Ab Geplaatst March 17, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2013 Deze heb ik ook nog......... alleen de aanhanger die erbij hoort niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst March 17, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2013 Ik heb toen zo'n losse trailerball gebruikt in combinatie met een koker die ik had ingeslepen. Voordeel is dat je er nog een losse hitch in kan schuiven. Je kan natuurlijk altijd nog iets maken dat je lager uit komt (dat heb ik voor de witte ook moeten doen) dmv een koker en daar je constructie aanmaken voor de trekhaak die je hebt liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst March 17, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2013 Hitch in de bumper is voor terreinvaardigheid natuurlijk het prettigst. Ik heb een Curt 45110/45112 met 8 of 10" drop, deze zijn echt niet moeilijk om na te maken. 50 mm kogel besteld bij conrad, 2000 kg rating Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst March 17, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2013 hier heb je ook genoeg opties om te bekijken. The Hitch Corner sells ball mounts for trailer hitches Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst March 17, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2013 Deze heb ik ook nog......... alleen de aanhanger die erbij hoort niet. de ogen voor deze koppeling zijn goed te verkrijgen en eventueel maak je m zelf, voordeel is dat je je aanhanger niet hoeft uit te lenen en m dus ook niet kapot terug krijgt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 3, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2013 Toch besloten on voor een 2" hitch te gaan. Dit geeft wat meer mogelijkheden als ik later een andere hoogte wil, of de Nato koppeling...... Hoekjes afgewerkt. Van een koker 60x60x4 (inwendig 52mm) een stevige reciever gefabriekt. De achterzijde tussen de steunen dichtgemaakt met een 4mm plaat voor extra stevigheid. De hoeken komen mooi uit met de achterste chassis balk. Bodemvrijheid genoeg. Morgen de laatste dingetjes afwerken, kentekenplaat, stopcontact en trekhaak. Dit weekeinde testen. 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst April 4, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2013 Ziet er netjes en stevig uit Ab. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst April 4, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2013 Netjes Ab. En met zo'n hitch kun je alle kanten op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 4, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2013 En voila! Geen stopcontact gemaakt, maar een demonteerbaar snoer met contrastekker. Nummerbord even tijdelijk in het reservewiel gemonteerd. Voor de Jamboree maar eens kijken of de RDW een amerikaans model kentekenplaat wil toestaan. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst April 4, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2013 bij deze kogels geen zgn anti slingerkoppeling gebruiken. kan de kogel losraken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 3, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2014 Na de Jamboree ontdekt dat het chassis erg slecht wordt. Wat las werk gedaan om veilig aan het Peeltrail evenement te kunnen deelnemen. APK doorstaan en 2300 vakantie kilometers. Ondertussen uitgekeken naar een ander chassis. Nog een reparatie als vorige keer lijkt me geen optie meer...... Ergens in het najaar een chassis gescoord in Belgi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 11, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2014 Even een beetje gas geven deze week..... De body is los en alle interieur delen zijn eruit. De body op een klosje gezet om makkelijk de laatste kabels, leidingen enz. los te maken. Ook hier komt de motortakel goed van pas..... De body in de opslag gezet, chassis weer naar binnen gerold. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 14, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2014 Gisteren het blok eruit getakeld. Omdat het blok ook in de opslag moet, vandaag even een dolly gemaakt om het spul makkelijk te verplaatsen. Bijna klaar met demonteren. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst February 14, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2014 Mooi project leuke oplossing die Dolly. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 23, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2014 Gisteren het laatste demontagewerk gedaan...... Er zitten een heel aantal verschillen tussen het oude 86er chassis en het nieuwe chassis.Stabilisator stang bevestiging.Veerschommel ogen.Body steun op een andere plaats, schokdemper steun is lager, extra dwarsbalk in chassis en de veerbevesting zit gelast i.p.v. genageld.Verder wat kleinigheden zoals; handremkabel bevestiging, uitlaat bevestiging, bumper bevestigingen, skidplate bevestiging, motorsteun en voorste schokdemper bevestiging enzovoort.Ik had niet verwacht dat het allemaal "bolt-on" zou zijn, maar zoveel verschil had ik niet verwacht. Het is allemaal "des Jeeps" dus je kunt wel wat verwachten :-)Nog een plaatje van de slechte plekken.Verder met opbouwen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Blue Laredo Geplaatst February 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2014 Goed bezig Ab. Dat oude chassis is wel lekker gaar, dit vervangen is geen overbodige luxe. Welke antiroest behandeling ga je dit nieuwe chassis geven? Ik weet dat je daarover op forum wat vragen hebt gesteld, dus ben benieuwd wat het is geworden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 23, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2014 Ja, dat oude chassis is wel een beetje op. Rond de achterste veerbevestiging is het erg dun, ook hier en daar het begin van dwarse scheurtjes.... Ik denk niet dat het verantwoord is deze nog een keer op te knappen. Voor roest behandeling ga ik denk voor de RX producten van Caprotech. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 28, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2014 Tussendoor nog even een nieuw onderdeel voor de krik gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst February 28, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2014 Wow, mooi als je dat zo zelf kunt maken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst February 28, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2014 een geen gietijzer meer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 1, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2014 Uhuh... dat gietijzer kan niet veel hebben. Deze zal het wat langer volhouden. Afgelopen week de ogen voor de veerschommels op het chassis gemonteerd. De oude gaten waren niet gangbaar meer, of op de verkeerde plaats. Aan de voorzijde nu ook dezelfde brede veerschommels als achter gemonteerd. Ook de bevestiging van het stuurhuis aangepast. Onderzijde van het chassis is klaar (voorlopig), nu de bovenzijde aanpassen. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roo4JK Geplaatst March 2, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2014 Goed bezig Ab. En succes met het (ff) afmonteren. Ben erg benieuwd naar het vervolg van je bouwverslag. Groet Roo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 12, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2014 Pakjesdag! Flare tool, buig-ijzer en snij-ijzer voor remleiding, samen met een rol koper/nikkel remleiding. Meetwerk voor de schokdemper steun. Gaten voor de schokdempersteun en remleidingsteun. In de gaten voor de schokdempersteun komen bussen om in elkaar trekken van het chassis te voorkomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 22, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2014 Schokdempersteunen en de motorsteunen zitten er weer op. Bij de motorsteunen natuurlijk ook busjes geplaatst. Vandaag de bodysteunen eraf geslepen om deze straks weer op de juiste plaats te erop te lassen. Nu eerst wat meetwerk aan het oude chassis gaan doen voor de exacte plaats. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 23, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2014 Verder aan de remleidingen. Eerst de vorm overnemen van de oude leidingen. Daarna veel passen en meten...... En nog veel meer meten, passen, buigen, weer passen en nog meer buigen.... 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.