Spring naar bijdragen

Het Grote "Wat heb je pas gekocht"Topic Deel 3


EJG
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 3.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Een paar spiksplinternieuwe bandrecorder tape's. Jawel: Ze worden weer gemaakt, en in Nederland nog wel!!

DSC_0387.JPG

zullen wel duur zijn dan.. zo'n kleine markt. En zover ik me kan herinneren waren ze al niet goedkoop.

De vraag is: waarom? :D (leve USB sticks)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zullen wel duur zijn dan.. zo'n kleine markt. En zover ik me kan herinneren waren ze al niet goedkoop.

De vraag is: waarom? :yes: (leve USB sticks)

Heb 2 weken geleden 5 Maxell-tapes nieuw in Gent (B.) kunnen kopen.

USB kan er alleen aan tippen qua prijs. Met een goed tapedeck/versterker/speakers heeft dit evenals vinyl meer warmte & charme. (Alleen 't omleggen van de tapes al....:D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Speelt zeker mee, Bas.

Maar het verschil tussen analoge en digitaal opgenomen audio is, dat er bij digitale opnamen informatie "zoekraakt". En ja, dat hoor je, echt.:D Zeker bij MP3, waar behalve sampling ook bewust informatie weggelaten wordt.

Aan de dynamiek van een digitale opname kan analoge techniek nauwelijks tippen, hoewel een goed tapedeck met 38cm/sec aardig dicht in de buurt komt.

Grootste nadeel van analoge techniek, is de ruis en vervorming die kan optreden. Met een goed op het merk en type tape ingeregelde recorder én een correct gemaakte opname, heb je daar bij de betere machines echter geen hinder van.

Blijft nog de aanblik van een spelend tapedeck: Voor een liefhebber is dat gewoon prachtig. Daarbij komt dus de vaak echt verbluffende kwaliteit geluid die er uit zo'n machine komt.

Wat de prijs van een goede tape betreft, valt het nogal mee. 1100 meter proffesional tape "doet" 21 euro. OK, das duurder dan begin jaren '80, maar als je de inflatie erop loslaat, is het eigenlijk amper duurder geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, er zijn inmiddels digitale systemen waar je analoge techniek echt niet meer aan kan tippen. Maar daar is de prijs dan ook naar.. ik doelde eigenlijk meer op het 'gevoel' dan op de kwaliteit van de opnamen, want die is echt al jaren achterhaalt. :D:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ik al ergens gemeld dat ik een mistachterlicht gekocht heb? <_<

Zou kunnen dat ik het hier en daar zoiets tegengekomen ben! Maar waarom wil je een mistachterlicht? Het is niet mistig en zelfs als het mistig is, moet je vóór de auto wat kunnen zien, niet achter je... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou kunnen dat ik het hier en daar zoiets tegengekomen ben! Maar waarom wil je een mistachterlicht? Het is niet mistig en zelfs als het mistig is, moet je vóór de auto wat kunnen zien, niet achter je... ;)

Auto is van 1995, dus 't mot volgens mij:wacko: En hij moet het doen ook!

Voor de rest kun je vergeten dat hij er op zit, want het gebruik is niet verplicht. "t Is maar hoe een overheid de zot wil uithangen, nietwaar?<_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auto is van 1995, dus 't mot volgens mij:wacko: En hij moet het doen ook!

Voor de rest kun je vergeten dat hij er op zit, want het gebruik is niet verplicht. "t Is maar hoe een overheid de zot wil uithangen, nietwaar?;)

Volgens mij is het pas vanaf '97 verplicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Deze verplichting geldt alleen als zij na 31 december 1997 in gebruik zijn genomen'

Dus eigenlijk 1998....

Tenzij het licht er al op zit, want dan zit het waarschijnlijk in de type goedkeuring. Helaas. Anders kan ik die van de Cherokee er gewoon afhalen, maar aangezien het in de geintegreerde lichtunit zit, doe ik dat dan maar niet. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry jongens, maar voor aanhaners < 750 kg. beladen gewicht geldt het gewoon voor alle aanhangers. Die aanhangers hebben nl. geen kenteken en typegoedkeuring en dan is het langs de weg moeilijk vast te stellen hoe oud die ahw is.

Alle aanhangwagens die beladen zwaarder mogen zijn hebben een kenteken en typegoedkeuring. Vanaf 1995 of zo zijn daar mistachterlichten op gemonteerd en die moeten dus werken, tenzij het trekkende voertuit niet over een mistachterlicht beschikt, maar dan praten we over CJ's en andere auto's uit die tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle aanhangwagens die beladen zwaarder mogen zijn hebben een kenteken en typegoedkeuring. Vanaf 1995 of zo zijn daar mistachterlichten op gemonteerd en die moeten dus werken, tenzij het trekkende voertuit niet over een mistachterlicht beschikt, maar dan praten we over CJ's en andere auto's uit die tijd.

Het aardige is dat het mistachterlicht voor auto's pas verplicht is geworden na 31 december 1997. Dus als je een auto van voor die datum hebt, dan hoef je het niet te hebben en heb je er op je kar dus ook niets aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...