Spring naar bijdragen

v8 revisie


Menno
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 107
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

P1030710.jpg

Damn, da's een mooie olie pan. Verstevigingen bij de boutgaten en koelgleuven. Ben niet jaloers, echt nie, echt nie :bye1:.

Ik vond je uitlaat ook al mooi lopen, die van mij zitten akkelig dicht op de startmotor en oliefilter. Zat ik jouw fotos te bekijken: "He, de uitlaat links zit in de weg van de koppeling", paar fotos terug, "oh een converter, hij heeft een automaat" :). Die uitlaat gaat waarschijnlijk niet passen in een CJ7 framepje.

En nu de losse zooi rondom het motorblok weer aansluiten, altijd leuk :).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die spruitstukken heb ik dan ook flink moeten aanpassen om het een beetje passend te maken, en ja het spruitstuk links was ook het rottigste om naast de converter te krijgen, toen die eenmaal goedzat en ik de bouten begon aan te draaien kwam ik er later achter dat de ring van de uitlaatflens nog voor de bak zat:frusty: kon de troep weer los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu heb ik mijn motor laten draaien zonder dat hij aanslaat maar ik zie geen olie druk op mijn meter?

slaat de meter pas uit als de motor aanslaat?

ik heb ook mijn ontsteking hierna verwijderd en met een pijpje de pomp in de rondte gedraait, dan vult het blok wel met olie, betekent dit dat hij ook druk opbouwd? dus dat de olie overal komt?

weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je pomp werkt dus.

Als je doorstart zonder ontsteking, moet de motor wel degelijk wat druk opbouwen. een half bar is wel het minste wat 'ie moet halen.

Het kan wel ff duren voordat dat gebeurd. Maar met een minuut ofzo moet 'ie wat druk hebben. De meter slaat ook uit zonder dat de motor loopt. Voorwaarde is wel dat de auto op contact staat, natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kon het toch niet laten om de ontsteking even snel opnieuw af te stellen en nog een x starten, tijdens het starten zag ik de olie druk omhoog gaan tot een bar of 3, maar niet aanslaan, gdv de gdv, ik zou net de ontseking 180gr. gaan draaien maar dacht toen eerst maar eens 2 stekkertjes om te draaien, weer met bonzend hart in de jeep zitten, 1 tikje aan het contact en waarempel superrrrrrrrr hij liep gelijk!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kon het toch niet laten om de ontsteking even snel opnieuw af te stellen en nog een x starten, tijdens het starten zag ik de olie druk omhoog gaan tot een bar of 3, maar niet aanslaan, gdv de gdv, ik zou net de ontseking 180gr. gaan draaien maar dacht toen eerst maar eens 2 stekkertjes om te draaien, weer met bonzend hart in de jeep zitten, 1 tikje aan het contact en waarempel superrrrrrrrr hij liep gelijk!!!

Gefeliciteerd!! Ben je nu helemaal klaar, of staat er nog meer op het programma?

Ik ben zelf al een tijdje naar dit moment toe aan het leven bij mijn eigen projectje, dus ik begrijp je 'bonzend hart' helemaal:lol:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd!! Ben je nu helemaal klaar, of staat er nog meer op het programma?

Ik ben zelf al een tijdje naar dit moment toe aan het leven bij mijn eigen projectje, dus ik begrijp je 'bonzend hart' helemaal:lol:.

ik ga nu alles eerst weer in elkaar bouwen, en ja ik heb nog zat ideeen om te verbeteren.

en dat bonzend hart was meer van de zenuwen:blush: ik heb heel wat mensen over de vloer gehad, die van alles vertelden wat ik wel niet goed deed, maar ja was voor mij ook de eerste keer, nu maar hopen dat alles blijft draaien zoals het draait.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het idee dat er 1 cilinder niet meedoet, alles vonkt wel, en het vreemde is ook dat 1 uitlaat wel warme gassen uitstoot en de andere blijft koude gassen uitstoten terwijl het spruit stuk toch heet wordt, als ik me hand dan achter tegen de uitlaat druk zuigt hij ook tussen het blazen door, wat kan dit betekenen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het idee dat er 1 cilinder niet meedoet, alles vonkt wel, en het vreemde is ook dat 1 uitlaat wel warme gassen uitstoot en de andere blijft koude gassen uitstoten terwijl het spruit stuk toch heet wordt, als ik me hand dan achter tegen de uitlaat druk zuigt hij ook tussen het blazen door, wat kan dit betekenen??

Uitlaat klep die open blijft staan......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet bij alle motoren. Bij moderne motoren is het wel dodelijk. maar dat had je dan wel gehoord hoor.... :bye1:

Heb je ook een balanspijp in de uitlaat tussen de 2 cilinderrijen zitten?

