6 in-line Geplaatst August 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2008 Hoe bedoel je (het kan zijn dat ik je niet goed begrijp)?? Ik kan je melden dat er wel degelijk een duidelijk verschil waarneembaar is m.b.t. het weggedrag (ook rijcomfort) vóór en na de 'operatie'. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuperDre Geplaatst August 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2008 Hoe bedoel je (het kan zijn dat ik je niet goed begrijp)??Ik kan je melden dat er wel degelijk een duidelijk verschil waarneembaar is m.b.t. het weggedrag (ook rijcomfort) vóór en na de 'operatie'. ik neem aan dat hij bedoelde of je nu de standaard of de heavyduty versie hebt. tuurlijk zal het rijcomfort behoorlijkverschillen tussen versleten of nieuwe.. lol.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petje Geplaatst August 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2008 Ik denk dat ik ook aan een nieuwe set bladveren toe ben (Cherokee, 2001). E.e.a. heeft natuurlijk wel wat meer te lijden met een LPG tank en Benzine tank. Ik vroeg mij eigen af of het verstandig is om de schokbrekers achter meteen ook te vervangen samen met het veren pakket. Kun je deze testen of ze goed zijn afzonderlijk van de bladveren? Wat is trouwens de max verhoging van een XJ zonder dat er aan de aandrijflijn geknutselt moet worden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2008 Ik denk dat ik ook aan een nieuwe set bladveren toe ben (Cherokee, 2001).E.e.a. heeft natuurlijk wel wat meer te lijden met een LPG tank en Benzine tank. Ik vroeg mij eigen af of het verstandig is om de schokbrekers achter meteen ook te vervangen samen met het veren pakket. Kun je deze testen of ze goed zijn afzonderlijk van de bladveren? Wat is trouwens de max verhoging van een XJ zonder dat er aan de aandrijflijn geknutselt moet worden? Het kan nooit kwaad om je shocks gelijk te vervangen met je bladveren. Als je bladveren aan hun einde zijn is de kans ook heel groot dat je shocks ook wel een beetje hun beste tijd hebben gehad. Je kan tot max 4.5 inch gaan zonder SYE kitt ( aandrijflijn aanpassen) maar je moet dan wel een transfercase lowering doen. Bedenk wel goed dat een dergelijk verhoging een heel ander rijgedrag zal brengen. Totaal niet vergelijkbaar met je rijgedrag zoals je standaard jeep is. Ik zou hem max 2 a 2.5 inch verhogen als je verder geen bijzonderheden van plan bent met je jeep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6 in-line Geplaatst August 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2008 Beste Jp'rs, Ik heb dus enige tijd geleden mijn bladveren vervangen, perfect gegaan. HD bladveren geplaatst. Nu moet ik wel melden dat sinds ik de bladveren heb vervangen, ik trillingen waarneem bij het stevig optrekken. De automaat heb ik iets laten zakken en nu moet ik zeggen dat de trillingen duidelijk minder zijn. Met een beladen auto had ik in de vakantie totaal geen last, doordat de aandrijflijn weer in een andere hoek is komen te staan. Totaal niet aan gedacht dat dit zou gebeuren, wel verklaarbaar achteraf. Hartelijke groet, 6 in-line Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst August 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2008 Bij een YJ (Wrangler) kun je absoluut niet 4,5 inch verhogen zonder SYE daar ligt de grens op 2,5 inch en dan moet je al een de plaat (transferlowering) onder je bak laten zakken om geen kapotte kruisjes te creeren. en dan hebben we het nog niet over langere remleidingen,dropped pitman arm en trackbar bracket. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petje Geplaatst August 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2008 Beste Jp'rs,Ik heb dus enige tijd geleden mijn bladveren vervangen, perfect gegaan. HD bladveren geplaatst. Nu moet ik wel melden dat sinds ik de bladveren heb vervangen, ik trillingen waarneem bij het stevig optrekken. De automaat heb ik iets laten zakken en nu moet ik zeggen dat de trillingen duidelijk minder zijn. Met een beladen auto had ik in de vakantie totaal geen last, doordat de aandrijflijn weer in een andere hoek is komen te staan. Totaal niet aan gedacht dat dit zou gebeuren, wel verklaarbaar achteraf. Hartelijke groet, 6 in-line Ik ben i.d.d. aan het twijfelen of ik de HD bladen monteer i.v.m. de gastank. Maak ik uit je opmerking op dat je bij het plaatsen van HD bladen rekening moet houden met het verlagen van de automaat cq andere componenten? Gebeurt dat verhogen achter met het plaatsen van langere shackle's? Alvast bedankt voor jullie reacties. Patrick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2008 Normaal gesproken hoef je bij het monteren van Heavy Duty bladveren geen andere dingen aan te passen. De Heavy Duty bladveren zorgen voor iets meer verhoging dan de standaard bladveren en moeten normaal gesproken niet voor trillingen zorgen! Blijkbaar zijn er uitzonderingen maar dit is normaal niet het geval dat het trillingen moet gaan opleveren. Mocht het wel zo zijn dan kan je ervoor kiezen om een transfercase lowering te doen. Dit zijn metalen busjes van ongeveer 1.5 cm lang die je tussen je chassis en je transfercase plaatst. Het is ongeveer een half uurtje werk maximaal. Als je lange shackles neemt ga je nog hoger dat klopt maar dat hoef niet. Je kan er zelf voor kiezen hoe je verhoogt. De 1 met shackles en de ander met bladveren. En sommigen kiezen voor de opties samen. Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2008 Als je iets hoger gaat met add a leaf of met HDveren hoef je eigelijk niets aan de aandrijflijn te doen. Als je hoger gaat met langere shackles kantelt de as veel meer, en is een wigje tussen veren en as aan te raden. Transfer lowering is onder de 2-2,5 inch nergens voor nodig. just my two cents.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6 in-line Geplaatst August 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2008 (bewerkt) Hallo Petje, Tja, ik heb dus deze klacht. De automaat heb ik iets laten zakken door bij de bouten van de steun er een paar ringen tussen te zetten. Van een aantal andere Jp'rs heb ik vernomen dat de nieuwe veren in de loop van de tijd vanzelf weer iets gaan hangen. Ik ga er vanuit dat het probleem dan helemaal is opgelost. Sterker nog, ze zakken nu al weer iets. Ik heb ook een flinke gastorpedo en benzinetankje achter de achteras hangen. HD veren plaatsen staat niet gelijk aan een schokkende verhoging. Dat wilde ik ook niet. Ik wilde een stuggere veer omdat ik achterin meer draagkracht wilde hebben. De auto staat op een normale hoogte waarbij de veren de gas- en benzinetank en eventuele vracht makkelijk kunnen dragen. Hartelijke groet, 6 in-line August 25, 2008 bewerkt door 6 in-line Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunther2 Geplaatst August 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2008 heb van twee pakketten een gemaakt, twee veren extra erbij gezet. paar cm hoger achter,en een goede veer capaciteit. goedkope,maar goed werkende oplossing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maikee911 Geplaatst March 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2009 Je kan ook kiezen voor een normaal veren pakket en oppombare schokbrekers voor achter dan heb je als je op vakantie gaat de mogelijkheid om zelf de achterkant wat stugger te maken;)Ik heb ze zelf ook ...hi-jackers kosten +/- 160 euro werkt perfect:) wil je misschien die site geven ?? dan kan ik ze ook bestelle mijn bladveren achter zijn doorgezakt! en stugger altijd beter:)! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst March 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2009 google: hi-jacker air shock Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patrick4wd Geplaatst March 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2009 Ik heb nog zo'n set liggen in mijn XJ (heavy duty bladveren) kost €1250.- krijg je er een gratis auto (voor onderdelen) bij... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malibuke Geplaatst February 18, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2012 Ik wou dit topic wel weer even oprakelen. Wat ik hier nog niet tegengekomen ben, zijn hulpveren. Is dat ook een goede oplossing? http://www.hulpverenshop.nl/c-1212366/cherokee-xj-as-o67mm-10-1984-2001/ Ik hoor graag wat de ervaringen hier op het forum zijn. Malibuke. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2012 Ik wou dit topic wel weer even oprakelen. Wat ik hier nog niet tegengekomen ben, zijn hulpveren. Is dat ook een goede oplossing? http://www.hulpveren...m-10-1984-2001/ Ik hoor graag wat de ervaringen hier op het forum zijn. Malibuke. De mensen in dit topic hebben het over bladveren en die zitten bij de XJ achter. De link van jou laat spiraalveren zien en die zitten voor bij een xj. Het zijn vaak de bladveren die beginnen door te hangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst February 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2012 Goed kijken Mich, Dit zijn hulpveren voor de baldveren achter Dit is een goede manier om je jeep wat stijver te maken aan de achterkant. Stel dat je er vaak een aanhanger achter hebt. De hulpveren zijn niet gemaakt als "reparatie" van je bladveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2012 Ik wou dit topic wel weer even oprakelen. Wat ik hier nog niet tegengekomen ben, zijn hulpveren. Is dat ook een goede oplossing? http://www.hulpveren...m-10-1984-2001/ Ik hoor graag wat de ervaringen hier op het forum zijn. Malibuke. Hulpveren zou ik iet doen, heb er geen goeie ervaringen mee........ Voor dat geld heb je ook een extra veerblad (add a leaf), bovendien gaat dat veel langer mee. Budget oplossing van Gunther2 is ook prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iksjee Geplaatst February 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2012 Ik heb er ook een nieuwe set bladveren onder zitten, zat ook te twijfelen tussen heavy duty en standaard heb toch maar gekozen voor standaard ,rij vaak met caravan. geen enkel probleem . Hij veert ook wat comfortabeler, buiten voorheen, iedere drempel was een aanslag op mijn rug! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2012 (bewerkt) Goed kijken Mich, Dit zijn hulpveren voor de baldveren achter Dit is een goede manier om je jeep wat stijver te maken aan de achterkant. Stel dat je er vaak een aanhanger achter hebt. De hulpveren zijn niet gemaakt als "reparatie" van je bladveren. Oh ok. Hoe wordt dat precies geplaatst dan? Is het ook nog geschikt als je af en toe het terrein in wil ivm zijwaardse krachten bij het in en uitveren? February 19, 2012 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.