Spring naar bijdragen

Ab's CJ7


Ab
 Share

Recommended Posts

Ik heb zo'n 11jaar geleden eens een Dodge 318 V8 met de TF727 bak en het eerste deel(hoog/laag schakelgedeelte) van de NP203 tussenbak tegen een Dana 20 tussenbak gemonteerd gehad en dit in een CJ7 gemonteerd.

Toen hadden wij ook het probleem van de cardanas. er was bijna geen plaats.maar het is ons toen ook gelukt zonder hulp van externe firma's.Ik denk dat ik de moter en bak steunen veranderd heb zodat de moter eigenlijk schuin in de wagen lag.

We hadden wel de dana 44 vooras van dodge ingekort en gemonteerd en bij de dana60 achteras het velghart naar buiten gezet zodat de velg zo ver mogenlijk over de remmen ging.

het geheel liep vlot met 38" gumbo monster mudders.

De jeep heeft de Jeepers Jamboree meegemaakt van 2002.

Sindsdien staat die ergens in een schuur verstopt wegens een scheiding...(heeft een RVS body en Poleyester moterkap/raamkader)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reservewieldrager is ondertussen ook klaar.

gallery_937_133_2481548.jpg

Ook een kentekenlampje op de drager gemaakt. Mooi hoog en niet zo kwetsbaar.

gallery_937_133_1780512.jpg

Verder met de korte aandrijfas.......

gallery_937_133_2111496.jpg

De korte kant ietsje afgedraaid voor een exacte passing in het lager.

gallery_937_133_2609388.jpg

Een lekker stevig lager blok.

SKF-SY40-TF lagerblok bestaande uit een SY508 lagerhuis en een zelfinstellend lager (YAR208-2F) met verbeterde afdichting voor zware vervuilende omstandigheden. Bevestiging op de as middels twee borgboutjes op verlengde binnenring.

gallery_937_133_2346032.jpg

De yoke een nachtje in de vriezer gelegd, waardoor hij ietsje krimpt, de perfekte passing!

gallery_937_133_1040061.jpg

Klaar voor montage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandeweek weer wat verder gekomen......

gallery_937_133_1720912.jpg

Plaats van het lagerblok bepaald.

gallery_937_133_799043.jpg

Stevige steun gemaakt.

gallery_937_133_411712.jpg

Proefmontage. Check!

gallery_937_133_26531.jpg

En onder de Jeep. Gelijk de tweede aandrijfas opgemeten, tevens een beetje flexen om de uiterste maten te bepalen.

gallery_937_133_2264091.jpg

Achteraanzicht.

gallery_937_133_577636.jpg

Vandaag de tweede aandrijfas op lengte gemaakt.

gallery_937_133_36728.jpg

Restanten van laswerk op het schuifstuk eraf gedraaid op de draaibank. Andere zijde gevlakt. Nu nog even lassen, dan kan hij eronder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee hoe de hoeken zijn, als alles klaar is zal ik ze eens opmeten.

En hoe het met trillen gaat...... geen idee...... ik ga het binnenkort merken. Nu is de D300 niet de bak om fulltime te gebruiken, ik gebruik meest de 4L en 2H.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze week heeft de automaat het opgegeven, oorzaak onbekend.

Bij gas los "glijd" de bak uit de versnelling en pakt niet meer op bij gas geven. Alleen met een beetje prudsen met de pook pakt hij weer op totdat je weer van het gas gaat. Deze week maar eens de (olie)drukken in de bak meten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder maar weer.

Eerst nog een fototje van de tweede aandrijfas.

gallery_937_133_17151.jpg

Doordat de automaat het begaf, niet meer kunnen controleren hoe het met de nieuwe configuratie in de 4x4 stand gaat.......

Na wat leeswerk in de FSM en controleren van de inwendige drukken, nog geen steek verder. De drukken lijken goed te zijn, maar ze vallen "at random" weg en komen zo ook weer terug.

gallery_937_133_756883.jpg

Begonnen met de het openen van de bak. Rode regen!

gallery_937_133_2585445.jpg

Filter is behoorlijk vuil, onderin de pan ligt zand???

gallery_937_133_2784341.jpg

Kijkje op de valve-body en de servo's.

gallery_937_133_2520981.jpg

Testnippel voor het meten van de drukken. In de bak zitten een viertal blinde pluggen waarop een drukmeterset kan worden aangesloten. Met een 1/8 NPT testnippel kon ik een digitale drukmeter aansluiten en de tests uitvoeren.

Het is mogelijk dat het vervuilde filter de klachten veroorzaakt. Dus bij Nico een filter besteld, daar is het wachten nu op......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Ab, hoe zit het met je bakontluchting? Keerring van de peilstok?

Als het echt zand is is dat wel doodzonde.

siert.

Geen aparte ontluchting, peilstok lekt niet.

Ik denk dat het zand er al in gezeten heeft, de Jeep heeft nog geen serieus terrein werk gezien sinds de bak gemonteerd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Na terugkomst van vakantie lag er een pakje klaar........ Thanx Nico!

gallery_937_133_649172.jpg

Filter zit gemonteerd, afgevuld met verse sapjes, probleem lijkt verholpen. Hopelijk was dat de oorzaak.

Op verzoek nog een foto hoe de complete aandrijfas er uit ziet. Links-bak zijde, rechts-vooras zijde.

gallery_937_133_114868.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Sinds eind december niets meer aan de Jeep gedaan. Vandaag de draad weer opgepakt. Begonnen aan een achterbumper.......

 

gallery_937_170_2669271.jpg

 

Eerst de oude sleepogen verwijderd en de veerschommel ogen los gemaakt.

 

 

 

gallery_937_170_828242.jpg

 

Dikke strip onder de veerschommel ogen en dikke hoeklijn op de plaats van de oude sleepogen.

 

 

 

gallery_937_170_955909.jpg

 

Steunen gehecht en in de vorm van het bumperprofiel geslepen.

 

 

 

gallery_937_170_310045.jpg

 

Het bumperprofiel voorzien van sleufgaten waardoor de sleepogen komen. De sleepogen komen i.v.m. sterkte, door de bumper heen, op de steunen gelast.

 

 

 

gallery_937_170_1816001.jpg

 

Het ruwe werk is nu gedaan. Nog een keer demonteren om af te lassen en de hoeken af te schuinen. Daarna een oplossing verzinnen voor de trekhaak constructie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zit idd er goed uit, waar heb jij de bumper laaten maken. Ik bedoel het langste gedeelten, sort c voorm?

 

Profiel heb ik zelf gemaakt (op het werk) van 4mm plaat. Net als de voorbumper.

 

Netjes Ab.

Is het voor je trekhaak geen idee om een koker aan de onderkant van je bumper te lassen waar je dan zo je trekhaak in kan schuiven?

Ja, maar dan zit hij wel erg hoog. Ik heb nog een losse haak liggen (zie plaatje) , maar ben er nog niet over uit hoe deze degelijk vast te zetten op normale hoogte.....

 

brink_vast_small.jpg

 

Strakke vorm/profiel, ben benieuwd naar de zijkant ! , 2" hitch trekhaak ( goedkeuring...)

 

Hoeken worden afgeschuind met 2x 45gr. hoek. Goedkeuring is idd een probleem, maar tot 750 kg kan ik doen wat ik wil.  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...