Spring naar bijdragen

v8 revisie


Menno
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 107
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

op 8 gr. loopt hij echt niet goed, en ik ben bij verschillende test kasten geweest om af te stellen, ik heb hem nu net weer bij gesteld op 16 gr. en laat hem daar verlopig maar even op staan.

afstellen zoals voorgeschreven is tussen de 4 en 8 gr. maar dat gaat echt niet.

bewerkt door Menno
Link naar opmerking
Deel via andere websites

op 8 gr. loopt hij echt niet goed, en ik ben bij verschillende test kasten geweest om af te stellen, ik heb hem nu net weer bij gesteld op 16 gr. en laat hem daar verlopig maar even op staan.

afstellen zoals voorgeschreven is tussen de 4 en 8 gr. maar dat gaat echt niet.

wij hebben onze 360 en nu ook de nieuwe 350 op het gehoor afgesteld.

blokken lopen super.

Wanneer wij de "voorschriften" volgenden liep ie ook niet goed...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi steven

heb jij de mogelijkheid om er een lamp op te zetten en te kijken hoeveel graden hij staat?

en wat voor brandstof krijgt jouw motor

ik heb gisteravond even de bougie's bekeken van het oude blok, maar die kwamen er wel erg wit uit, dit is ook een teken dat hij te vroeg staat volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Once the engine is completely warmed up, disconnect your vacuum line from the distributor and plug the end of the hose. Bring your idle up to 1600 rpm. Loosen the distributor hold down clamp just a little. Using a timing light, turn the distributor whichever way is necessary to bring the timing to approximately 8 degrees BEFORE TDC. Tighten the hold down clamp.

daarna vacuum weer monteren op onsteeking

als dat goed staat kan het nog in klep afstelling en carbruteur zitten

maar ontsteeking staat dan goed

verkeerd afgestelde onsteeking kan grote gevolgen hebben op latere duur

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ga ik vanavond es met 1600 toeren kijken maar het lijkt mij dat ondanks je de vervroeger loskoppelt even goed met 1600 toeren je ontsteking wat gaat vervroegen ivm centrifugaal vervroeging, maar ik ga het proberen.

ik vindt trouwens toch dat er een hoop afwijkende antwoorden zijn, ik lees op andere forums ook verschillende dingen, zo zou hij op gas zo'n 16gr. nodig hebben

bewerkt door Menno
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 graden voorontsteking is veel hoor. Zeker ook ivm de kans op backfires!

Bovendien lopen de temperaturen in de motor hoger op.

"Mooi lopen" is een combinatie van mengsel en ontsteking. Bij afstellen van de ontsteking op 8 graden B TDC, zul je dus waarschijnlijk ook je mengsel moeten bijregelen.

Ook handig om te bekijken: Zit je stroomverdeler op "ported" vacuum? In dat geval heeft hij stationair als het goed is géén vacuum. De afstelling van de gasklep is dan ook erg belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij geeft idd geen vacuum bij stationair, maar als ik hem tegen de 8 gr. afstel en zet mijn motor uit en daarna weer starten dan geeft hij juist een flinke knal om vervolgens niet meer te starten?? en de motor wordt ook warmer bij minder voorontsteking

en die 1600 toeren dat wordt ook niks, kom ik trouwens ook nergens op internet tegen.

wordt een lastig verhaal zo.

bewerkt door Menno
Link naar opmerking
Deel via andere websites

backfire of klep blijft open staan of distributie staat niet op tijd ontsteeking niet goed of komt door snelle nokkenas

kijk even op internet bij stockcar tuners die rijden allemaal met chevy motoren en snelle nokkenassen

of bel even met need tuning in zeven huizen zuid holland die kan het je wel vertellen

even google

hoop dat je er wat aan hebt en hij weet het wel denk ik

groeten http://www.garageneet.nl/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou vanochtend een usa garage hier in de buurt gebeld of ze tijd hadden om hem af te stellen, had even mijn verhaal uitgelegd, en toen zij die beste man, ow maar dat is presies zo als wij hem ook afstellen, wat je ook nog kunt doen is hem tot 3000 toeren laten draaien en dan op gehoor afstellen en dan zul je zien dat ie stationair best op 14 graden kan uitkomen, dit is geen probleem. ik zeg 3000 toeren!!!! zover kom ik nooit, dan doe je 2500, zo gezegd zo gedaan, dus ik laat hem lekker zo staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou vanochtend een usa garage hier in de buurt gebeld of ze tijd hadden om hem af te stellen, had even mijn verhaal uitgelegd, en toen zij die beste man, ow maar dat is presies zo als wij hem ook afstellen, wat je ook nog kunt doen is hem tot 3000 toeren laten draaien en dan op gehoor afstellen en dan zul je zien dat ie stationair best op 14 graden kan uitkomen, dit is geen probleem. ik zeg 3000 toeren!!!! zover kom ik nooit, dan doe je 2500, zo gezegd zo gedaan, dus ik laat hem lekker zo staan.

