Spring naar bijdragen

Ab's CJ7


Ab
 Share

Recommended Posts

Ik heb toen zo'n losse trailerball gebruikt in combinatie met een koker die ik had ingeslepen.

Foto-TA6YOJJ4-G.jpg

Foto-TFLSGWUL-G.jpg

Voordeel is dat je er nog een losse hitch in kan schuiven.

Je kan natuurlijk altijd nog iets maken dat je lager uit komt (dat heb ik voor de witte ook moeten doen) dmv een koker en daar je constructie aanmaken voor de trekhaak die je hebt liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Toch besloten on voor een 2" hitch te gaan. Dit geeft wat meer mogelijkheden als ik later een andere hoogte wil, of de Nato koppeling......

 

 

gallery_937_170_2464983.jpg

 

Hoekjes afgewerkt. 

 

 

 

gallery_937_170_126315.jpg

 

Van een koker 60x60x4 (inwendig 52mm) een stevige reciever gefabriekt.

 

 

 

gallery_937_170_1030354.jpg

 

De achterzijde tussen de steunen dichtgemaakt met een 4mm plaat voor extra stevigheid.

 

 

 

gallery_937_170_1846788.jpg

 

De hoeken komen mooi uit met de achterste chassis balk.

 

 


gallery_937_170_1074189.jpg

 

Bodemvrijheid genoeg.  :yes: 

 

 

Morgen de laatste dingetjes afwerken, kentekenplaat, stopcontact en trekhaak. Dit weekeinde testen.  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gallery_937_170_201719.jpg

 

En voila!

 

 

Geen stopcontact gemaakt, maar een demonteerbaar snoer met contrastekker. Nummerbord even tijdelijk in het reservewiel gemonteerd. 

Voor de Jamboree maar eens kijken of de RDW een amerikaans model kentekenplaat wil toestaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Na de Jamboree ontdekt dat het chassis erg slecht wordt.  Wat las werk gedaan om veilig aan het Peeltrail evenement te kunnen deelnemen. APK doorstaan en 2300 vakantie kilometers. Ondertussen uitgekeken naar een ander chassis. Nog een reparatie als vorige keer lijkt me geen optie meer......

 

Ergens in het najaar een chassis gescoord in Belgi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Even een beetje gas geven deze week.....

 

gallery_937_170_214314.jpg

 

De body is los en alle interieur delen zijn eruit.

 

 

 

gallery_937_170_31638.jpg

 

De body op een klosje gezet om makkelijk de laatste kabels, leidingen enz. los te maken.

 

 

 

gallery_937_170_102863.jpg

 

Ook hier komt de motortakel goed van pas..... :yes:  De body in de opslag gezet, chassis weer naar binnen gerold.

 

 

 

gallery_937_170_82429.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Gisteren het laatste demontagewerk gedaan......
 
gallery_937_170_187843.jpg



Er zitten een heel aantal verschillen tussen het oude 86er chassis en het nieuwe chassis.

gallery_937_170_202410.jpg

Stabilisator stang bevestiging.

gallery_937_170_71385.jpg



gallery_937_170_124850.jpg

Veerschommel ogen.

gallery_937_170_112059.jpg



gallery_937_170_25594.jpg

Body steun op een andere plaats, schokdemper steun is lager, extra dwarsbalk in chassis en de veerbevesting zit gelast i.p.v. genageld.

gallery_937_170_137057.jpg



Verder wat kleinigheden zoals; handremkabel bevestiging, uitlaat bevestiging, bumper bevestigingen, skidplate bevestiging, motorsteun en voorste schokdemper bevestiging enzovoort.
Ik had niet verwacht dat het allemaal "bolt-on" zou zijn, maar zoveel verschil had ik niet verwacht. Het is allemaal "des Jeeps" dus je kunt wel wat verwachten :-)



gallery_937_170_60345.jpg

Nog een plaatje van de slechte plekken.



gallery_937_170_6978.jpg

Verder met opbouwen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat oude chassis is wel een beetje op. Rond de achterste veerbevestiging is het erg dun, ook hier en daar het begin van dwarse scheurtjes....

Ik denk niet dat het verantwoord is deze nog een keer op te knappen.

 

Voor roest behandeling ga ik denk voor de RX producten van Caprotech.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhuh... dat gietijzer kan niet veel hebben. Deze zal het wat langer volhouden. :yes:

 

 

Afgelopen week de ogen voor de veerschommels op het chassis gemonteerd. De oude gaten waren niet gangbaar meer, of op de verkeerde plaats. Aan de voorzijde nu ook dezelfde brede veerschommels als achter gemonteerd. 

 

gallery_937_170_502377.jpg

 

Ook de bevestiging van het stuurhuis aangepast. 

 

 

 

 

gallery_937_170_100867.jpg

 

Onderzijde van het chassis is klaar (voorlopig), nu de bovenzijde aanpassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Pakjesdag!
 
gallery_937_170_251378.jpg
 
Flare tool, buig-ijzer en snij-ijzer voor remleiding, samen met een rol koper/nikkel remleiding.
 
 
 
gallery_937_170_284135.jpg
 
Meetwerk voor de schokdemper steun.
 
 
 
gallery_937_170_194475.jpg
 
Gaten voor de schokdempersteun en remleidingsteun. In de gaten voor de schokdempersteun komen bussen om in elkaar trekken van het chassis te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Schokdempersteunen en de motorsteunen zitten er weer op. Bij de motorsteunen natuurlijk ook busjes geplaatst.

 

gallery_937_170_71508.jpg

Vandaag de bodysteunen eraf geslepen om deze straks weer op de juiste plaats te erop te lassen.

Nu eerst wat meetwerk aan het oude chassis gaan doen voor de exacte plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...