Spring naar bijdragen

v8 revisie


Menno
 Share

Recommended Posts

zo vanavond begonnen met demonteren van een chevy 350

het viel me alles mee is voor mij de eerste keer dat ik een motor uit elkaar haal.

ik zal de volgende keer met een fototoestel foto's maken want met de tel. is toch wat bibberig:blush:

motor in de steun gehangen

10012008079.jpg

10012008080.jpg

koppen eraf gehaald, wat een zooitje

10012008081.jpg

10012008082.jpg

10012008083.jpg

alles netjes op volgorde

P1020775.jpg

P1020766.jpg

blok omgedraait

10012008086.jpg

10012008087.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 107
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Bekende plaatjes allemaal (misschien heb je er wat aan: link1+link2).

Mij werd afgeraden de rubber pakkingkjes van de intake manifold te gebruiken (achterste te zien op de laatste foto). Door verschillende person werdt mij aangeraden een dikke rups vloeibare pakking te leggen, "de rubberen uitvoering komt er toch alleen maar uitzetten".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er goed uit!! En leuk om te doen... Mijn blok was ook slecht (een AMC 258) en dacht eraan om een revisie blok te kopen, maar ben toen toch met een beetje hulp aan mijn eigen blok begonnen. Stond er eigenlijk van te kijken hoe simpel deze jongens eigenlijk in elkaar zitten. De revisie is bijna klaar, ik zal binnenkort wel wat foto's posten, en nu ben ik op zoek naar nog een 258 die ik wil reviseren als reserve blok. Niet dat ik een reserve blok nodig heb maar het is gewoon zo gaaf om te doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

na een lange tijd op onderdelen te hebben gewacht, heb ik nu zon beetje alles binnen om rustig aan een beetje op te bouwen,

vandaag dus alles even bekeken, nokkenas as lagers eruit geperst en nieuwe zuigers voorzien van de benodigde veren

post-103-1287301866831_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

na een lange tijd op onderdelen te hebben gewacht, heb ik nu zon beetje alles binnen om rustig aan een beetje op te bouwen,

vandaag dus alles even bekeken, nokkenas as lagers eruit geperst en nieuwe zuigers voorzien van de benodigde veren

[ATTACH]1700[/ATTACH]

Wachten dus beloond.

Mooi project Menno.

btw: gezellig 'n bloemetje op de 'werkbank' .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

zo zuigers op de drijfstangen geperst

P1030231.jpg

nokkenas lagers en krukas lagers erin.

P1030229.jpg

P1030230.jpg

nokkenas ingesmeerd

P1030232.jpg

nokkenas er in geschoven, zo dat verliep allemaal soepeltjes, ik dacht nog dit kan nooit lang goed gaan, maar goed krukas erin

P1030237.jpg

distributie erop

P1030236.jpg

en toen begon het gelazer, draaide voor geen meter meer, tandwiel afdrukken stonden diep in me handen, ging dus toch te goed, de boel kon weer uit elkaar.

en wat bleek het laatste nokkenaslagertje was van binnenuit op gestroopt:(

nieuwe bestellen.

wachten

wachten

wachten

wachten

alles weer uitelkaar

weer inelkaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en verek kon de eerste zuiger erin

P1030238.jpg

P1030239.jpg

P1030240.jpg

alle 4

17042008165.jpg

en ja hoor door het draaien van motorblok, krukas enz. kwam ik ook hier na logisch kijken en nadenken erachter dat het NATUURLIJK verkeertesom zat:yes:

J.reuling eve gebeld om het toch maar dubbel te checken en JES de troep kon weer uitelkaar:whistle:

zuigers aan de andere kant geplaatst en de rest er ook in

17042008164.jpg

17042008166.jpg

zo was weer een leerzame avond:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met wat voor olie smeer je de krukas en nokkenas lagers mee in Menno.

en Menno als ik mijn lagers heb vervangen. dan pomp ik eerst de olie door het blok heen voordat ik de motor ga starten. want ik heb er een speciaal asje voor gedraaid op de draaibank. om de olie alvast in het blok rond te pompen. de ene kant van het asje zit op de oliepomp de andere kant zit de boormachine op. en dat doe ik om het droog lopen van de lagers te voorkomen. en de lagers smeer ik in met dikke kleverige olie. ook om het droog lopen van de lagers te voorkomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik was van plan om het met lagervet te doen, maar bij de nokkenas, die had ik nieuw besteld, zat een tubetje met spul dat ik gebruikt heb en daar heb tevens maar de krukas meegedaan, aangezien het dezelfde soort schalen zijn.

ik kom er alleen nu achter dat ik nog een speciaal asje nodig heb die de oliepomp verbind met de ontsteking, volgens het boek moet ik dit opmeten en bestellen, ik dacht eigenlijk dat dit wel standaart zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik was van plan om het met lagervet te doen, maar bij de nokkenas, die had ik nieuw besteld, zat een tubetje met spul dat ik gebruikt heb en daar heb tevens maar de krukas meegedaan, aangezien het dezelfde soort schalen zijn.

ik kom er alleen nu achter dat ik nog een speciaal asje nodig heb die de oliepomp verbind met de ontsteking, volgens het boek moet ik dit opmeten en bestellen, ik dacht eigenlijk dat dit wel standaart zou zijn.

ik zal van het speciale asje een foto van maken. dan kun je daarna erzelf een draaien
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...