marcoscj7 Geplaatst January 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2009 Ziet er goed uit, ook bedankt voor de mooie foto serie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst January 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2009 Damn, da's een mooie olie pan. Verstevigingen bij de boutgaten en koelgleuven. Ben niet jaloers, echt nie, echt nie . Ik vond je uitlaat ook al mooi lopen, die van mij zitten akkelig dicht op de startmotor en oliefilter. Zat ik jouw fotos te bekijken: "He, de uitlaat links zit in de weg van de koppeling", paar fotos terug, "oh een converter, hij heeft een automaat" . Die uitlaat gaat waarschijnlijk niet passen in een CJ7 framepje. En nu de losse zooi rondom het motorblok weer aansluiten, altijd leuk . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2009 die spruitstukken heb ik dan ook flink moeten aanpassen om het een beetje passend te maken, en ja het spruitstuk links was ook het rottigste om naast de converter te krijgen, toen die eenmaal goedzat en ik de bouten begon aan te draaien kwam ik er later achter dat de ring van de uitlaatflens nog voor de bak zat:frusty: kon de troep weer los. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2009 nu heb ik mijn motor laten draaien zonder dat hij aanslaat maar ik zie geen olie druk op mijn meter? slaat de meter pas uit als de motor aanslaat? ik heb ook mijn ontsteking hierna verwijderd en met een pijpje de pomp in de rondte gedraait, dan vult het blok wel met olie, betekent dit dat hij ook druk opbouwd? dus dat de olie overal komt? weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2009 Je pomp werkt dus. Als je doorstart zonder ontsteking, moet de motor wel degelijk wat druk opbouwen. een half bar is wel het minste wat 'ie moet halen. Het kan wel ff duren voordat dat gebeurd. Maar met een minuut ofzo moet 'ie wat druk hebben. De meter slaat ook uit zonder dat de motor loopt. Voorwaarde is wel dat de auto op contact staat, natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2009 Dank je Rob, ik ga vanavond nog maar even verder en probeer hem dan aan de praat te krijgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2009 ik kon het toch niet laten om de ontsteking even snel opnieuw af te stellen en nog een x starten, tijdens het starten zag ik de olie druk omhoog gaan tot een bar of 3, maar niet aanslaan, gdv de gdv, ik zou net de ontseking 180gr. gaan draaien maar dacht toen eerst maar eens 2 stekkertjes om te draaien, weer met bonzend hart in de jeep zitten, 1 tikje aan het contact en waarempel superrrrrrrrr hij liep gelijk!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst January 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2009 1 tikje aan het contact en waarempel superrrrrrrrr hij liep gelijk!!! Wauw, cool zeg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst January 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2009 ik kon het toch niet laten om de ontsteking even snel opnieuw af te stellen en nog een x starten, tijdens het starten zag ik de olie druk omhoog gaan tot een bar of 3, maar niet aanslaan, gdv de gdv, ik zou net de ontseking 180gr. gaan draaien maar dacht toen eerst maar eens 2 stekkertjes om te draaien, weer met bonzend hart in de jeep zitten, 1 tikje aan het contact en waarempel superrrrrrrrr hij liep gelijk!!! Gefeliciteerd!! Ben je nu helemaal klaar, of staat er nog meer op het programma? Ik ben zelf al een tijdje naar dit moment toe aan het leven bij mijn eigen projectje, dus ik begrijp je 'bonzend hart' helemaal:lol:. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2009 Gefeliciteerd!! Ben je nu helemaal klaar, of staat er nog meer op het programma?Ik ben zelf al een tijdje naar dit moment toe aan het leven bij mijn eigen projectje, dus ik begrijp je 'bonzend hart' helemaal:lol:. ik ga nu alles eerst weer in elkaar bouwen, en ja ik heb nog zat ideeen om te verbeteren. en dat bonzend hart was meer van de zenuwen:blush: ik heb heel wat mensen over de vloer gehad, die van alles vertelden wat ik wel niet goed deed, maar ja was voor mij ook de eerste keer, nu maar hopen dat alles blijft draaien zoals het draait. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2009 ik heb het idee dat er 1 cilinder niet meedoet, alles vonkt wel, en het vreemde is ook dat 1 uitlaat wel warme gassen uitstoot en de andere blijft koude gassen uitstoten terwijl het spruit stuk toch heet wordt, als ik me hand dan achter tegen de uitlaat druk zuigt hij ook tussen het blazen door, wat kan dit betekenen?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2009 ik heb het idee dat er 1 cilinder niet meedoet, alles vonkt wel, en het vreemde is ook dat 1 uitlaat wel warme gassen uitstoot en de andere blijft koude gassen uitstoten terwijl het spruit stuk toch heet wordt, als ik me hand dan achter tegen de uitlaat druk zuigt hij ook tussen het blazen door, wat kan dit betekenen?? Uitlaat klep die open blijft staan...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2009 (bewerkt) pfff dat meen je toch niet!!! tuimelaar die te strak staat??? maar dan moet de zuiger toch ook tegen de klep slaan January 9, 2009 bewerkt door Menno Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2009 Niet bij alle motoren. Bij moderne motoren is het wel dodelijk. maar dat had je dan wel gehoord hoor.... Heb je ook een balanspijp in de uitlaat tussen de 2 cilinderrijen zitten? Wel raar dat één uitlaat koud blijft. Ook al gaan er maar gassen van 3 cilinders door, dan nog moet 'ie warm worden. Dat "zuigen" is ook apart. Werkten alle kleppen tijdens het draaien van de krukas, in de gemonteerde motor, op de werkbank? