing, een aandrijfas met een bochtje......

D_U1ezNoText.jpg

Dit is een fototje van een "two piece driveshaft" van Tom Woods, zoiets moet het worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

APK is weer achter de rug, en goedgekeurd.

Afgelopen weekeind een beetje mee gespeeld in 2wd, en een kleine 200km mee gereden. Automaat bevalt goed, geen rare dingen tot nu toe.

Wel moet er nog wat aan de uitlaat gebeuren, de routing langs de bak bevalt me niet helemaal.

Voorste aandrijf as is nu aan de beurt. Recht uit vanaf de tussenbak gaat niet doordat de oliepan van de automaat te breed is.

De oplossing, een aandrijfas met een bochtje......

D_U1ezNoText.jpg

Dit is een fototje van een "two piece driveshaft" van Tom Woods, zoiets moet het worden.

Hoe een goed oog op het lager blok, die willen nog wel eens problemen geven in een Jeep applicatie.

Goed ding is dat je selectable hubs hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

APK is weer achter de rug, en goedgekeurd.

Afgelopen weekeind een beetje mee gespeeld in 2wd, en een kleine 200km mee gereden. Automaat bevalt goed, geen rare dingen tot nu toe.

Wel moet er nog wat aan de uitlaat gebeuren, de routing langs de bak bevalt me niet helemaal.

Voorste aandrijf as is nu aan de beurt. Recht uit vanaf de tussenbak gaat niet doordat de oliepan van de automaat te breed is.

De oplossing, een aandrijfas met een bochtje......

D_U1ezNoText.jpg

Dit is een fototje van een "two piece driveshaft" van Tom Woods, zoiets moet het worden.

Ab,

Dat probleem had ik ook met de cj toen ik van een QT bak naar een dana 300 overstapte. Deze raakte net de rand van de pan van de automaat. Heb toen een clocking ring gebruikt waarbij de dana 300 nagenoeg recht kwam te liggen. Toen kreeg ik iets meer ruimte. Heb toen voor de zekerheid ook nog wat van de rand van de pan afgehaald. Nu heb ik ongeveer 7 mm ruimte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat de as er niet langs kan, ook niet met een dunnere ( massieve ) asbuis ter hoogte van de automaatbak ?

Nou ja, Ieder nadeel heeft z'n voordeel - kun je wel de Dana 300 meteen clocken :D

Hierbij een Link van Dana , blz 13 + 14 gaan over de Multiple Shafts en de hoeken en/of standen van de Yokes

http://www2.dana.com/pdf/J3311-1-DSSP.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe een goed oog op het lager blok, die willen nog wel eens problemen geven in een Jeep applicatie.

Goed ding is dat je selectable hubs hebt

Lagerblok wordt op een strip gebout, deze las ik weer op het chassis. Vrijloop naven is wel een voorwaarde, deze oplossing is alleen voor "low speed".

Ab,

Dat probleem had ik ook met de cj toen ik van een QT bak naar een dana 300 overstapte. Deze raakte net de rand van de pan van de automaat. Heb toen een clocking ring gebruikt waarbij de dana 300 nagenoeg recht kwam te liggen. Toen kreeg ik iets meer ruimte. Heb toen voor de zekerheid ook nog wat van de rand van de pan afgehaald. Nu heb ik ongeveer 7 mm ruimte.

De TF727 is erg breed, de oliepomp zit zo dik in de weg dat een stukje afslijpen geen oplossing is. Clocken levert voor mij geen winst op, de hoeken van de aandrijfas worden alleen groter. Doevendien gaat de D300 hierbij ook naar achter, wat weer andere aanpassingen vergt.

Ik wist wel dat deze bak lastig is met de voorste aandrijfas. Bij verhogingen van 6" en meer staat de aandrijfas pas vrij met inveren.

Jammer dat de as er niet langs kan, ook niet met een dunnere ( massieve ) asbuis ter hoogte van de automaatbak ?

Nou ja, Ieder nadeel heeft z'n voordeel - kun je wel de Dana 300 meteen clocken :D

Hierbij een Link van Dana , blz 13 + 14 gaan over de Multiple Shafts en de hoeken en/of standen van de Yokes

http://www2.dana.com...3311-1-DSSP.pdf

Ja, het wordt een dunne as, iets van 1 1/4" geloof ik..... Dikke as is ook lastig.

Bedankt voor het linkje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ab,

is dit geen oplossing, een verzwaarde aluminium pan en deze vermaken met een

hap er uit. ( weet niet of je dan nog goed uitkomt met je filter).

Aug_5_09_053.sized.jpg

Grt Ed

Ed dat ziet er netjes uit maar komt het wel goed als je extreem gaat flexen. loopt hij dan niet aan op de foto?

Gr Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Durf ik niet te zeggen, ik zocht een oplossing voor een lekkage van de olie pan van een TH 400 en toen kwam ik deze foto tegen op Pirate4x4.com

en dacht even aan Ab .

Ed,

Ik ken een bedrijf die zowel oliepannen voor automaten als motorblokken maakt. Wordt vooral door de dragrace en stockcar jongens gedaan.

Tis zeker een goede oplossing alleen moet je wel iemand kennen of even flink in de buidel tasten om dat te laten maken denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een foto zoals de aandrijfas staat. Dit is met de vooras in normale rij-positie. Foto genomen vanaf chassis zijde.

gallery_937_133_171880.jpg

En eentje vanaf bak-zijde.

gallery_937_133_1268298.jpg

Ruimte tussen de as en pan is nog geen centimeter. Bij inveren raak ik direct de oliepan.

Als je dan bekijkt wat er daar aan de bak zit naast de oliepeilstok.....

gallery_937_133_2302415.jpg

Je ziet wel dat een stukje van de oliepan en/of de bak slijpen geen optie is. Met het voorste deel van de aandrijfas gefixeerd heb ik geen last.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ab,

Ik heb ook een TF 999 en geen probleem met de aandrijfas. Wel heb ik de hele versnellingsbak naar boven gezet. Omdat ik een bodylift heb van 80 mm was dat mogelijk. De pook voor de hoog/laag heb ik dan ook moeten aanpassen. De hoek van de achterste aandrijfas werd wel wat scherper, maar nog geen probleem. (had al een CV)

Ik heb even onder mijn CJ5 gekeken en gemeten. misschien dat je daar wat aan hebt.

De onderkant van de chassiebalk (die 105mm hoog is) zit op 445 mm, het laagste punt van de dana 300 zit op 320 mm.

de onderkant van de automaat zit tussen de chassiesbalken op 455 mm.

Hart van het kruis van de voordiff zit op 350 mm, en de aandrijfas is 840 mm lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#3232138 unbalanced flywheel for 258 engine with TF727 or TF999

Humm, niet goed gelezen, maar ze lijken ook wel erg op elkaar.

Vliegwielen zijn gelijk, zelfde "teeth count" en zelfde "bolt patern" voor TF727 en TF 999.

"Unbalanced" is voor 6 cil, de "balanced" voor V8.

Toch zit er wel wat uiterlijk verschil tussen beide bakken......

Links de Torqueflite727 en rechts de 999.

gallery_937_133_52160.jpg

Technische verschillen; de TF 727 is een heavyduty automaat, terwijl de TF999 een verzwaarde (standaard duty)TF904 is .

Toevallig liep ik tegen een 727 aan, dus de keuze was snel gemaakt. Dat daarbij een probleem ontstaan i.c.m. de D300 heb ik voor lief genomen.

Standaard zat er achter de TF727 een QuadraTrac, deze heeft de uitgaande as aan de linkerzijde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...