Wel raar dat één uitlaat koud blijft. Ook al gaan er maar gassen van 3 cilinders door, dan nog moet 'ie warm worden.

Dat "zuigen" is ook apart. Werkten alle kleppen tijdens het draaien van de krukas, in de gemonteerde motor, op de werkbank?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo ik lees dat je koppen hebt weg gebracht voor revisie

nu heb ik een keer gehad dat ze kleppen vernieuwd hadden en ook klepgelijders

en die waren te strak

en ja na motor starten liepen die vast vraag me niet hoe maar klep bleef ook vast zitten

geen smering die langs klep steel kon vloeien

bleek later

misschien bij jou ook zo

steel van nieuwe kleppen te strak in kop en door seals te weinig smeering

het is maar een idee

of gewoon een te strak afgestelde klep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoel echt open staan, dus vast met de klepsteel in de kop. De tuimelaar doet normaal z'n werk, maar klep blijft open. Vandaag dacht ik het zuigen te verklaren. quote]

Kan....

Hoewel ik dat zuigen niet goed begrijp. Natuurlijk zal 'ie met een openstaande uitlaatklep wat pompen, maar met 4 cilinders per knt, zal er altijd een cilinder uitademen op het moment dat de cilinder met de vaste klep inademd.

Daarnaast lijkt het me een enorme herrie vanonder de kleppendeksel te geven, als één tuimelaar ligt te stuiteren.

En de pijp blijft koud, schrijft Menno... Met 3 normaal werkende cilinders bevreemd me dat ook..

Hoe dan ook: ff naar de kleppen kijken is wel erg verstandig om nu als eerste te doen. :lol:

Want een foutje maken tijdens het stellen van de kleppen, en hij staat ook open! (zoals gympie al schreef)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het kleppen deksel gelicht toen de motor gestart en ik ben de tuimelaar losser gaan draaien, toen ik dacht dat hij wat beter liep kleppendeksel er weer op (maar ik was nog niet tevreden), ik heb daarna de oude ontsteking vervangen door de nieuwe hei, starten, afstellen en hij liep waarempel als een zonnetje, beide uitlaten hetzelfde geluid, en allebij even warm, testrondje gemaakt, was weer geweldig om even te rijden!!!

maar goed wat er presies is gebeurd om de motor beter te laten lopen?? ik weet het niet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan zijn, maar die hei is ook met contact punten? dacht eigenlijk dat het iets met electronische ontsteking zou wezen?

Waarom heb je eerst de oude ontsteking gemonteerd als je een HEI hebt liggen?

De hei heeft dus geen contactpunten of "vise platinés".

Je zal het verwarren met de rotor en distributor (verdelerskap).

Die contactpunten die we bedoelen zitten onderaan in de stroomverdeler, maar dus niet in de Hei en de laatste 10-tallen jaren zelfs niet in een originele Jeep stroomverdeler.

Zoiets dus:

Ontsteking1.JPG

contactpunten.jpg

Misschien was er een bougie(kabel) niet goed aangesloten...

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

ik had de oude aangesloten omdat het met de nieuwe niet wou starten, de nieuwe hei en de oude ontsteking zien er presies hetzelfde uit, maar goed hij loopt nu al weer effe op de hei,

ik ben vanavond begonnen met de kopbouten na te trekken, wat een klote werk zeg, ik dacht eerst nog ga ik wel effe in mammut doen, maar ben blij dat ik er nu aan begonnen ben, spruitstukken er weer af, tuimelaars eraf en dan nog kom je er net wel en net niet bij, ik heb nu 1 kant gedaan morgen de andere kant.

en dan weer opnieuw kleppen stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb nu het volgende, als ik de ontsteking op gevoel/gehoor afstel en ik kijk daarna met de lamp dan komt mijn voorontsteking op +/- 20gr. hier loopt hij het mooist op maar ik ben bang dat dit te vroeg is? ik heb hem momenteel op 12gr. gezet, loopt verder ook wel goed maar ik heb het idee dat ik het gas wat dieper in moet trappen om goed weg te komen. wat is wijsheid gewoon op gevoel of toch met de lamp?

ps. er zit een iets snellere nokkenas in, ik weet niet of dit uitmaakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb nu het volgende, als ik de ontsteking op gevoel/gehoor afstel en ik kijk daarna met de lamp dan komt mijn voorontsteking op +/- 20gr. hier loopt hij het mooist op maar ik ben bang dat dit te vroeg is? ik heb hem momenteel op 12gr. gezet, loopt verder ook wel goed maar ik heb het idee dat ik het gas wat dieper in moet trappen om goed weg te komen. wat is wijsheid gewoon op gevoel of toch met de lamp?

ps. er zit een iets snellere nokkenas in, ik weet niet of dit uitmaakt?

Denk welda die snellere nokkenas uitmaakt, da veranderd de timing van u kleppen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...