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2009 Ik bedoel echt open staan, dus vast met de klepsteel in de kop. De tuimelaar doet normaal z'n werk, maar klep blijft open. Vandaag dacht ik het zuigen te verklaren. Doe eens de kleppendeksel eraf en de motor met een sleutel op de krukas draaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst January 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2009 hallo ik lees dat je koppen hebt weg gebracht voor revisie nu heb ik een keer gehad dat ze kleppen vernieuwd hadden en ook klepgelijders en die waren te strak en ja na motor starten liepen die vast vraag me niet hoe maar klep bleef ook vast zitten geen smering die langs klep steel kon vloeien bleek later misschien bij jou ook zo steel van nieuwe kleppen te strak in kop en door seals te weinig smeering het is maar een idee of gewoon een te strak afgestelde klep Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2009 Ik bedoel echt open staan, dus vast met de klepsteel in de kop. De tuimelaar doet normaal z'n werk, maar klep blijft open. Vandaag dacht ik het zuigen te verklaren. quote]Kan.... Hoewel ik dat zuigen niet goed begrijp. Natuurlijk zal 'ie met een openstaande uitlaatklep wat pompen, maar met 4 cilinders per knt, zal er altijd een cilinder uitademen op het moment dat de cilinder met de vaste klep inademd. Daarnaast lijkt het me een enorme herrie vanonder de kleppendeksel te geven, als één tuimelaar ligt te stuiteren. En de pijp blijft koud, schrijft Menno... Met 3 normaal werkende cilinders bevreemd me dat ook.. Hoe dan ook: ff naar de kleppen kijken is wel erg verstandig om nu als eerste te doen. Want een foutje maken tijdens het stellen van de kleppen, en hij staat ook open! (zoals gympie al schreef) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2009 ik heb het kleppen deksel gelicht toen de motor gestart en ik ben de tuimelaar losser gaan draaien, toen ik dacht dat hij wat beter liep kleppendeksel er weer op (maar ik was nog niet tevreden), ik heb daarna de oude ontsteking vervangen door de nieuwe hei, starten, afstellen en hij liep waarempel als een zonnetje, beide uitlaten hetzelfde geluid, en allebij even warm, testrondje gemaakt, was weer geweldig om even te rijden!!! maar goed wat er presies is gebeurd om de motor beter te laten lopen?? ik weet het niet, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2009 Misschien is de oude ontsteking niet helemaal jofel? Nog met contactpunten misschien? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2009 kan zijn, maar die hei is ook met contact punten? dacht eigenlijk dat het iets met electronische ontsteking zou wezen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2009 De HEI heeft geen punten. Maar goed, 't is koffiedikkijken nu. Belangrijkste is dattie weer goed loopt!! Nu netjes inrijden dat ding. Heel netjes, want daar ga je plezier aan beleven! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst January 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2009 kan zijn, maar die hei is ook met contact punten? dacht eigenlijk dat het iets met electronische ontsteking zou wezen? Waarom heb je eerst de oude ontsteking gemonteerd als je een HEI hebt liggen? De hei heeft dus geen contactpunten of "vise platinés". Je zal het verwarren met de rotor en distributor (verdelerskap). Die contactpunten die we bedoelen zitten onderaan in de stroomverdeler, maar dus niet in de Hei en de laatste 10-tallen jaren zelfs niet in een originele Jeep stroomverdeler. Zoiets dus: Misschien was er een bougie(kabel) niet goed aangesloten... Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 21, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2009 ik had de oude aangesloten omdat het met de nieuwe niet wou starten, de nieuwe hei en de oude ontsteking zien er presies hetzelfde uit, maar goed hij loopt nu al weer effe op de hei, ik ben vanavond begonnen met de kopbouten na te trekken, wat een klote werk zeg, ik dacht eerst nog ga ik wel effe in mammut doen, maar ben blij dat ik er nu aan begonnen ben, spruitstukken er weer af, tuimelaars eraf en dan nog kom je er net wel en net niet bij, ik heb nu 1 kant gedaan morgen de andere kant. en dan weer opnieuw kleppen stellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2009 ik heb nu het volgende, als ik de ontsteking op gevoel/gehoor afstel en ik kijk daarna met de lamp dan komt mijn voorontsteking op +/- 20gr. hier loopt hij het mooist op maar ik ben bang dat dit te vroeg is? ik heb hem momenteel op 12gr. gezet, loopt verder ook wel goed maar ik heb het idee dat ik het gas wat dieper in moet trappen om goed weg te komen. wat is wijsheid gewoon op gevoel of toch met de lamp? ps. er zit een iets snellere nokkenas in, ik weet niet of dit uitmaakt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst January 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2009 ik heb nu het volgende, als ik de ontsteking op gevoel/gehoor afstel en ik kijk daarna met de lamp dan komt mijn voorontsteking op +/- 20gr. hier loopt hij het mooist op maar ik ben bang dat dit te vroeg is? ik heb hem momenteel op 12gr. gezet, loopt verder ook wel goed maar ik heb het idee dat ik het gas wat dieper in moet trappen om goed weg te komen. wat is wijsheid gewoon op gevoel of toch met de lamp?ps. er zit een iets snellere nokkenas in, ik weet niet of dit uitmaakt? Denk welda die snellere nokkenas uitmaakt, da veranderd de timing van u kleppen;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.