3000 toeren jij komt daar wel <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi Menno,

Allereerst complimenten zoals je jou project laat zien, ik moet nog altijd foto's toevoegen.

Ik ben net als jij met een soortgelijk project bezig, maar dan heb ik een gereviseerd blok gekocht en ben vervolgens alle oude onderdelen gaan schoonmaken en/of vervangen die herplaatst moesten worden.

Ik liep op het laatst (tot een paar dagen geleden) ook continu tegen dat ontsteking en oliedrukprobleem aan. Stomtoevallig gewoon gaan draaien aan de ontsteking en de motor startte steeds beter en sneller en liep dus ook steeds beter stationair.

Inmiddels nieuwe oliedruksensor geplaatst en blijkt dat al die tijd de druk goed was :no:.

Nu nog ff door de APK en een paar andere banden en een betere uitlaat en de mijne kan de weg weer op:B.

MAAR even helemaal naar het begin van jouw project, ik wil nl mijn oude blok nu gaan reviseren (waarmee jij dus begon:)).

Ik heb het idee dat ik alle bouten van bovenaf al heb losgedraaid maar krijg de koppen er met geen mogelijkheid vanaf (voor het demonteren van een motor ben ik een nitwit). Hoe kreeg jij dat voor mekaar want heb het idee dat dat bij jou een peuleschil was....

of ik zie natuurlijk iets simpels NIET:no:

Kleppedeksels zitten alweer op het "nieuwe blok" maar dan....:thumbsup:

groeten Wagoneer Only / Joost

PS zie http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=11686

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb inderdaad zoals al gezegd met een grote rubber hamer langs de kanten van de koppen getikt, wel goed kijken of je alle bouten hebt los gehaald, en niet geheel onbelangrijk, ook op de juiste volgorde, je ziet op pagina 1 foto 4 de hamer nog liggen

bewerkt door Menno
nog wat tekst vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, ik heb ze tegenovergestelde richting van aandraaien los gehaald, en toen na laten meten, en hoefde toen niet de koppen te laten vlakken, ligt er ook een beetje aan hoe lang het blok stil staat.

misschien lul ik een beetje uit me nek, maar ik ben ook van adviezen uitgegaan, was voor mij ook de eerste keer.

bewerkt door Menno
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Menno en anderen,

hmm, volgorde van losdraaien...:whistle: alle bouten gingen redelijk makkelijk los en heb geloof ik gewoon van achter naar voor gewerkt (of andersom).

Maar ik ben waarschijnlijk nog te voorzichtig met die rubber hamer:), volgens mij zijn van dit 27 jaar oude blok de koppen nog nooit losgehaald:blush:. Zal het eens gaan verwarmen en dan weer proberen.

groeten Joost

PS jouw Jeep rijdt weer zoals je wilt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Menno en anderen,

hmm, volgorde van losdraaien...:unsure: alle bouten gingen redelijk makkelijk los en heb geloof ik gewoon van achter naar voor gewerkt (of andersom).

:blush:. Zal het eens gaan verwarmen en dan weer proberen.

neen niet verwarmen om de koppen er af te krijgen :no::no:

altijd koud van elkaar halen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Menno en anderen,

hmm, volgorde van losdraaien...:rolleyes: alle bouten gingen redelijk makkelijk los en heb geloof ik gewoon van achter naar voor gewerkt (of andersom).

Maar ik ben waarschijnlijk nog te voorzichtig met die rubber hamer:), volgens mij zijn van dit 27 jaar oude blok de koppen nog nooit losgehaald:blush:. Zal het eens gaan verwarmen en dan weer proberen.

groeten Joost

PS jouw Jeep rijdt weer zoals je wilt?

als de bouten redelijk goed los gingen denk ik da die kop toch al eens los is geweest. als ik ene cillinderkop losdraai moet ik toch zeer veel kracht zetten.

en met een rubbere hammer moet je er tegen de zijkant kloppen en niet er op he:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gewoon nog even doorzetten, tel je bouten eens, het moeten er 17 per kop zijn!!

en ja mijn blok loopt als een zonnetje!!!

beetje vreemd dat ik je bericht nu pas zie, terwijl je gister al gepost had.

en van achter naar voor werken, zo werkt het dus niet, hier een link met onderaan de volgorde

http://www.boxwrench.net/specs/chevy_sb.htm

bewerkt door Menno
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi,

Heb gisterenavond eens flink staan meppen op dat blok met een flinke rubber hamer (is geen chevy maar AMC360) en had alle bouten al los, maar uhhhh die koppen geven geen sjoege :P.

De stoterstangen zijn eruit en die kleppen ook en zie geen enkele schroef/bout meer zitten. ik zie de pakkingen en krijg de neiging om met beitels te werk te gaan:ohmy:.

Gaan we niet doen natuurlijk maar het zit wel errug vast hoor, morgen maar eens een flink blok hout ertegen en dan met moker te werk....

moet toch niet te moeilijk zijn anders gaat de hele revisie niet door:no:

greetz Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...