Spring naar bijdragen

H.Groen

Forum member
  • Aantal bijdragen

    46
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over H.Groen

  • Verjaardag 18/01/1959

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

H.Groen's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Bericht verwijderd
  2. Jongens bedankt voor jullie reacties, vandaag APK en RDW goedgekeurd(steekproef). Ik had de trommels opgeschuurd, de voeringen op de draairichting schuinafgeveild, de voeringen extra ontvet en de schoenen zo opgesteld dat de trommel er net over heen kon. Ontluchten was niet nodig maar de tip hierover hou ik in mijn gedachten. Volgens de keurmeester moeten de achterremmen wel een bepaalde waarde op de testbank aangeven, natuurlijk minder als de voorremmen.
  3. Indien de trommel te ver ingesleten zou zijn, zou ik het moeten zien aan het bekende opstaande randje , je weet wel dan krijg je de trommel moeilijk over de schoenen. Voorwat betreft de afkeur, wat jij mij verteld was mij niet bekend. Maar voor mij gevoel moet die achter toch ook wel remmen, lijkt me veiliger. Alvast bedankt voor je mee denken.
  4. Kan iemand mij misschien helpen met het oplossen van het volgende probleem? Voor de APK benodigde remtest gedaan, helaas bleek dat hij voor remt als een tierelier maar achter op beide wielen weinig tot niets. Ik heb alles goed schoongemaakt ook de sensoren, ontlucht, remschoenen opgesteld, handrem gesteld. Kortom alles goed gecheckt. Maar helaas nog steeds een slechte score achter. Het rem-pendaal voelt goed aan en er branden geen ABS lampjes. Als je de trommel aan de buiten kant vastpakt, iemand drukt het pendaal in, dan voel je dat de remschoenen tegen de trommel drukken, schijnbaar toch niet krachtig genoeg! Wie, oh, wie, komt dit bekend voor en kan mij een hoop gemodder, frustratie en natuurlijk, last but not least, geld voor een garage bezoek besparen.
  5. Deze kan eraf, velgen en banden zijn verkocht.
  6. Kijk even bij je privéberichten.
  7. Hallo Roy, Kostte even wat moeite, maar hier onder de foto.
  8. Hallo Roy, Vanaf de fabriek waar mijn Jeep het levenslicht zag. Blijft toch je kind hé.
  9. Te koop aangeboden: 4 banden met velgen: maat, 225x15x70, goodyear eagle, all weather,2x 3,5 mm en 2x 4 mm. Velgen zijn standaard xj 1997. Zijn technisch perfect, alleen de lak laat hier en daar los. Alle velgen zijn uitgebalanceerd en kunnen er zo onder. Vraagprijs 150 euro.
  10. Duidelijk, ga ze vervangen door originele.
  11. Sorry, dat ik even reageer in deze topic met een heel andere vraag, maar dat kwam door je laatste zin. Ik begrijp hieruit dat je nogal ervaring hebt met verenpaketten: Ik heb pas geleden mijn verenpakket vervangen door een nieuw verenpakket. Nu heb ik een paar bouten moeten doorslijpen (bevestigingbouten naar het chassis)en heb toen de bouten gebruikt van de schommels (zelfde maat), deze heb ik vervangen door 12mm bouten. Standaard zitten hier 13mm bouten in met een 14mm verdikking. Kan dit kwaad of heb ik dan te veel speling in de bussen van de rubbers van het verenpakket.
  12. Het gekke is dat bij mij het aantal bladen hetzelfde zijn als de standaardveren, ook voorwat de dikte betreft. De bewerking van het staal en of de bevestiging van de bladen onderling zal waarschijnlijk verschillen van de standaardveren. Ook voor wat betreft de prijs was er geen verschil tussen heavy duty en standaard. Ik hoor de meeste al denken, zijn het dan wel heavy duty veren? Nou, als ik zie hoeveel gewicht er in kan zonder dat die een krimp geeft en het feit dat hij niet meer over de weg zweeft als een amerikaan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het standaard veren zijn. Volgende week gaan we de veren bij 6-inline er onderzetten. Eens kijken wat hij er dan van vindt, hem kennende zal hij dit zeker melden.
  13. Het zijn uiteindelijk de heavy duty veren geworden. Ze zitten er nu onder en ik moet zeggen het rijdt en het staat perfect ( 1 inch hoger). Ze zijn iets stugger maar in de bochten is die nu erg stabiel, hij zwabbert niet meer. Kortom een heerlijk sturende stabiele Jeep. Dank jullie voor de tips om uiteindelijk toch de goede keuze te maken.
  14. Inderdaad het forum eens goed doorspitten en vooral geen haast hebben om er één te kopen. Je moet maar zo denken er staan er honderden te koop, maar het gaat erom, juist diegene er uit te pikken die met zorg en liefde is onderhouden( blijft toch je Jeep hé). Succes met je speurtocht.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...